Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نودمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم از وضعیت مبهم و یک‌طرفه تعرفه نظام‌مهندسی قم انتقاد و نسبت به رفع بی‌عدالتی و تغییر وضعیت نگران‌کننده آن به سود شهروندان تأکید شد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نودمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم عصر امروز به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر قم در این جلسه،  با اشاره به نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 98  شهرداری قم اظهار داشت: روند فعلی دفاتر نظام‌مهندسی کاملاً یک‌طرفه به سود جامعه مهندسین و به زیان شهروندان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با تأکید بر نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 98  شهرداری قم گفت: جامعه مهندسین یکی از اقشار پردرآمد جامعه هستند اما در زمینه پرداخت عوارض، نگاه تسهیل گرایانه بسیاری زیادی به آن‌ها شده که بوی بی‌عدالتی می‌دهد.

3 ماه حق‌الجلسات اعضای شورای شهر قم به سیل‌زدگان لرستان اختصاص پیدا کرد19 واحد راکد صنعتی قم به چرخه تولید بازگشتچالش‌های وقوع سیل در قم مستندسازی شد

وی با انتقاد از وضعیت یک‌طرفه تعرفه بهای خدمات در رابطه با جامعه مهندسی شهر قم ادامه داد: در تعرفه نظام‌مهندسی، شورای شهر باید تجدیدنظر کرده  و نسبت به تلطیف عوارض قوانین جدیدی مصوب شود.

سخنگوی شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 98  شهرداری قم گفت: تشخیص مهندس دارای ظرفیت و صلاحیت برای شورای شهر در زمینه دریافت عوارض دشوار است.

حسین اسلامی نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 98  شهرداری قم  را مورد توجه قرار داد و گفت: درروند فعلی نظام‌مهندسی با طولانی شدن زمان دریافت پروانه ساخت، عملاً تاریخ اعتبار بسیاری از پروانه‌ها تمام‌شده و دیدگاه منفی نیز در بین شهروندان علیه شهرداری شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم نیز با اشاره به اخذ مجوز تخصیص مبلغ 35 میلیون تومان مابه‌التفاوت ارزش معوض شهرداری به اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: این طرح برای یک گروه فرهنگی و انقلابی در نظر گرفته‌شده است اما متأسفانه باگذشت چهار سال از آغاز این پرونده هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

حسن مالکی نژاد اخذ مجوز تخصیص مبلغ 35 میلیون تومان مابه‌التفاوت ارزش معوض شهرداری به اداره کل اوقاف و امور خیریه را مورد توجه قرار داد و گفت: هدف از این طرح احداث مسجد بود اما متأسفانه شهرداری تعامل و همکاری لازم را به خرج نمی‌دهد.

شهرداری قم آماده برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، گفت: فعالیت‌های خدمات شهری شهرداری قم در استقبال از فصل بهار و مدیریت سیلاب و بارندگی در قم رضایت‌بخش و قابل‌تقدیر است. با آغاز بارندگی‌ها تمام مسافران نوروزی در پارک و بوستان‌ها به مکان‌های مسقف منتقل شدند.

مجتبی سبحانی ثابت ادامه داد: با رصد دقیقی که از سیلاب در قم انجام شد، سیل در بلوار زائر و قمرود با بهترین حالت کنترل و مدیریت شد.خط قرمز شهرداری این بود که سیلابی وارد شهر نشود که با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های دقیق این اتفاق در شهر قم افتاده و مشکل خاصی برای شهروندان ایجاد نشد.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: آمادگی‌های شهرداری قم برای برگزاری باشکوه نیمه شعبان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. آسیب شناسایی‌های سال گذشته در برگزاری نیمه شعبان انجام‌شده است.

انتهای پیام/ ت

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز