Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در قبال سپاه پاسداران گفت: پایتخت آمریکا در اسرائیل است و آمریکایی‌ها ابزاری در دست نتانیاهو و رژیم صهیونیستی هستند. ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، کمال دهقانی فیروزآبادی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 20 فروردین) پارلمان، در واکنش به اقدام آمریکایی‌ها در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، اظهار داشت: دخالت آمریکا در ایران تاریخ طولانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا همواره در فعالیت های ایران دخالت کرده و پس از گذشت زمان به این دخالت‌ها اعتراف کرده است.

حضرتی: همه اقشار ملت ایران خود را پاسدار می‌دانندکریمی‌قدوسی: ترامپ منتظر تابوت‌ تروریست‌های آمریکایی باشدمطهری: سپاه محبوب مردم ایران و ملت‌های منطقه است/ اقدام آمریکا به ضرر خودش تمام می‌شود

 

وی با بیان اینکه کینه آمریکایی‌ها از ایران از زمان پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی شکل گرفته است، افزود: این کینه به این دلیل است که شعار جمهوری اسلامی ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و امام‌خمینی (ره) شعار اصلی انقلاب را مقابله با سلطه آمریکا، دیکتاتوری و همچنین استقلال قرار دادند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه کینه آمریکا از سپاه پاسداران از زمان جنگ تحمیلی تمام عیار 8 ساله علیه ایران آغاز شده است، اضافه کرد: آمریکا 25 سال قبل از پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی در امور ایران دخالت و با کودتا حکومت مصدق را سرنگون کرد. سپس در زمان جنگ تحمیلی به صدام کمک کرده و بعد از مدتی این فرد را از بین برد.

دهقانی با تاکید بر اینکه ایران مسیر درست و عقلانی را طی کرده است،گفت: ایران در ابتدای پیروزی انقلاب با یک موجود وحشی به نام صدام روبه رو شده و با آن مقابله کرد در حالی که آمریکا و حکومت‌های مرتجع منطقه همانند عربستان و کویت از حکومت صدام حمایت کرده و سپس خود از ناحیه رژیم بعث آسیب دیدند.

نماینده مردم تفت در مجلس با اشاره به اینکه آمریکا و غرب، تروریست‌ها را در غرب و شرق کشور ما ایجاد کردند که از دل آن القاعده به وجود آمد، تاکید کرد: در واقع آمریکایی‌ها با این اقدامات خود مار در آستین پرورش دادند که حادثه 11 سپتامبر و منفجر کردن برج‌های دوقلو از جمله اقدامات این گروه‌های دست پرورده آمریکا بود.

دهقانی با یادآوری اینکه آمریکا در زمان هدف قرار گرفتن حکومت قانونی سوریه توسط داعش آمریکایی‌ها و اطرافیانش از داعش حمایت کردند، افزود: جمهوری اسلامی ایران در برابر سوریه، منطق درستی را پیش برد و رهبری از تمامیت ارضی سوریه و حکومت قانونی آن حمایت کرد و نیروهای قدس و مسلح به یاری سوری‌ها رفته و از حکومت قانونی این کشور حمایت کردند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا از سپاه پاسداران شکست‌های زیادی خورده و سپاه همانند خار در چشم این کشور است، اظهار داشت: آمریکا همیشه مسیر غلط را رفته و ایران راه درست را طی کرده است. اشتباهات آمریکا در انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس، خروج از برجام و سایر معاهدات بین المللی و متصل کردن بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی از جمله این اقدامات است.

نماینده مردم تفت در مجلس تصریح کرد: پایتخت آمریکا در اسرائیل است و آمریکاییها ابزاری در دست نتانیاهو و رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای‌پیام/

R1385/P1360/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرگیجه آمریکایی در گرد باد قدرت ایرانی

  این موضوع لزوم رویکرد واشنگتن را در برخورد با جنایت‌های تنش‌آمیز صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که اگر ادامه یابد، هزینه‌های بیشتری را فقط برای منطقه، بلکه برای آمریکا به همراه خواهد داشت.

حمایت محتاطانه آمریکا از عناصر تنش‌زا
با متبلور شدن شاخص‌های تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا به‌سرعت تضمین‌های مکرر در مورد حمایت از رژیم صهیونیستی وحفظ امنیت آن ارائه کرد اماویژگی بارز این اظهارات،تمایل نداشتن به وارد شدن به درگیری با ایران بود.وزیر خارجه آمریکا نیز حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و توضیح داد: گرچه واشنگتن از افزایش تنش‌ها حمایت نمی‌کند اما به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه خود حمله بی‌سابقه ایران را محکوم کرد و با بیان این‌که در هفته گذشته دستوراتی به ارتش برای انتقال هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی بالستیک به منطقه صادر کرده، مدعی شد: استقرار هواپیماها و ناوشکن‌ها به رژیم صهیونیستی کمک کرد تقریبا تمام پهپادها و موشک‌ها را سرنگون کنند.وی با بیان این‌که با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و برتعهد فزاینده واشنگتن به امنیت این رژیم تأکید کرده‌است،قابلیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی راستود تاپیامی روشن بدهدکه دشمنان صهیونیست‌هانمی‌توانندامنیت‌رژیم صهیونیستی را تهدید کنند.آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز حمله ایران را به رژیم صهیونیستی محکوم کرد و توضیح داد: گرچه واشنگتن از افزایش تنش‌ها حمایت نمی‌کند اما به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز با یوآو گالانت، همتای صهیونیست خود برای تضمین حمایت از رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گو و ادعا کرد: رژیم صهیونیستی می‌تواند «برای دفاع از خود» برابر هرگونه حمله آینده ایران و نیروهای محور مقاومت روی حمایت کامل آمریکا حساب کند. وی با بیان این‌که واشنگتن به دنبال وارد شدن به درگیری با تهران نیست، گفت: از تلاش برای حفاظت از نیروهای خود و دفاع از رژیم صهیونیستی دریغ نخواهند کرد.پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» کنگره آمریکا تمایل به تمرکز بر حمایت از رژیم صهیونیستی داشت اما این حمایت با دو مانع اصلی مواجه شد که نخستین آن تلاش برخی دموکرات‌ها برای پیوند دادن حمایت از رژیم صهیونیستی به حمایت از اوکراین و دومین مانع، فشار اعمال‌شده بر این حمایت ناشی از قتل‌عام و وحشیگری رژیم صهیونیستی در رفتار با مردم نوار غزه است.در نتیجه حملات ایران به رژیم صهیونیستی تأثیر هر دو مانع ظاهرا منحل شد و تمرکز بر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی غیرقابل انکار خواهد شد. به همین ترتیب، مجلس نمایندگان آمریکا دستور کار خود را برای هفته آینده تغییر داد تا قانون حمایت از رژیم صهیونیستی را بررسی کند.
 
بایدن بر سر دوراهی
باتوجه به افزایش تنش در منطقه، واضح است آمریکا شاهد بن‌بست واقعی در سال انتخابات ریاست جمهوری است، زیرا دولت بایدن از نخستین روز روی کار آمدن خود به دنبال تضعیف میراث دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رابطه با ایران بود و با این هدف سیاست مماشات‌جویانه‌تری اتخاذ کرد که عمدتا مبتنی بر تحریک مجدد مسیر دیپلماتیک و دستیابی به توافق با تهران بود.این روند در نهایت باعث شد برخی چهره‌های جمهوری خواه دولت بایدن به دلیل حملات «طوفان‌الاقصی» در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی مورد انتقاد قرار گیرد. در خط مقدم منتقدان، ترامپ است که در سخنرانی خود در پنسیلوانیا گفت «اگر من روی کار بودم، حمله حماس در هفتم اکتبر و حملات ایران به رژیم صهیونیستی اتفاق نمی‌افتاد».
دولت بایدن با مجموعه ای از فشارها مواجه است که آن را به سمت اتخاذ رویکردی محتاطانه سوق می‌دهد. در صدر این فشارها تلاش برای رد این موضوع است که سیاست‌هایش عامل اصلی تقویت نقش ایران در منطقه شده است. علاوه‌بر این، برخی درخواست‌های داخلی برای واکنش تلافی‌جویانه آمریکا در داخل ایران یا کمک به رژیم صهیونیستی برای انجام چنین حمله‌ای افزایش یافته است.در مقابل، دولت آمریکا از خطرات افزایش بی‌ثباتی در منطقه آگاه است، زیرا به عواقب و پیامدهای پیچیده‌ای منجر خواهد شد که فقط محدود به منطقه نمی‌شود، بلکه به عرصه بین‌المللی نیز خواهد رسید و هزینه‌های بیشتری را بر واشنگتن تحمیل خواهد کرد.شبکه ان.بی.سی در این زمینه از نگرانی مقام‌های ارشد آمریکایی نسبت به اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران، بدون توجه به عواقب آن پرده برداشت و نوشت: نگرانی کاخ سفید نحوه مدیریت تجاوز رژیم صهیونیستی به 
غزه است.همچنین وبسایت آکسیوس گزارش کرد، بایدن در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وی گفت: واشنگتن از هیچ اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران حمایت نخواهد کرد. بایدن و مشاوران ارشدش به‌شدت نگران هستند واکنش رژیم صهیونیستی به حمله ایران، به جنگی منطقه‌ای با عواقب فاجعه‌بار منجر شود.

آمریکا به طور کامل از خطرات افزایش تنش در منطقه آگاه است و به همین دلیل به احتمال زیاد به دنبال ارائه حداکثر حمایت ممکن از رژیم صهیونیستی خواهد بود. در عین حال تلاش خواهد کرد تعهداتی از رژیم صهیونیستی دریافت کند که از اقدامات مخاطره‌آمیز و ماجراجویانه جلوگیری می‌کند.به موازات آن، واشنگتن به دنبال اعمال محدودیت‌های حداکثری علیه تهران مشابه سیاست فشار حداکثری است که به وسیله ترامپ اعمال شده بود. هدف بایدن این است که فعالیت‌های تهران را مهار کند. در این راستا، آمریکا کمپین «انزوای دیپلماتیک» را راه خواهد انداخت که تهران را زیر فشار قرار دهد.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • چرا بایدن از نتانیاهو دغدغه بیشتری نسبت به اسرائیل دارد؟
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است
  • نتانیاهو؛ منفور دوست و دشمن
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک، به بسته حمایتی رژیم صهیونیستی و اوکراین اضافه می‌شود
  • سرگیجه آمریکایی در گرد باد قدرت ایرانی