Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@22:59:25 GMT

هدیه ازدواج به دخترانی که زیر ۲۰ سال ازدواج کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۴۱۷۵

هدیه ازدواج به دخترانی که زیر ۲۰ سال ازدواج کنند

خانه ملت: احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح مصوبات کمیسیون متبوعش گفت: وزیر ارتباطات با حضور در جلسه امروز گزارشی از وضعیت فضای مجازی ارائه کرد و گفت که این فضا به یک فضای حقیقی تبدیل شده و درگاهی به سمت دنیا است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه طرح جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار جلسه امروز کمیسیون فرهنگی بود، آذری جهرمی عنوان کرد که فضای مجازی خانواده‌ها را به سمت تعالی می‌برد خصوصا در حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌توان به راحتی از این فضا استفاده کرد و اگرچه آسیب‌هایی دارد، ولی قابل کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاص وام قرض‌الحسنه به ازای تولد هر یک از فرزندان سوم به بعد

وی با اشاره به دومین دستور کار کمیسیون فرهنگی در جلسه امروز ادامه داد: ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دستور بود و مواد ۲۷ تا ۳۰ آن به صورت استمزاجی تصویب شد که به موجب ماده ۲۷ دولت مکلف شد به ازای تولد هر یک از فرزندان سوم به بعد، وام قرض‌الحسنه فرزند به سرپرست پرداخت کند.

به گفته آزادی‌خواه همچنین بر اساس ماده ۲۸، دولت موظف شد برای کارکنان دولت به ازای فرزندان دوم به بعدی که به دنیا می‌آورند، ۵۰ درصد بیشتر از فرزندان قبلی حق اولاد پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بر اساس ماده ۲۹ این طرح دولت مکلف شد به دخترانی که زیر ۲۰ سال و پسرانی که زیر ۲۴ سال ازدواج می‌کنند، هدیه ازدواج پرداخت کند و طبق ماده ۳۰ وزارت بهداشت موظف شد برنامه‌ها و اقدامات لازم را برای برخورداری همه زوج‌های فاقد فرزند ناباور از برنامه‌های غربالگری ناباوری حداکثر تا ۲ سال پس از ازدواج انجام دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: هدیه ازدواج دختران زیر 20سال وام قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، خسرو امیدوار اظهار کرد: همچنین کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، از سال ۱۴۰۲ بر اساس شیوه نامه مراقبت موقت، به عنوان مهمان به خانواده‌های متقاضی میزبانی سپرده می‌شوند تا پیگیری‌ها جهت بازپیوند ایشان با خانواده نسبی یا ایجاد شرایط فرزندخواندگی این دسته از عزیزان، به عمل آید و این کار با هدف حمایت از اقامت کودکان و نوجوانان در محیط خانوادگی صورت می‌گیرد.
وی افزود: نگرش جامعه به قبول سرپرستی کودکان در سنین بالاتر در سایه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی خوب شده است و از سال ۱۳۹۹ با راه اندازی سامانه فرزندخواندگی تاکنون ۴۷۱ درخواست فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت شده و تعداد زیادی از این درخواست‌ها به دلیل عدم احراز شرایط متقاضیان رد شده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: انتظار داریم زوجین فرزند پذیر، حضانت فرزندان گروه‌های خاص (دارای معلولیت یا نیازمند درمان) را نیز برای فرزندپذیری در نظر بگیرند و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ مورد حکم حضانت صادر شد که ۱۰ فرزند واگذار شده از بین آنها در سنین بالای ۶ سال قرار داشتند.
امیدوار در تشریح چگونگی فرزندخواندگی گفت: فرایند فرزندخواندگی از زمان ثبت تقاضای زوجین در "سامانه فرزندخواندگی" شروع می‌شود و چنانچه زوجین پس از بررسی‌های کارشناسی، حائز شرایط باشند تا زمان تحویل کودک، تداوم خواهد داشت و پس از واگذاری کودک، نظارت‌های کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه به صورت تماس تلفنی و بازدید‌های دوره‌ای تا سن ۱۸ سالگی فرزندان ادامه خواهد یافت.
وی افزود: از مزایای این طرح این است که کودکان و نوجوانان علاوه بر بهره مندی از امکانات و خدمات خانواده میزبان، مجبور به اقامت در مراکز شبانه روزی نخواهند بود و از آنجایی که یکی از مهمترین کارکرد خانواده، تعاملات عاطفی بین اعضای خانواده در راستای رشد تربیتی و اجتماعی است، سیاست اصلی دفتر امور کودکان و نوجوانان تقویت برنامه مراقبت از فرزندان در درون خانواده است.
طبق اعلام اداره کل بهزیستی استان اردبیل بیش از ۲۷ هزار خانوار در این استان تحت پوشش هستند و از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت