Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان با اشاره به اینکه خانوارهای کرمانی وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و متوسط درآمد سالانه این خانوارها از میانگین کشوری خیلی پایین‌تر است گفت: از ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه اقتصادی به‌خوبی استفاده نشده است. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدایی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با محوریت شرکت‌های دانش بنیان که با حضور ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه استان کرمان امکانات غنی دارد اظهار داشت: استان کرمان بهشت معادن کشور است و بیش  از 42 نوع ماده معدنی در استان استخراج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه کشاورزی نیز با توجه به کم‌آبی جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: در تولید پسته، خرما و محصولات جالیزی و گلخانه‌ای استان کرمان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است و 138 نوع محصول کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه 7 درصد از تولید خودرو کشور در استان کرمان انجام می‌شود عنوان کرد: در بخش فرهنگی و تاریخی نیز حدود 7 هزار اثر تاریخی شناخته شده در کرمان وجود دارد که 7 اثر آن ثبت جهانی و بیش از 700 اثر ثبت ملی شده است.

استاندار کرمان: از هر سه جوان در استان کرمان یک‌نفر بیکار و جویای کار استاستاندار کرمان: رشد درآمد صادراتی استان کرمان از متوسط کشور بیشتر استاستاندار کرمان: بیش از 94 هزار جوان بیکار در استان کرمان وجود دارداستاندار کرمان: رفع فقر و محرومیت در کرمان را با جدیت پیگیری می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه با وجود همه این ظرفیت‌ها متاسفانه از نظر اقتصادی وضعیت خوبی در استان نداریم و از امکانات و ظرفیت‌های موجود استان به‌خوبی استفاده نشده است افزود: نرخ بیکاری استان 11.5 درصد است.

فدایی با بیان اینکه متوسط درآمد سالانه خانوارها در استان کرمان حدود 25 میلیون تومان بوده در حالی که در سطح کشور این درآمد در حدود 36 میلیون تومان است گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد استان بسیار موثر بوده و آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در این حوزه نیازمند برنامه مشخص هستیم بیان کرد: در این صورت است که می‌توانیم عقب ماندگی استان در حوزه اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان را برطرف کنیم.

امکانات و تسهیلات اشتغالزایی بدون تبعیض جنسیتی ارائه شود

فاطمه‌السادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور حرکت اقتصاد مقاومتی مورد تاکید بوده و توجه به سرمایه‌های اجتماعی در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار بانوی کارآفرین در استان کرمان وجود دارد و از 63 شرکت دانش‌بنیان در استان کرمان 10 شرکت متعلق بانوان است گفت: 63 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان دختران هستند و نرخ بیکاری آنها نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه اشتغال بانوان نیازمند یک ساختار منسجم است تا مادر بتواند در کنار فرزند خود اشتغال مناسب را نیز داشته باشد افزود: ارائه امکانات و تسهیلات اشتغالزایی باید بدون تبعیض جنسیتی انجام شود و بانوان کارآفرین هم در این زمینه دیده شوند.

انتهای پیام/ ت

R7860/P1336/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلار با پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابراهیم رئیسی در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با «شهباز شریف» دیدار و گفتگوی خصوصی خواهد داشت.

رؤسای دو دولت پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری میان مقامات دو کشور، در نشستی مطبوعاتی نتایج دیدارها و رایزنی‌های خود را تشریح می‌کنند.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و در روز دوم سفر، با حضور در برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی پاکستانی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ترک ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اهمیت توسعه روابط با پاکستان و اهداف این سفر گفت: کشور پاکستان در همسایگی ما کشور مهمی است که هم مسلمان و هم دارای تاریخی، اسلامی و تمدنی با جمهوری اسلامی ایران است. هر دو ملت روابط دیرینه‌ای با هم داریم و تا کنون نیز روابط اقتصادی، سیاسی و دینی بسیاری با پاکستان داشته‌ایم و همکاری‌های خوبی بین ما برقرار بوده است.

رئیسی در ادامه گفت: ایران و پاکستان نگاه‌های مشترکی دارند و از جمله در موضوعات حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم و مقتدر غزه و فلسطین، مبارزه با تروریسم همکاری‌های بسیار خوبی داشته‌اند.

وی افزود: ما در راستای سیاست‌های همسایگی و در راستای سیاست‌های ارتباط با کشورهای مسلمان و همسو به جهات عدیده‌ای معتقد هستیم این ارتباط باید ارتقا پیدا کند. اراده هر دو کشور هم مبنی بر ارتقای روابط بین دو کشور هست.

رئیس جمهور همچنین اشهار داشت که گفت و گوهای دو کشور در حوزه‌های مسائل مرزی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و به خصوص حوزه انرژی و نفت و گاز خواهد بود. رئیسی در ادامه اضافه کرد که سطح روابط اقتصادی دو کشور به اندازه سطح روابط سیاسی دو کشور نیست و در این سفر برنامه این است که ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلاری را مد نظر قرار دهیم و این هدف حتماً قابل دستیابی است.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت بازار ایران اضافه کرد که این ظرفیت فرصت خوبی است برای فعالان اقتصادی پاکستانی و کشور دوست و برادر پاکستان نیز فرصت خوبی است برای فعالان اقتصادی ایرانی که می‌تواند در این سفر مورد گفت و گو و بحث میان دو دولت باشند.

رئیسی همچنین با اشاره به مردم پاکستان نیز گفت: مردم این کشور مردمی متدین و نسبت به انقلاب اسلامی، امام بزرگوار و رهبر عظیم الشان ایران بسیار علاقه‌مند هستند و بارها این را اثبات کرده‌اند و نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز بسیار پایبند هستند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسائل امنیتی نیز افزود که ما امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم و امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور به نفع دو کشور و دو ملت هست.

در رابطه با کشور سریلانکا نیز رئیس جمهور گفت که دو کشور دارای روابط خوبی هستند و امیدواریم در این سفر نیز بتوانیم در راستای توسعغه روابط اقتصادی و سیاسی گام‌هایی برداریم.

کد خبر 6084933

دیگر خبرها

  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • بررسی ظرفیت‌های ِصداوسیمای کرمان برای اجرایِ طرحِ مولدسازی
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلار با پاکستان
  • مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال داده می‌شود؟
  • کیومرث هاشمی: فیرپلی مالی باعث عدالت در فوتبال کشور می شود
  • استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد
  • طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد