Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت : درآمد حاصل از شرکت های دانش بنیان کشور در سال گذشته بین 80 تا 90 هزار میلیارد تومان و در سال 96 بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری عصر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه عمده کار مورد نظر در سفرهای استانی، پیگیری فعالیت شرکت های دانش بنیان است، افزود: مهمترین هدف این شرکت ها، تغییر پارادایم اقتصادی از منابع زیر زمینی و نفتی به سمت تخصص و دانش نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه شاخص های نیروی انسانی بسیار خوبی در دنیا داریم، تاکید کرد: این شاخص می تواند محور توسعه کشور قرار گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان این مطلب که در سال های اخیر تعداد شرکت های دانش بنیان رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: نسل جدیدی از کارآفرینان در حوزه شرکت های دانش بنیان مشغول به کار شده اند که بزودی به شرکت های بسیار بزرگی تبدیل می شوند.
ستاری خاطرنشان کرد: ایران بزرگترین استارت آپها را در سطح منطقه به خود اختصاص داده و این در حالی است که پایه توسعه این شرکت ها، انسان های خلاق و با اعتماد به نفس هستند.
وی عنوان کرد: ایجاد شرکت های دانش بنیان جهت گیری جدیدی در مقابل اقتصاد نفتی است و ثمرات آن در حوزه های مختلف قابل مشاهده است که جزو جهت گیری های اصلی کشور و از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به شمار می رود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: امسال با توجه به تحریم ها برنامه مفصلی در حوزه های مختلف از جمله هوایی داریم تا بتوانیم بخش زیادی از تحریم ها را رفع کنیم.
وی ادامه داد: از تحریم قبل تاکنون نیز بسیاری از مشکلاتی که داشته ایم برطرف شده و امیدواریم این سیستم جدید نیز بتواند بخش عمده ای از مشکلات را رفع کند.
ستاری بیان کرد: کرمان در حوزه شرکت های دانش بنیان قدم های خوبی برداشته و زیرساخت های خوبی دارد و فرهنگ کارآفرینی نیز در این استان به خوبی توسعه یافته تا افراد از استخدام های دولتی به سوی کارآفرینی متمایل شوند.
وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری در استان کرمان راه اندازی شده تا جوانان خلاق و دارای ایده بدانند که برای کارآفرینی به کجا باید مراجعه کنند.
ستاری تاکید کرد: پتانسیل جمهوری اسلامی در حوزه های دانش و فناوری است و این موضوع است که موجب اقتدار کشور می شود.
3029/7440/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد كلان شركت هاي دانش بنيان كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است

استاندار یزد گفت: گفت: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی شامگاه _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ در نشست با ۱۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق استان یزد با بیان اینکه مسئله دانش بنیان جزو اولویت‌های اساسی استان یزد است، اظهار کرد: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش‌بنیان و فناوری می‌گذرد؛ بنابراین مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

استاندار یزد با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان یزد، اضافه کرد: تاکنون برای واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق تسهیلات ویژه‌ای ایجاد شده است.

فاطمی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده‌تر از گذشته، بر مدار دانش‌بنیان و فناوری حرکت کند.

کد خبر 744998

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • خرید تضمینی راهکاری برای بهره‌برداری از فناوری بومی/صفی از شرکت‌های خوش‌نام برای دانش‌بنیان شدن
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در نمایشگاه «ایران هلث»
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی
  • برنامه ویژه معاونت علمی برای حضور دانش‌بنیان‌ها در رویدادهای معتبر بین‌المللی
  • تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی افزایش می‌یابد
  • رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات