Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@00:52:56 GMT

سامانه های بندری هوشمند و یکپارچه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۷۴۸۴

سامانه های بندری هوشمند و یکپارچه می شوند

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت‌های تبادل الکترونیکی اطلاعات و هوشمندسازی و یکپارچگی سامانه های بندری و دریایی یکی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است، گفت: جذب هرچه بیشتر سرمایه، رتبه بندی شرکت‌های کارگزار خدمات بندری، واگذاری بنادر کوچک و ارتقا سطح شهرهای لجستیکی مهمترین اولویت های بندری کشور در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش «انرژی امروز» از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن زاده در خصوص مهمترین برنامه ها و اهداف معاونت بندری سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: جذب هرچه بیشتر سرمایه توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی کماکان به عنوان یکی از اهداف و اولویت های اصلی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار دارد و برنامه بعدی رتبه بندی شرکت‌های کارگزار خدمات بندری است که در این خصوص در حال مذاکره با مرکز ملی رتبه بندی هستیم.

 

به گفته وی، واگذاری بنادر کوچک به عنوان یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است .

 

حسن زاده افزود: افزایش سهم ریل در مذاکره با راه‌آهن به طور جدی و مشخص در بندر شهیدرجایی در حال پیگیری است و امیدوار هستیم در سال آتی این هدف عملیاتی تر از سال‌های گذشته محقق شود.

 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص موضوعات لجستیکی و پروژه های حمل و نقل چندوجهی نیز مذاکره با سایر نهادها در دستور کار قرار گرفته و استفاده از ظرفیت سایر مناطق ویژه اقتصادی کشور به عنوان یک مجموعه مکمل تعریف شده است.

 

وی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی لجستیک برای استقرار صنایع در بنادر امام خمینی (ره)، شهیدرجایی و شهیدبهشتی با هدف ارتقا سطح شهرهای لجستیکی به طور جدی دنبال می‌شود، گفت: از این طریق به دنبال آن هستیم تا جایگاه بنادر خود را در بین مناطق منطقه بهبود بخشیم.

 

حسن زاده اعلام کرد: موضوع بازنگری در تعرفه ها نیز با توجه به تغییرات به وجود آمده در نرخ ارز و تحریم های اعمال شده، به منظور کمک به فعالان اقتصادی در بنادر در دستور کار قرار گرفته است و استفاده از ظرفیت‌های تبادل الکترونیکی اطلاعات و هوشمندسازی و یکپارچگی سامانه های بندری و دریایی یکی دیگر از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌

رئیس اداره بنادر و دریانوردی جاسک از نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان که بر اثر طوفان در حال غرق شدن بود،‌ توسط ‌شناور امداد و نجات جاسک خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جاسک به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد امین امانی ‌اظهار داشت: ‌پس از اعلام مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به مرکز برج کنترل دریایی جاسک که یک نفتکش با پرچم جزایر کوک سریلانکا در 30 مایلی جاسک در حال غرق شدن است، شناور امداد و نجات جاسک به محل اعزام شد.

وی با بیان‌ اینکه  21 خدمه کشتی خارجی توسط شناور امداد و نجات جاسک نجات یافتند، ‌افزود: پنج نفر نیز که نیاز به مراقبت درمانی داشتند توسط اورژانس جاسک خدمات دریافت کردند که وضعیت جسمی این دریانوردان خوب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • هوشمندسازی عملیات بندری در بنادر شرق هرمزگان
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان