Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، طی گفت‌وگویی با خبرنگار برنا درخصوص گلایه‌های هاشم‌کندی، سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری، بیان کرد: متاسفانه سال گذشته باشگاه‌هایی که دوچرخه‌سواری و رکابزنان را حمایت می‌کردند به دلیل مسائل ارزی و اقتصادی کشور دچار مشکل شدند و به همین نسبت درآمد ورزشکارها و حمایت باشگاه‌ها کم‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 96 باشگاه‌های کشور حدود 15 اعزام به مسابقات داشتند که در سال 97 آمار حضور در مسابقات خیلی از باشگاه‌ها به صفر رسیده است. هزینه رشته دوچرخه‌سواری بسیار زیاد است و اگر حمایت باشگاه‌ها نباشد، ورزشکارها نمی‌توانند تجهیزات خود را فراهم کنند و در مسابقات مختلف حضور داشته باشند.

وی افزود: طی دو سال اخیر بهترین دوچرخه‌سوارها به دلیل بازنشستگی از جامعه دوچرخه‌سواری خداحافظی کردند و در تورنمنت‌های اخیر بیشتر نفرات تیم، ورزشکارهای بسیار جوان و کم تجربه بودند. در صورتی که مسائل مالی برطرف شود و بتوانیم بلیت هواپیما تهیه کنیم تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران با تمام قدرت در مسابقات قهرمانی جهان جاده حضور پیدا می‌کند. این مسابقات به دلیل این که سال پیش از المپیک است و هدف کشورهایی مانند ژاپن کسب بیشترین سهمیه المپیک است، سطح بسیار بالایی دارد.

قمری در خصوص تقویم 98 فدراسیون دوچرخه‌سواری که به تازگی منتشر شده و در پاسخ به این پرسش که چرا در این تقویم طی شهریور ماه و نیمه دوم سال هیچ مسابقه و رویدادی وجود ندارد؟ گفت: تقویم و مسابقات ما طبق رویداد‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است.  وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های مسابقات بانوان و آقایان و برنامه مسابقات آموزشگاهی را به ما اعلام نکرده است و به همین دلیل نیمه دوم سال را برای این برنامه‌ها خالی گذاشتیم. مسابقات لیگ و قهرمانی کشور بر اساس تاریخ برگزار می‌شوند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پایان خاطرنشان ساخت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا جاده ازبکستان، تمرکز ما روی رشته کوهستان خواهد بود. در حال حاضر فرانک پرتوآذر و فراز شکری جهت شرکت در مسابقات آسیایی و میادین بین‌المللی در اردوی اروپا حضور دارند. تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان اواخر مرداد ماه به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود.

خبرنگار: پرفام ذاکرانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دوچرخه سواری فدراسیون دوچرخه سواری خسرو قمری خبرگزاری برنا تیم ملی دوچرخه سواری رییس فدراسیون دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۴ هزار کاراته کا از سراسر کشور در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی ملتی با بیان اينکه کاراته استان در طی سال‌های گذشته فراز و نشیب هایی داشته است، اظهار کرد: اتفاقات کاراته استان همدان در طی این سال ها زیاد بوده که بهترین اتفاق برگزاری مسابقات فعلی کاراته کشوری در دانشگاه آزاد همدان است.

نایب رئیس هیأت کاراته استان همدان افزود: این مسابقات با بیش از ۴ هزار شرکت کننده در رده آقایان و بانوان طی ۱۲ روز در همه رده های سنی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ورزش کاراته از لحاظ کمی جزو نخستین یا دومین جمعیت ورزشکاران استان است گفت: از لحاظ کیفی نیز در دو سال اخیر کاراته در استان رشد بسیاری داشته که شامل کسب مقام های آسیایی و شرکت در مسابقات بین المللی در بخش بانوان و آقایان می شود.

ملتی در خصوص زیرساخت کاراته استان همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون در همه شهرستان های استان خانه کاراته و سالن مخصوص کاراته برای آقایان و بانوان وجود دارد و در روستاها نیز توانسته ایم با وجود مربیان فعال این ورزش را به رشد برسانیم.

نایب رئیس هیأت کاراته استان همدان با اشاره به اینکه امسال دومین سالی هست که این مسابقات در همدان برگزار می شود، بیان کرد: ۱۵ مورد مسابقات سبکی نیز علاوه بر این مسابقات در استان برگزار کردیم که خوشبختانه در همه مسابقات کاپ مسابقات از آن ورزشکاران همدانی شد و توانستیم به مقام نخست برسیم.

وی ادامه داد: از لحاظ کمی هیأت کاراته تا سال ۱۴۰۰ کمتر از دو هزار نفر جمعیت و ۱۵۰۰ بیمه شده داشت اما در حال حاضر بیش از ۵ هزار بیمه شده در سطح استان دارد.

ملتی در مورد رتبه بندی کاراته استان همدان در بین هیأت های ورزشی نیز عنوان کرد: ما توانستیم مقام نخست را با توجه به نمره لحاظ شده با سه هزار اختلاف با هیأت ورزشی دوم کسب کنیم که نشان از رشد کمی و کیفی این ورزش در استان است.

نایب رئیس هیأت کاراته استان همدان در پایان ضمن قدردانی از عوامل اجرایی کاراته استان همدان برای برگزاری این مسابقات، خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم بهترین نمره را در کاراته داریم اما سعی ما این است هر سال نسبت به سال گذشته نقاط ضعف خود را کم  و نقاط مثبت را تقویت کنیم و امیدواریم در پایان این مسابقات کاراته کاران استان همدان را در اردوی تیم ملی با کسب امتیاز برتر ببینیم.

دیگر خبرها

  • پاریس ۲۰۲۶؛ به سوی یک شبکه کامل دوچرخه‌سواری
  • چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته
  • دندان‌پزشکی تلفیقی از علم پزشکی، هنر و ابتکار است
  • ثبت‌نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، رایگان شد
  • شرکت بیش از ۴ هزار کاراته کا از سراسر کشور در همدان
  • بهره‌برداری از طرح ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی
  • کلهر: فروغی از لحاظ ذهنی درگیر مسائل جانبی شد/ هنوز فرصت کسب سهمیه المپیک وجود دارد
  • برگزاری مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا با حضور ورزشکاران خوزستانی
  • گام بلند شیراز برای دستیابی به شهری متفاوت