Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت یاورزاده در گفت‌وگو با ایلنا گفت: صنعت چای نیازمند این مقدار بودجه نیست؛ زیرا تزریق بیش از حد پول به صنعت چای به مانند معتادی می‌شود که هرقدر مواد مصرفی آن را بیشتر کنند، فرد معتاد آسیب بیشتری خواهد دید، در واقع صنعت چای نیازمند درمان است.

وی اختصاص ارز 4 هزار 200 تومان برای واردات چای را یک سیاست ضد تولید دانست و گفت:  در شرایط بازار کنونی که ارز به حد کافی در دست قاچاقچان نیست و چای نمی‌تواند به صورت قاچاق وارد کشور شود؛ دولت در عوض حمایت‌ از تولیدکنندگان، برای واردات چای ارز دولتی 4 هزار 200 تومانی قرار داده؛ این در حالی است که تولیدکنندگان با مشکلات گرانی دست و پنجه نرم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تولیدکننده چای، در انتقاد از افزایش 17 درصدی قیمت خرید تضمینی چای گفت:‌ هنگامی که تورم بالایی در اقتصاد کشور حاکم است و گرانی تمامی محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده، افزایش 17 درصدی قیمت خرید تضمینی چای بی انصافی است.

وی ادامه داد: نیاز نیست که دولت برای واردات ارز دولتی تخصیص دهد و از طرف دیگر در قیمت گذاری مداخله کند. کشش بازار به گونه‌ای است که صنعت چای می‌تواند قیمت واقعی خود را در بازار مشخص کند؛ اما این موضوع را به یکباره نمی‌توان اجرا کرد؛ بلکه باید رفته رفته به سمت قطع قیمت دستوری پیش برویم.

یاورزاده اظهار کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق کل هزینه صنعت چای را به سمت بازار هدایت کرد؛ در نتیجه در عرض 2 تا 3 سال این صنعت می‌تواند از کمک‌های دولت بی‌نیاز شود؛ به شرط آنکه امتیازاتی به واردات تعلق نگیرد و دولت حمایت خود را کاهش دهد، آنگاه این صنعت می‌تواند روی پای خود بایستد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز چای صنعت قیمت گذاری واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه اضطراری بورسی ها؛ دامنه نوسان بورس برای سه روز کاهش یافت/ برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از جهش قیمت سکه؛ فردا حراج داریم!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ به دنبال پاسخ قاطع ایران به تجاوزگری اسرائیل و احتمال رفتار‌های هیجانی در بازار سرمایه، صبح امروز جلسه اضطراری هیات مدیره سازمان بورس برگزار شد تا برای حمایت از سهامداران تصمیمی اتخاذ شود. بر این اساس؛ سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تداوم معاملات بازار با محدودیت دامنه نوسان اطلاعیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

"پیرو برگزاری جلسه اضطراری هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی روز جاری، مقرر گردید با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازار‌های بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود گردد. بدیهی است سازمان بورس با همکاری شرکت‌های بورس و فرابورس به‌صورت پیوسته شرایط بازار و وقایع مرتبط را رصد نموده و در صورت لزوم تصمیمات بعدی را اتخاذ و اعلام خواهد نمود. "

این تصمیم در شرایطی است که طبق ماده ۳۲ قانون بازار سرمایه در صورت وقوع شرایط اضطراری هیئت مدیره سازمان بورس می‌تواند معاملات بورس را رو حداکثر به مدت سه روز متوقف کند؛ اما در هر صورت تصمیم مدیران بورس به کاهش دامنه نوسان بوده است. همچنین شنیده شده است که دامنه نوسان گواهی سپرده سکه طلا نیز مثبت و منفی یک درصد تعیین می‌شود.

حراج سکه روی میز مرکز مبادله

در حالی که به دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه و تحولات سیاسی و بین المللی، نرخ ارز با افزایش در این روز‌ها مواجه شده است، بهای سکه نیز تحت تاثیر این افزایش بوده و روند صعودی در پیش گرفته است. در این میان؛ بانک مرکزی از حراج شمش طلا در روز جاری و همچنین حراج سکه در روز آینده خبر داده است.

بر این اساس؛ مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرده است: دهمین حراج سکه فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع دهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است. متقاضیان باید در مرکز مبادله، ثبت نام و احراز هویت انجام دهند تا بتوانند در این حراج‌ها شرکت کنند.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه، یا ۵ قطعه نیم سکه، یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷همان روز است و ساعت ۱۷ نیز نتایج حراج اعلام می‌شود. شیوه برگزاری حراج نیز از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت-زمان انجام می‌شود.

مرکز مبادله تاکید کرده است: واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع است و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده شخص متقاضی است.

همچنین فرآیند استرداد وجه کیف پول، برای واریز از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز درخواست انجام می‌پذیرد و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

اولین حراج سکه در سال جدید در شرایطی فردا انجام خواهد شد که پیش از این در آخرین حراج سکه (۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲) در سال گذشته، از مجموع ۹۶۳۷ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۶۱۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. همچنین، از مجموع ۶۲۹۴ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، ۱۱۰۹ قطعه با میانگین قیمت ۲۰ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان تخصیص داده شد. در حراج سکه تمام نیز از  مجموع ۸۲۶۹ قطعه سکه ثبت سفارش شده،۲۲۷۳ قطعه با میانگین قیمت ۳۵ میلیون و ۱۶۹ هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین‌تر از این قیمت ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آن‌ها تخصیص داده شده است. در مجموع حراج سکه در سال گذشته، جمعا ۱۱۰ هزار و ۵۲۴ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شد.

 

دیگر خبرها

  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟
  • قیمت روز برنج ایرانی و خارجی یکشنبه ۲۶ فروردین۱۴۰۳
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • جلسه اضطراری بورسی ها؛ دامنه نوسان بورس برای سه روز کاهش یافت/ برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از جهش قیمت سکه؛ فردا حراج داریم!