Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@07:23:25 GMT

روایت فتاح از نقش ‌سد کرخه در کاهش ‌خسارت‌های سیل

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۸۳۳۳

روایت فتاح از نقش ‌سد کرخه در کاهش ‌خسارت‌های سیل

وزیر سابق نیرو گفت: سد کرخه از لحاظ مهندسی و طراحی یک طرح منحصربه‌فرد بوده و سهم آن در پیشگیری از خسارت‌های احتمالی چشم‌گیر است.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح در دیدار از سد و نیروگاه کرخه اندیمشک اظهار داشت: وضعیت مدیریت آب در سد کرخه در استان خوزستان مطلوب است.

وی با اشاره به توانایی مدیران ایرانی و نقش آنان در ساخت سد کرخه گفت: سد کرخه برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در کشور طراحی و احداث شده است و در این زمینه مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

وعده فتاح درباره مسکن مددجویان سیل‌زده

وزیر سابق نیرو عنوان کرد: سد کرخه از خسارت‌های بزرگی در کشور جلوگیری کرد و عملکرد سد کرخه در این زمینه موفق است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به موقعیت جغرافیایی سد و نیروگاه کرخه اندیمشک، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) از تمام ظرفیت‌های خود برای جبران خسارت‌های احتمالی و حمایت از مددجویانی که پس از سیلاب دچار خسارت شده‌اند، استفاده می‌کند.

فتاح با یادآوری این‌که طراحی و مهندسی سد کرخه ایرانی بوده، خاطرنشان کرد: مشکلی در سد کرخه وجود ندارد و این سد برای مهار سیلاب‌های احتمالی آماده است و در این زمینه جای نگرانی نیست.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل پرویز فتاح خوزستان سد کرخه سیل سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیلاب در چهار شهرستان خراسان جنوبی گزارش شد

 آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌ها در استان ادامه دارد و میزان خسارت‌ها افزایشی خواهد بود که بعد از برآورد قطعی اعلام خواهد شد.

وی افزود: بارندگی‌های چند روز اخیر تا شب گذشته موجب جاری شدن روان آب و سیلاب در برخی نقاط استان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به ماهیت بارندگی‌های فصل بهار، شاهد بارش‌های پراکنده، اما رگباری هستیم که در مدت زمان محدود سبب جاری شدن سیلاب می‌شود.

وی تصریح کرد: در بارندگی‌های ۷۲ ساعت گذشته در استان جاری شدن سیلاب به آبنما‌ها و ابنیه‌های فنی ۱۷ میلیارد ریال، کنارگذر مسیر‌ها ۲۰ میلیارد ریال و راه‌ها و مسیر‌های ارتباطی ۹۵ میلیارد ریال خسارت زد و منجر به آبگرفتگی ۲۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی شد.

آخوندی گفت: همچنین در بازه زمانی سه روز گذشته سیلاب به ۱۵۷ هکتار اراضی زراعی استان با برآورد خسارت ۳۰ میلیارد ریال و ۱۵۰ هکتار اراضی باغی به میزان ۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

وی میزان خسارت برآورد شده به باغات زرشک، زعفران، زردآلو، انگور و عناب را ۳۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۲۰ رشته قنات تخریب و ۴۰ راس دام نیز تلف شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در این مدت سیلاب به زیرساخت‌های مخابراتی خسارت زد و موجب شکسته شدن تیر‌های برق در برخی روستا‌ها و تخریب راه‌های روستایی و عشایری در برخی مناطق استان شد.

وی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی گفت: بارندگی‌ها و سیلاب از شب گذشته تاکنون خسارت‌های جزئی به بخشی از مناطق روستایی و عشایری استان وارد کرده است.

آخوندی افزود: برخی از مسیر‌های فرعی، آبنما‌ها و معابر استان به ویژه مناطق روستایی دچار آب‌گرفتگی شده و عبور سیلاب و گل و لای برخی مسیر‌ها را برای لحظاتی مسدود کرد.

وی اظهار کرد: سیلاب جاده‌های روستایی، عشایری، اراضی کشاورزی و باغی، محور‌های حاشیه رودخانه‌ها و جاده‌ها را دچار آسیب می‌کند، اما خسارت جدی به مناطق مسکونی و زیرساخت‌ها وارد نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به صدور هشدار هواشناسی نارنجی، تمامی نیرو‌های امدادی و عملیاتی استان تا پایان این هشدار در حالت آماده باش قرار دارند.

وی ادامه داد: نیرو‌های امدادی و عملیاتی در شهرستان‌ها با مدیریت فرمانداران و در مرکز استان نیز هماهنگی‌های لازم با استانداری انجام شده است.

آخوندی گفت: فرمانداران با صدور هشدار‌های هواشناسی موظف هستند در مناطق پرخطر شهرستان‌ها ماشین‌آلات را آماده باش کرده و نیرو‌های عملیاتی را فراخوان و مرخصی‌های مدیران را لغو کنند.

وی افزود: همچنین فرمانداران باید به گروه‌های هدف زیرمجموعه مانند امور عشایری، بخش کشاورزی و دهیاری‌ها اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند تا شاهد وقوع حوادث جانی و مالی در زمان وقوع سیلاب نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوب تصریح کرد: با صدور هشدار‌های هواشناسی همیشه تاکید کرده‌ایم مردم به ظاهر آبنما‌ها و بارندگی‌های محدود توجه نکنند در حالی که با بی توجهی و بی احتیاطی به محل عبور سیلاب نزدیک می‌شوند یا قصد عبور از سیلاب دارند همانطور که چند روز گذشته شاهد فوت پنج نفر از اعضای یک خانواده در مسیر سیلاب بودیم.

سامانه بارشی جدید پنجشنبه ۲۳ فروردین در خراسان جنوبی فعال شد که از روز جمعه در اغلب مناطق استان شدت گرفت و علاوه بر خوشحالی مردم و کشاورزان، جاری شدن سیلاب خساراتی نیز بر جای گذاشت.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در این مدت ۲ هشدار نارنجی صادر کرده است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بیشترین فعالیت سامانه بارشی اخیر در نیمه شرقی و شمالی استان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • توصیه‌ فرماندار جیرفت به کشاورزان و عشایر در پی وقوع سیلاب احتمالی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی
  • آماده باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • نتیجه جنگ احتمالی ایران و اسرائیل چه خواهد بود؟
  • آمادگی برای کنترل سیلاب‌های احتمالی در جنوب سیستان وبلوچستان
  • بیشترین خسارت سیلاب در چهار شهرستان خراسان جنوبی گزارش شد
  • بارش‌های بهاری و سیل خروشان در خراسان جنوبی+فیلم
  • خسارت ۱۰ میلیارد ریالی سیلاب به پل‌های فریمان
  • کاهش خسارت سیل با سازه‌های آبخیزداری در نوروز