Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-23@15:01:05 GMT

داپلکس گوگل به اندروید و iOS می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۷۷۰۶

داپلکس گوگل به اندروید و iOS می‌آید

گوگل داپلکس، یک سرویس تماس تلفنی که از اسیستنت گوگل استفاده می‌کند، بالاخره در دستگاههایی که اکثر مردم در اختیار دارند قابل دسترسی می‌شود. گاهی برقراری یک تماس مهم تلفنی برای تنظیم یک نوبت ممکن است کار راحتی نبوده و اعصاب‌خردکن باشد. اما به نظر می‌رسد که برای رفع این مشکل خبرهای خوبی در راه است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از مشبل، گوگل داپلکس، یک سرویس تماس تلفنی که از اسیستنت گوگل استفاده می‌کند، بالاخره در دستگاه‌هایی که اکثر مردم در اختیار دارند قابل دسترسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر اعلام سایت پشتیبانی گوگل، داپلکس به تدریج در حال قابل دسترسی شدن بر روی دستگاه‌های iOS و اندرویدی غیر پیکسل است.
 
داپلکس، بر روی iOS، درون اپ اسیستنت گوگل قرار خواهد داشت، ولی تکمیل فرایند قابل دسترسی شدن آن به صورت تدریجی خواهد بود.
گوگل از اعلام مدت زمان دقیق برای اجرائی شدن کامل این فرایند خودداری کرده است.
 
داپلکس نخستین بار در کنفرانس I/O سال گذشته گوگل با یک دموی مرحله ابتدائی معرفی شد. ایده کار آن به این صورت است که کاربر بتوانند به اسیستنت مثلا بگویند «یک میز برای شش نفر در رستوران ... برای جمعه شب رزرو کن» و این اسیستنت مجازی که از AI قدرت می‌گیرد به نیابت از کاربر تماس تلفنی بگیرد.
 


تاکنون داپلکس تنها بر روی گوشی‌های پیکسل گوگل قابل دسترسی بود. از این بابت تقصیری ندارید اگر حتی از وجود آن هم بی‌خبر بودید، چرا که گوشی‌های پیکسل چندان پرفروش نبوده‌اند. تعداد افرادی که آیفون یا گوشی‌های اندرویدی از شرکت‌هایی مانند سامسونگ دارند به مراتب بیشتر از دارندگان پیکسل است، از این رو این عرضه را می‌توان عرضه واقعی سرویس داپلکس لحاظ کرد.
 
با این توضیحات، دو عامل گستره کاربری قابلیت اسیستنت را محدود می‌کنند. اول اینکه این قابلیت هنوز در خارج از ایالات متحده در دسترس قرار نگرفته است؛ و دوم اینکه، حتی در داخل این کشور هم داپلکس هنوز، به علت ـقوانین محلی»، در تگزاس، مینه‌سوتا، نبراسکا، کنتاکی، ایندیانا، مونتانا و لوئیزیانا کار نمی‌کند.
 
از این رو، ده‌ها میلیون نفر در کشور اصلی گوگل هم هنوز نمی‌توانند از داپلکس استفاده کنند.
  

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا اعلام کرد که شرکت گوگل ۲۰ نفر دیگر از کارمندان خود را به علت اعتراض به امضای قراداد تجاری این شرکت با رژیم صهیونیستی اخراج کرده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، گوگل در هفته اخیر ۵۰ نفر از کارمندان خود را به علت حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به قراداد تجاری گوگل با رژیم صهیونیستی اخراج کرده است.

روز جمعه نیز گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد تعدادی از کارمندان معترض وارد برخی دفاتر این شرکت شدند و کار را مختل کردند. در متن بیانیه آمده است: این افراد به طور فیزیکی فعالیت کارمندان دیگر را مختل کردند و اجازه ندادند آنها به واحدهای ما دسترسی یابند. این امر نقض واضح سیاست‌های ما و رفتاری کاملاً غیرقابل قبول است.

این شرکت آمریکایی در آخر اشاره کرده بود تحقیقات جداگانه به اخراج ۲۸ کارمند منجر شد. گوگل اعلام کرد همچنان به تحقیق ادامه می‌دهد و اقدامات مورد نیاز را انجام خواهد داد.

کارمندان گوگل که عضو کمپین «نه به فناوری برای آپارتاید» هستند، در بیانیه‌ای که در پلتفرم مدیوم منتشر شده، اعلام کردند چنین اقدامی انتقام جویانه است و برخی کارمندان که به طور مستقیم در اعتراضات روز سه شنبه در دفاتر گوگل شرکت نکرده بودند، جزو کارمندان اخراجی هستند. در بخشی از بیانیه آنها آمده است: کارمندان گوگل حق اعتراض مسالمت آمیز درباره شرایط و وضعیت کار را دارند.

معترضان اعلام کرده‌اند پروژه Nimbus از توسعه ابزارهای نظامی توسط رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کند.طبق این قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری که در ۲۰۲۱ میلادی بسته شده، گوگل و آمازون سرویس‌های ابر رایانشی را برای رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند.

اعتراضات کارمندان گوگل پدیده‌ای جدید نیست. در سال ۲۰۱۸ میلادی کارمندان این شرکت موفق شدند گوگل را وادار کنند قراردادی با ارتش آمریکا به نام پروژه میون لغو کند.

کد خبر 6086000

دیگر خبرها

  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • (ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • مجرم دستگیر شد/ باتری گوشی‌های اندرویدی چرا خالی می‌شوند؟
  • پیش‌بینی رشد دوبرابری اندروید نسبت به iOS در سال ۲۰۲۴
  • گوگل بیش از 100 میلیارد دلار برای هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد