Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:43:54 GMT

زندانی شدن رئیس سابق سازمان سنجش و استخدام دولتی ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۹۴۶۷

زندانی شدن رئیس سابق سازمان سنجش و استخدام دولتی ترکیه

علی دمیر به اتهام ارتباط عمیق با شبکه گولن راهی زندان شد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه ملیت٬ با وجود سپری شدن دو سال از کودتای نافرجام ترکیه٬ هنوز هم دستگیری افراد منسوب به شبکه گولن ادامه دارد.

دیروز دادگاه جمهوری آنکارا در حکمی٬ دستور دستگیری علی دمیر را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او صبح امروز در بورسا دستگیر شده و پس از بازجویی روانه زندان شد.

علی دمیر رئیس سابق سازمان سنجش و استخدام دولتی ترکیه بود که علاوه بر کنکور دانشگاه‌ها٬ تمام آزمون‌های استخدامی ارگان‌های دولتی و نظامی کشور را برگزار می‌کند و یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین نهادهای ترکیه است.

دستگیری 126 نفر از اعضای جریان گولن در استانبولجسد برادر فتح‌الله گولن در استانبول پیدا شداخراج 1164 پرسنل نیروهای مسلح وابسته به جریان گولن در ترکیه

دادستان دادگاه جمهوری بر این باور است که علی دمیر در دوران مدیریت خود٬ هزاران نفر از افراد وابسته به گولن را به استخدام نهادهای دولتی و نظامی درآورده و با اقداماتی همچون دادن کد پاسخنامه٬ علامت زدن بر پاسخنامه‌ها و بررسی آنها به شیوه متفاوت و دخالت پنهان در دانشگاه‌ها٬ موجب آن شده که فتح الله گولن٬ کنترل بخش وسیعی از نهادهای ترکیه را در دست بگیرد.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط فتح‌الله گولن اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فتح الله گولن اخبار ترکیه فتح الله گولن اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود

 عبدالرسول پور عباس؛ رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ گفت: تعداد ۶۶۰ هزار نفر متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان هستند و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات دفترچه مخصوص فرهنگیان  پاسخ دهند.

وی افزود: داوطلبان کنکور علاوه بر نوبت اردیبهشت می‌توانند در نوبت تیر ماه هم شرکت کنند، نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است بنابراین در مرحله انتخاب رشته برای داوطلب ۴ نمره وجود دارد.
رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد اعلام می‌شود و چند روز پس از آن انتخاب رشته آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • هشدار نهادهای فلسطینی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی در عید پسح
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند