Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - کره شمالی درباره پیامدهای فاجعه بار تحویل و استقرار جنگنده های آمریکایی 'اف-34' در کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد که این اقدام غیر دوستانه، تنش ها را در شبه جزیره کره تشدید کرده و دستیابی به صلح را دشوار می سازد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنییک، کره جنوبی ماه گذشته دو هواپیمای جنگده 'اف-35' آمریکایی خود را تحویل گرفت و قرار است هشت جنگنده دیگر را تا آخر سال جاری میلادی تحویل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از تحویل گرفتن این جنگنده ها، خلبانان کره جنوبی ماه ها در یک پایگاه نظامی در ایالات آریزونا آمریکا آموزش دیده بودند.
کره جنوبی سال 2014 میلادی تصمیم به خرید 40 فروند هواپیمای 'اف-'35 به ارزش 6.5 میلیارد دلار گرفت.
به نوشته این تارنما، روابط میان کره شمالی و کره جنوبی به دلیل توافق های صلح متعدد بر سر خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ، در مقایسه با سال های اخیر بهبود چشمگیری داشته است.
اوایل سال جاری میلادی، امیدها برای دستیابی به صلح در پی بی نتیجه ماندن مذاکرات «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» رهبران کره شمالی و آمریکا در ویتنام که حتی بدون یادداشت نهایی پایان یافت، به کل از بین رفت.
«پاتریک شاناهان» فرمانده پنتاگون، هفته گذشته تأکید کرد که آمریکا نه تنها تمرینات نظامی خود را با کره جنوبی کاهش نمی دهد بلکه برای تقویت توانایی و ظرفیت های آن نیز تلاش خواهد کرد.
ترامپ خواهان خلع سلاح کامل هسته ای پیونگ یانگ است و اعلام کرده است در این صورت تحریم ها علیه کره شمالی را کاهش خواهد داد. با این حال تصاویر ماهواره‌ای حاکی از ادامه فعالیت های هسته ای کره شمالی است؛ هرچند کیم اعلام کرده است که تمایلی به تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای ندارد.
**آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره شمالي كره جنوبي خلع سلاح هسته اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در شهر ورشو در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان اظهار کرد: «ناتو قصد ندارد وضعیت تسلیحات هسته‌ای خود را تغییر داده و هیچ یک از این سلاح‌ها را به یک کشور دیگر عضو ناتو منتقل کند.»

استولتنبرگ این موضع را بعد از آن اتخاذ کرد که «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان برای آنکه کشورش از تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود در قالب برنامه اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو میزبانی کند اعلام آمادگی کرد.

دودا همچنین گفت موضوع استقرار سلاح‌های هسته‌ای از مدتی پیش در مذاکرات بین مقام‌های آمریکا و لهستان مورد بحث قرار گرفته است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این موضع هشدار داد در صورت استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان، تاسیسات میزبانی کننده از این تسلیحات فورا در فهرست اهداف مشروع انهدام در زمان جنگ نظامی مستقیم با ناتو قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه لهستانی «فکت» مدعی شد در صورتی که کلاهک‌های هسته‌ای ناتو در قالب برنامه اشتراک گذاری هسته‌ای در لهستان استقرار یابند، گامی به سمت بازدارندگی در برابر روسیه برداشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور