Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: درآمد حاصل از شرکت های دانش بنیان کشور در سال گذشته بین 80 تا 90 هزار میلیارد تومان و در سال 96 بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه عمده کار مورد نظر در سفرهای استانی، پیگیری فعالیت شرکت های دانش بنیان است، افزود: مهمترین هدف این شرکت ها، تغییر پارادایم اقتصادی از منابع زیر زمینی و نفتی به سمت تخصص و دانش نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه شاخص های نیروی انسانی بسیار خوبی در دنیا داریم، تاکید کرد: این شاخص می تواند محور توسعه کشور قرار گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان این مطلب که در سال های اخیر تعداد شرکت های دانش بنیان رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: نسل جدیدی از کارآفرینان در حوزه شرکت های دانش بنیان مشغول به کار شده اند که بزودی به شرکت های بسیار بزرگی تبدیل می شوند.
ستاری خاطرنشان کرد: ایران بزرگترین استارت آپها را در سطح منطقه به خود اختصاص داده و این در حالی است که پایه توسعه این شرکت ها، انسان های خلاق و با اعتماد به نفس هستند.
وی عنوان کرد: ایجاد شرکت های دانش بنیان جهتگیری جدیدی در مقابل جهتگیری اقتصاد نفتی است و ثمرات آن در حوزه های مختلف قابل مشاهده است که جزء جهتگیری های اصلی کشور و از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به شمار می رود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: امسال با توجه به تحریم ها برنامه مفصلی در حوزه های مختلف از جمله هوایی داریم تا بتوانیم بخش زیادی از تحریم ها را رفع کنیم.
وی ادامه داد: از تحریم قبل تاکنون نیز بسیاری از مشکلاتی که داشته ایم برطرف شده و امیدواریم این سیستم جدید نیز بتواند بخش عمده ای از مشکلات را رفع کند.
ستاری بیان کرد: کرمان در حوزه شرکت های دانش بنیان قدم های خوبی برداشته و زیرساخت های خوبی دارد و فرهنگ کارآفرینی نیز در این استان به خوبی توسعه یافته تا افراد از استخدام های دولتی به سوی کارآفرینی متمایل شوند.
وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری در استان کرمان راه اندازی شده تا جوانان خلاق و دارای ایده بدانند که برای کارآفرینی به کجا باید مراجعه کنند.
ستاری تاکید کرد: پتانسیل جمهوری اسلامی در حوزه های دانش و فناوری است و این موضوع است که موجب اقتدار کشور می شود.
3029/7440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد كلان شركت هاي دانش بنيان كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت