Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:49:33 GMT

زندگینامه آیت‌الله سید علی سیستانی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۱۱۸۵

زندگینامه آیت‌الله سید علی سیستانی منتشر شد

مروجی طبسی به خبرنگار مهر گفت: کتاب «فقیه دوراندیش» به دلیل ضرورت شناخت هرچه بیشتر ما ایرانیان از شخصیت آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی تألیف شده است. روزی من به شخص آیت‌الله سیستانی عرض کردم که نام و تصویر شما اکنون برای همه مردم جهان روشن است، اما کسی چیزی درباره زندگینامه شما نمی‌داند و من وظیفه دارم که کتابی درباره زندگینامه شما بنویسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان هم تشکر کردند.

وی افزود: متأسفانه درباره زندگی آیت‌الله سیستانی پیشتر هیچ کتابی به فارسی منتشر نشده بود. منابع عربی در این باره نیز اندک است و به تعداد انگشتان دو دست نمی‌رسد. به همین دلیل من برای تألیف این کتاب بسیار به زحمت افتادم، اما به لطف خدا در نهایت کار تمام و منتشر شد. باید اشاره کنم که برای تألیف این کتاب ساعت‌ها با خود آیت‌الله سیستانی و همچنین شاگردان ایشان در ایران و عراق نیز گفت‌وگو کردم.

مروجی طبسی ادامه داد: مباحث کتاب از تولد آیت‌الله سیستانی تا فعالیت‌های فعلی ایشان را دربر می‌گیرد. بخش مفصلی از کتاب نیز به آیت‌الله سیستانی و انقلاب اسلامی ایران و همچنین روابط تنگاتنگ این مرجع گرانقدر با مرحوم امام خمینی (ره) و آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اختصاص پیدا کرده است. آیت‌الله سیستانی درباره مقام معظم رهبری فرموده‌اند که قدر آقای خامنه‌ای را بدانید.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین درباره اهمیت انقلاب اسلامی ایران در نظر آیت الله سیستانی گفت: آیت الله سیستانی از مهم‌ترین فدویان انقلاب اسلامی ایران است و این نعمت را خدا برای ما فرستاده. رهبر معظم انقلاب نیز از وجود مبارک آیت الله سیستانی به عنوان نعمت یاد کرده‌اند. آیت‌الله سیستانی نزدیک به سه سال را نیز در قم درس خوانده و از محضر آیات عظام بروجردی، امام خمینی و خوانساری استفاده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدجواد مروجی طبسی از استادان برجسته حوزه علمیه قم است و به قلم او تاکنون کتاب‌هایی چون «آداب العشره فی احادیث الامام علی‌بن‌موسی الرضا»، «بحوث فی العالم الذر و المیثاق»، «مسند الامام الباقر (ع)»، «امام صادق (ع) و دگراندیشان»، «اصحاب سبت»، «الشیخ الانصاری من خلال آرا الفقها» و… منتشر شده است.

کد خبر 4585012 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله سیستانی زندگی نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط انتشارات دال و با همکاری مؤسسۀ شمیم برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی،‌ مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آنها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228148 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند
  • سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند