Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@17:25:43 GMT

پامپئو به مرز ونزوئلا سفر میکند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۸۷۱۰

وزیر خارجه‌ آمریکا در جریان سفرش به آمریکای جنوبی به مرز ونزوئلا در کلمبیا برای بازدید از کمپ‌ پناهجویان سفر می‌کند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو بعد از سفر به سه کشور شیلی، پاراگوئه و پرو روز یکشنبه به شهر مرزی کوکوتا در کلمبیا می‌رود.

بر اساس بیانیه‌ منتشر شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا، پامپئو در کوکوتا از موسساتی که از پناهجویان ونزوئلایی حمایت می‌کنند، بازدید کرده و به بررسی چالش‌های موجود در مرز این کشور خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پامپئو در شیلی درباره‌ روابط امنیتی، علمی و اقتصادی با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیلی امسال ریاست سازمان همکاری‌ اقتصادی آسیا، اقیانوسیه را بر عهده دارد. قرار است این سازمان اجلاسی در ماه نوامبر برگزار کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: پامپئو در پرو در روز شنبه درباره‌ حمایت از پناهجویان ونزوئلایی و نقش این کشور در رهبری گروه لیما با مقامات این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

آمریکا و تمام اعضای گروه لیما به جز مکزیک در ماه ژانویه اعلام کردند که ریاست جمهوری نیکولاس مادورو غیرمشروع است.

همچنین پامپئو اولین وزیر خارجه‌ آمریکا است که از سال ۱۹۶۵ به پاراگوئه سفر می‌کند و در سفرش درباره گسترش روابط با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: پامپئو ، مرز ونزوئلا ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پامپئو مرز ونزوئلا سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا متحده علیه کشورش اشتباه بزرگی است.

مادورو در دیدار با یک هیأت ایرانی با هدف تقویت روابط راهبردی دو کشور در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گفت که آمریکا حتی یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر را رعایت نکرده است.

وی تأکید کرد که موضع کاراکاس در رد قیمومیت آمریکا استوار و محکم است.

مادورو تصریح کرد که کاراکاس و تهران همواره روابطی مبتنی بر همبستگی، برادری و همکاری بین دو ملت، دو انقلاب و دو کشوری که برای برادری متولد شده‌اند، ایجاد کرده‌اند.

پیش از این، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته بود که آمریکا با اعمال مجدد تحریم‌های نفتی علیه کشورش «به پای خود شلیک کرد».

آمریکا نوامبر گذشته با متهم کردن دولت مادورو به ادامه سیاست خود برای سرکوب مخالفان، تحریم‌ها را علیه بخش‌های نفت و گاز ونزوئلا دوباره اعمال کرد.

ایران و ونزوئلا در ژوئن گذشته ۲۵ توافقنامه دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، تجارت، بهداشت و فناوری را با حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و نیکلاس مادورو همتای ونزوئلا امضا کردند.

ایران در چارچوب سیاست خود با هدف تنوع بخشیدن به روابط خارجی که با تلاش همزمان برای تقویت و احیای روابط با کشورهای منطقه تحت عنوان سیاست همسایگی همراه است، جهت‌گیری خود را به سمت کشورهای آمریکای لاتین تقویت می کند.

کد خبر 6086433

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم