Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،مهندس آذری مدیر کل امور عشایر استان اردبیل و هیئت همراه  با مهندس ندایی معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان پارس آباد پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به امور عشایر شهرستان پارس آباد دیدار و گفت و گو کردند.

مدیر کل امور عشایر در این دیدار تامین زیرساخت های مربوط به امور عشایر را از وظایف اداره کل امور عشایر دانست و گفت: تامین کلیه زیرساخت های مربوط به امور عشایر از قبیل: آب آشامیدنی، راه های مواصلاتی ،مسائل بهداشتی و آموزشی،نهاده های دامی و سایر امورات در طول سال بر عهده این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری افزود: ۳۱ هزار و ۲۰۰ نفر آمار عشایر شهرستان پارس آباد است که در قالب ۶ هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی در قشلاقات زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: ۴۷ درصد خانوارهای عشایر استان اردبیل مربوط به شهرستان پارس آباد است که ۴۶ درصد جمعیت عشایری استان را شامل میشود.

آذری با اشاره به اینکه ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل ماده ۱۰ و ۱۲ در سال ۹۷ به عشایر شهرستان پارس آباد اختصاص داده شده است، افزود: ۳ دستگاه تانکر آبرسانی، ۳۰ دستگاه تانکر ۲۰۰۰ لیتری، ۶۵۷ تن نهاده‌های دامی، ۹۰۰ تن آرد ، تسطیح و مرمت سازی ۸۱ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی و برگزار کلاس های آموزشی برای ۴۵ هزار نفر از از دیگر خدماتی است که در طول سال ۹۷ برای عشایر شهرستان پارس آباد ارائه شده است.

مدیر کل امور عشایر استان خاطر نشان کرد: عشایر شاهسون شهرستان پارس آباد ۵۷۶ هزار واحد دامی نگهداری می کنند که حاصل دسترنج آنان تولید ۲۰۰۰ تن گوشت ،۱۱۷۰۰ تن شیر و ۶۵۲ تن پشم در سال می باشد.

وی افزود: ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب شرب بصورت سیار در سال ۹۷ برای عشایر شاهسون شهرستان پارس آباد آبرسانی شده است که جهت تسهیل دسترسی به آب شرب سه تانکر آب نیز در سال جدید در اختیار عشایر پارس آباد قرار خواهد گرفت.

آذری از آغاز عملیات آبرسانی به عشایر شاهسون مغان در سال جدید خبر داد

آذری گفت:  ۸ میلیارد تومان اعتبار شامل ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی قشلاق احمدلو تخصیص و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل در پایان یادآور شد: یکی از اهداف این سفر ساماندهی شرکت های تعاونی خدماتی عشایر شهرستان پارس آباد است که در صورت بروز هرگونه مانعی در فرایند ساماندهی، سه شرکت جدید تاسیس و جایگزین شرکت های قبلی خواهد شد.

لازم به ذکر است:جشنواره کوچ عشایر ۲۹ فروردین در یکی از شهرهای شمال استان اردبیل و با مشارکت صدا و سیما،ورزش و جوانان،فرهنگ و ارشاد اسلامی،میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.

خبرنگار:رضا امیرپور

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اردبیل شیر صدا و سیما فرماندار شهرستان معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله آذرفر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: قابل حمل بودن و نصب آسان و وزن کم از مهمترین مزایای پنل‌های خورشیدی است.

وی بیان داشت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است و مصرف کننده نیز بدون نیاز به متخصص، به راحتی می‌تواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

آذر فر تصریح کرد: خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق ییلاق و قشلاق که برق پایدار ندارند، باید در سامانه عشایری ثبت نام و برای دریافت پنل خورشیدی، کد دریافت کنند.

وی افزود: دوهزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق پایدار بین عشایر مناطق مختلف این استان در دولت سیزدهم توزیع شد.

آذرفر با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال جاری، یکهزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری این استان توزیع می‌شود و عشایر تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها را پرداخت می‌کنند و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود.

وی سهم آورده هر عشایر را ۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای هر پنل خورشدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون اعتبار هزینه می‌شود.

کد خبر 6085350

دیگر خبرها

  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود