Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@19:19:08 GMT

قول وزیر برای عملیاتی شدن پرونده الکترونیک سلامت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۷۱۸۴

قول وزیر برای عملیاتی شدن پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدرعلی عابدی، در تشریح جزئیات دستور کار نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که در محل وزارت بهداشت، برگزار شد، گفت: نشست دیروز کمیسیون پیروی قراری که با وزیر بهداشت داشتیم مبنی بر اینکه هر ماه نشستی در این وزارتخانه داشته باشیم، برگزار شد که در آن به ارائه گزارش از روند اجرای طرح تحول سلامت و مفاد برنامه ششم توسعه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نشست گزارش مفصلی از روند ارائه خدمات مسئولان حوزه سلامت در مناطق سیل‌زده کشور اعم از نحوه امدادرسانی از طریق بالگرد، انتقال مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت که دچار مشکل آب گرفتگی شده بودند به نقاط امن و کنترل بیماری‌های واگیر که در زمان وقوع سیل شیوع پیدا می‌کنند، ارائه شد.

عابدی تصریح کرد: در این نشست گزارشی هم در رابطه با اجرای برنامه‌های عادی وزارت بهداشت ارائه شد و وزیر قول داد که صد درصد در ۲ ماه آینده پرونده الکترونیک سلامت به طور کامل عملیاتی شود، همچنین به مزیت اجرای این پرونده در زمان ارائه خدمات در مناطق سیل‌زده پرداخت که کمک زیادی به برنامه‌ریزی در روند خدمات‌رسانی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، این بود که در رابطه با پوشش خدمات سلامت، آن دسته از خدماتی که در سال ۹۷ توسط بیمه سلامت حذف شده بود، بار دیگر اضافه شود، اما برای فرانشیزها به صورت پلکانی برنامه‌ریزی شود.

عابدی یادآور شد: در این نشست رئیس سازمان اورژانس کشور نیز گزارش مفصلی از روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده کشور و سایر اقداماتی که در شرایط عادی برای حوادث رانندگی انجام داده‌اند، ارائه داد.

کد خبر 4585421 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از تداوم ارائه خدمت در ایام نوروز با بهره‌مندی بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی خبر داد.

دکتر محمد مهدی مجذوبی با اشاره به آمادگی کامل مراکز درمانی برای ارائه خدمات حوزه سلامت در ایام نوروز، افزود: مراکز دولتی و حتی بخشی از مطب‌های خصوصی برای ارائه خدمات در ایام نوروز هماهنگ شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفندماه آغاز شده تا ۸ فروردین ماه ۸۳هزار و ۸۵۲ مراجعه به مراکز درمانی استان اعم از مراکز دولتی، خصوصی و خیریه صورت گرفته‌ است، اظهار کرد: در این مدت ۴ هزار و ۶۸ بیمار در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند و ۱۹۳۲ عمل جراحی در این مراکز انجام شده است. 

مجذوبی همچنین به وقوع ۲۸۳ حادثه ترافیکی در سطح استان از ابتدای طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۴۷ نفر در این حوادث مصدوم شده و متأسفانه پنج نفر فوت شدند. 

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، مجذوبی با بیان اینکه در ایام نوروز همچنان ارائه خدمات به مراجعین و مسافران ادامه دارد و هیچ خدمتی دچار اختلال یا وقفه نشده است، به مردم توصیه کرد: در روزهای پایانی تعطیلات در ترددهای بین شهری با رعایت اصول ایمنی از وقوع حوادث بکاهند تا خدای‌ناکرده خاطره تلخی از این تعطیلات برای کسی برجای نماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال
  • گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • برنامه فرار از مجازات: سیتی را بمب هم تکان نمی‌دهد!‏
  • بازدید قائم مقام مدیر عامل بانک ملی ایران از شعبه فرودگاه امام(ره)
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس