Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:50:01 GMT

بررسی آبگرفتگی 2 مجتمع مسکونی در منظریه شهرکرد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۲۵۶۳

بررسی آبگرفتگی 2 مجتمع مسکونی در منظریه شهرکرد

عبدالعلی ارژنگ روز دوشنبه در حاشیه بازدید مسئولان استان از این منازل افزود: این 2 مجتمع مسکونی با بیش از 68 واحد مسکونی از شب گذشته تاکنون به دلیل آبگرفتگی در زیرزمین و پارکنیگ دچار نگرانی شده اند و تعدادی از ساکنان منازل را تخلیه کردند.
وی از تشکیل جلسه مدیریت بحران شهرستان خبر داد و گفت: کار کارشناسی در خصوص آبگرفتگی این واحدهای مسکونی در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه سوابق در خصوص مقاوم سازی و استحام سازی این مجتمع های مسکونی وجود ندارد، اظهار داشت: رسیدگی به موضوع در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
ارژانگ افزود: در این مجتمع ها نشست زمین صورت نگرفته و آبگرفتگی زیرزمین و پارکینگ این مجتمع ها باعث نگرانی شده که این امر در دست بررسی است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز از تشکیل 11 پرونده تخلف از پیمانکاران مسکن مهر منظریه شهرکرد در محاکم قضائی خبر داد.
محمد موسوی گفت: این پرونده ها مختص مجتمع مسکونی ایلیا مسکن مهر استان است.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام شاهدان عینی در این منطقه قبلا یک چشمه جریان داشته که طی سالهای خشکسالی، خشک شده اما در بارش های اخیر دوباره چشمه جاری شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این بازدید بر رفع مشکل این خانواده ها از سوی مسئولان تاکید کرد.
جعفر مردانی همچنین در جلسه بررسی مشکلات محله منظریه شهرکرد و جلسه هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: محله منظریه شهرکرد با دارا بودن بیش از 12 هزار نفر جمعیت و قابلیت افزایش تا 40 هزار نفر، نیازمند تعیین تکلیف در خصوص مدیریت است.
وی با اشاره به وضعیت موجود این منطقه و مشکلاتی موجود اظهار داشت: باید برای رفع مشکلات و کاستی های موجود در حوزه شهری و عمرانی یک مدیریت واحد انتخاب شود.
وی با انتقاد از اینکه هنوز مسکن و شهرسازی در خصوص تامین زیرساخت های اولیه از جمله جوی و جدول استاندارد و فضاسازی و همچنین تجهیز امکانات رفاهی و تفریحی و فرهنگی و تعهدات خود در این محله کم کاری کرده است، افزود: ظرف چندماه آینده باید برنامه های توسعه
ای این محله اجرایی شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت بحث فرهنگی در پیشگیری از گسترش آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد موثر است، افزود: توسعه برنامه های فرهنگی باید در اولویت برنامه های دستگاه های اجرایی و سمن ها قرار گیرد.
مردانی افزود: رفع معضلات اجتماعی نیارمند یک بسیج همگانی است.
به گفته وی، براساس برنامه ششم توسعه سالانه باید 5 درصد آسیب های اجتماعی در سطح کشور کاسته شود، اما این امر در استان چهارمحال وبختیاری تاکنون اجرایی نشده و می توان گفت آسیب های اجتماعی در استان رو به افزایش است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه گفت: تاکنون 23 کیلومتر جوی و جدول دراین محله احداث شده است.
داریوش حسینی افزود: برای اجرای طرح های عمرانی و شهرسازی در این محله با یک اتحادیه و پیمانکار قرارداد منعقد شده و کارها در دست اجراست.
وی گفت: اصلاح اجرای معابر عمومی و احداث 5 باب مدرسه و 3 مرکز درمانی در این محله و 3 باب مسجد اجرا شده است.
شهردار شهرکرد نیز با اشاره به اجرای طرح های جوی و جدول در معابر این محله افزود: اجرای برخی کارهای زیرساختی در این محله براساس کار کارشناسی نیست.
نورالله غلامیان افزود: برخی واگذاری های زمین و اجرای طرح ها بدون کار کارشناسی از سالهای گذشته آغاز و اجرایی شده که این امر زمینه بروز مشکلاتی رادر محله بوجود آورده است.
وی با اشاره به آبگرفتگی 2 مجتمع مسکونی در شب گذشته در این محله افزود: در طرح مطالعاتی واگذاری زمین در این محله چشمه های فصلی مطالعه نشده و این ساختمان بر روی یک چشمه فصلی احداث شده است.
7360/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استاندارد خشکسالی مبارزه با مواد مخدر مدیرکل راه و شهرسازی مسجد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری

یاسر شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گودبرداری غیراصولی در میدان میرعماد، کوچه کاروان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه مجتمع مسکونی تجاری در قالب ۱۳ واحد مسکونی به دلیل گودبرداری غیراصولی، بخشی از سازه آن تخریب شده بود که در معرض خطر ریزش قرار داشت.

شکوری ادامه داد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان ضمن هشدار به ساکنان مبنی بر تخلیه واحدهای خود، نسبت به ایمن سازی مکان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حوادث در این مکان صورت گرفته است.

شکوری یادآور شد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان حادثه، ساختمان مذکور را برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل شهرداری منطقه ۲، مأموران شرکت آب، برق، گاز و نیروی انتظامی دادند.

کد خبر 6087101

دیگر خبرها

  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • محور‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری
  • بازارهای روز در شهرکرد منظریه ایجاد می‌شود
  • لغزندگی برخی محور‌های چهارمحال و بختیاری