Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به لزوم صیانت از آثار تاریخی در برابر بلایای طبیعی، اقدامات این یگان را در مناطق آسیب‌دیده از سیل تشریح کرد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ اجتماعی پلیس محیط زیست نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار امیر رحمت‌اللهی با اشاره به وقوع سیل در نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: آثار تاریخی و موزه‌ها در مناطق سیل‌زده در معرض تهدید و تخریب بود که لازم شد  پیش‌بینی‌های لازم برای حفاظت و صیانت از این ثروت ملی به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: با آماده‌باش کامل نیروهای یگان حفاظت، اقدامات تأمینی و حفاظتی مناسب برای پیشگیری از تحمیل خسارت به آثار تاریخی ـ فرهنگی انجام گرفت.

وی تصریح کرد: برای مقابله با خسارات احتمالی سیل یا هرگونه تعرض به این آثار، فرماندهان و مسئولان پایگاه‌های سراسر کشور از طریق بهره‌گیری مناسب و حداکثری از تجهیزات، منابع و ظرفیتهای موجود برای تشدید حفاظت و صیانت از اماکن تاریخی اقدام کردند.

رحمت‌اللهی امدادرسانی به سیل‌زدگان را از دیگر اقدامات یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برشمرد و افزود: برای حمایت از مردم سیل‌زده کارکنان یگان حفاظت در این مناطق نسبت به توزیع غذای گرم اقدام کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بلوک‌بندی مبادی ورود و خروجی موزه‌ها، نظارت بر عملیات حفر کانال آب برای هدایت سیلاب، ایمن‌سازی مخازن موزه‌ها، برف‌روبی و تخلیه آبهای انباشته، سرکشی مداوم سدهای فلزی و آب‌بندهای منصوبه در مجاورت اماکن تاریخی و بازدید مستمر از بناهای در معرض خطر با هماهنگی عوامل انتظامی و تعامل با ایستگاه آتش‌نشانی و واحدهای امدادرسان به منظور کاهش حوادث احتمالی مرتبط با موزه‌ها و بناهای تاریخی تا پایداری شرایط جوی استمرار دارد.

تکذیب نرساندن کمکهای مردمی به مناطق سیل‌زده/ اعزام 30هزار نیروی کمکی ناجا

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,23,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان میراث فرهنگی سیل پلیس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی سیل پلیس سازمان میراث فرهنگی سیل پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احسان زهره وندی با اشاره به رسالت سازمان میراث فرهنگی در حفظ و معرفی آثار فرهنگی و میراثی گفت: با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی مراسمی برگزار شد.   معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی، تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.   زهره‌وندی تصریح کرد: در این مراسم دو نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.   او گفت: یکی از نسخه‌ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است و نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار هست تا کتاب مضحکات که با خط نستعلیق ۱۷ سطری تحریر شده است.   این آثار تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان