Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@23:26:27 GMT

از فروش چشمگیر «رحمان ۱۴۰۰» تا غافلگیری «غلامرضا تختی»

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۱۰۹۶

از فروش چشمگیر «رحمان ۱۴۰۰» تا غافلگیری «غلامرضا تختی»

اکران سینماها در نوروز ۹۸ در حالی با فروش قابل توجه فیلم های «رحمان ۱۴۰۰» و «متری شیش و نیم» همراه شد که فروش کمتر از انتظار «تختی» بهرام توکلی غافلگیرکننده بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، اکران نوروزی سینماها همواره از مهمترین فصول اکران در سال به حساب می آید؛ به طوری که هرساله، فروش فیلم ها در اکران نوروزی جانی دوباره به اقتصاد سینمای کشور می بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اکران نوروز 98 نیز با وجود آن که به خاطر اختلاف نظر در انتخاب فیلم ها از سوی شورای عالی اکران، اندکی با تاخیر آغاز شد اما همچون سال های گذشته آغازی پررونق برای سینمای ایران در سال جدید رقم زد.

 

رونق سینماها در نوروز 98 در حالی اتفاق افتاد که بلیط سینماها به مرز بیست هزارتومان رسید و نگرانی هایی درباره موفقیت گیشه سینماها وجود داشت اما با این همه به نظر می رسد رونق گیشه سینمای ایران که از چند سال قبل دوباره آغاز شده، همچنان ادامه دارد و مردم علاقمند به سینما با وجود مشکلات اقتصادی، هنوز سینما را سرگرمی جدی خود می دانند.

 

گرچه در تحلیل تمایل مردم به تماشای فیلم در سینماها، نباید از افتتاح و بهره برداری از سالن های با کیفیت پردیس های سینمایی و بهسازی برخی سالن های قدیمی به سادگی گذشت؛ عاملی که با فروش سینماها رابطه ای دوطرفه دارد. به این معنا که سالن با کیفیت موجب فروش بیشتر می شود و فروش بیشتر زمینه ساخت سالن های مجهز را فراهم می کند.

 

نوروز 98 با اکران فیلم های «رحمان 1400» به کارگردانی منوچهر هادی، «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی، «زندانی ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی، «چهارانگشت» به کارگردانی حامد محمدی، «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و «پیشونی سفید3» به کارگردانی سیدجواد هاشمی از 25 اسفند سال گذشته آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

 

نگاهی به گیشه فیلم های ذکر شده تا پایان تعطیلات، حاکی از فروش 35 میلیاردی سینماها در کشور است که از این میان حدود 22 میلیارد سهم پایتخت است. اما در فهرست پرفروش ترین فیلم ها، «رحمان 1400» با حدود 15 میلیارد و نیم در صدر ایستاد. ساخته «منوچهر هادی» که تهیه کنندگی آن را علی سرتیپی به عهده داشت توانست با حضور بازیگرانی چون مهران مدیری، محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی، ساره بیات و یکتا ناصر حدود یک میلیون مخاطب را به سینماها بکشاند.

 

پس از آن، نوبت دومین ساخته بلند سینمایی «سعید روستایی» بود که توانست 10 میلیارد و نیم بفروشد؛ فروشی که برای فیلمی اجتماعی با موضوعی تلخ همچون «متری شیش و نیم» بسیار جالب توجه است. البته روستایی پیش از این نیز با «ابد و یک روز» تجربه موفقی در گیشه داشت و نه تنها همه را شگفت زده کرد بلکه تبدیل به موضوع گفتگوی مردم علاقمند به سینما شد.

 

گفتنی است «متری شیش و نیم» به موضوع تولید و فروش مواد مخدر می پردازد و می کوشد مخاطب را از نزدیک با زوایای مختلف این موضوع آشنا کند.

 

«چهارانگشت» حامد محمدی فرزند تهیه کننده شناخته شده سینما، سومین فیلم پرفروش اکران نوروزی 98 بود. محمدی که پیش از این اکسیدان را با بازی همین بازیگران اصلی یعنی امیرجعفری و جواد عزتی ساخته بود و در زمان اکران حاشیه های فراوانی را نیز تجربه کرد، حالا «چهارانگشت» را در خارج از کشور ساخت تا این نیز، جاذبه ای بیشتر برای فیلم رقم بزند.

 

فیلم «حامد محمدی» توانست حدود 4 میلیارد و نیم بفروشد و در رتیه سوم جای گیرد؛ گرچه فاصله فروش آن با دو فیلم اول فهرست پرفروش ها قابل توجه بود.

 

اما رتبه چهارم پرفروش ها به «زندانی ها» مسعود ده نمکی با حدود دو میلیارد فروش رسید. ده نمکی که روزگاری فیلم هایش در اکران های نوروزی بیشتر از دیگران می فروخت و همواره گزینه اکران بود امسال بار دیگر فرصت یافت تا فیلمی دیگر را به نمایش دربیاورد اما این بار نتوانست در میان پرفروش ترین ها قرار بگیرد.

 

«ژن خوک» سعید سهیلی دیگر فیلم اکران نوروز 98 بود که آن هم کمتر از سطح انتظار بفروشد و به یک میلیارد و صد میلیون بسنده کند. سهیلی که پیش از این با «گشت ارشاد 2» مخاطبان زیادی را به سینماها کشیده بود، با وجود موضوع حاشیه ساز فیلم تازه اش نتوانست به موفقیت چشمگیری دست یابد.

 

پس از آن نوبت «سیدجواد هاشمی» بود که با سومین بخش از «پیشونی سفید» تنها فیلم کودک اکران نوروز 98 در رتبه ششم قرار گیرد. در حالی که در زمان تصمیم گیری برای انتخاب فیلم های نوروزی، احتمال حضور دو فیلم کودک و نوجوان در لیست اکران وجود داشت اما در نهایت تنها «پیشونی سفید3» بود که امکان نمایش یافت. تازه ترین ساخته سیدجواد هاشمی بیش از یک میلیارد فروخت.

 

اما غافلگیری اکران نوروز امسال وقتی شکل گرفت که «غلامرضا تختی» در انتهای جدول فروش سینماها جای گرفت؛ فیلم خوش ساخت «بهرام توکلی» که پروسه ساخت طولانی و دشواری را طی کرد اما در جشنواره فیلم فجر سال گذشته مورد توجه منتقدان قرار گرفت. فروش 700 میلیونی «تختی» اما سینماگران را شگفت زده کرد تا جایی که برخی از آن ها دست به قلم بردند و نسبت به آینده ساخت فیلم های فاخر و باکیفیت در سینمای ایران ابراز نگرانی کردند.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب کمک به سیل زدگان خسارت سیلاب سیل لرستان خوزستان مناطق سیل زده لرستان هلال احمر فیلم رحمان ۱۴۰۰ اکران نوروزی ۹۸ فیلم تختی فیلم متری شیش و نیم سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنر‌های شهرداری تهران
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» به سینماها آمد + بازیگران، خلاصه و آهنگ فیلم مست عشق
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • آنونس رسمی «مست عشق» رونمایی شد
  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳