Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن های اعیاد شعبانیه در 850 مسجد و 32 امامزاده برگزار می شود و 435 مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا;شعبان، ماهی پرفضیلتی است و در این ماه روزهای بسیار مهمی قرارگرفته است،این ماه ارزش و جایگاه خاصی دارد و باید به خوبی گرامی داشته شود.

به همین مناسبت در سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، پایتخت شور و شعور حسینی غرق شادی و نور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر زنجان به مناسبت ولادت حضرت امام حسین (ع) ،روز پاسدار و میلاد قمر منیر بنی هاشم غرق سرور است. 

جشن های اعیاد در بقاع متبرکه و مساجد استان زنجان از دیشب آغاز شده است و تا نیمه شعبان ادامه دارد.

بزرگداشت اعیاد و مناسبت‌ های مذهبی در روایات و منابع دینی ما مورد تاکید قرار گرفته است. در روایتی امام صادق (ع) شیعیان را اضافه گِل اهل بیت می‌خواند. امام صادق (ع) در این مورد می‌فرماید «شیعتنا جز منا، خلقوا من فضل طینتنا، یسوءهم ما یسوءنا، ویسرهم ما یسرنا» یعنی شیعیان ما از ما هستند و از فزونی طینت ما آفریده شده اند ناراحتی ما آنان را اندوهگین می‌سازد و شادمانی ما آنان را شادمان می‌سازد.

سرلوحه مسیر حرکت ائمه اطهار (ع)، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است. در این میان، قیام حضرت سیدالشهدا (ع) نمونه بارزی است که آن حضرت جان خود را در راه دفاع از دین خدا فدا کردند تا ریشه‌های دین با خون آن حضرت آبیاری شود و در تاریخ زنده بماند.

 

*اعزام 435 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف زنجان

حجت‌ الاسلام مسعود صفی یاری در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: طی ایام ماه مبارک شعبان ۴۳۵ مبلغ و مبلغه به نقاط شهری و روستایی استان زنجان اعزام می ‌شوند.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: ۴۷۳ مسجد و ۷۰۰ هیئت مذهبی در استان زنجان در اجرای برنامه ‌های ماه شعبان مشارکت خواهند داشت.

وی از برپایی ایستگاه صلواتی و مراسم ویژه شعبان در ۳۰ مسجد خبرداد و گفت: آذین ‌بندی و فضاسازی مساجد، هیئت‌ های مذهبی و مراکز و صدور مجوز به هیئت‌ های مذهبی برای نصب بنر از اقدامات مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان در ماه شعبان است.

وی گفت: قرائت و اجرای مناجات شعبانیه توسط ائمه جماعات و روحانیون مستقر در طرح هجرت، اجرای ویژ ‌برنامه گفتمان عصر غیبت در هدایت افکار و مقابله با خرافات از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تأکید کرد: قرائت دعای عهد در مساجد استان زنجان توسط ائمه جماعات و مبلغین، اجرای ویژه ‌برنامه جشن در مساجد و هیئت‌ های مذهبی محوری هم از دیگر برنامه‌ های پیش‌ بینی شده برای این ماه است.

"حجت‌الاسلام جعفر جنتی" مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این زمینه اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه شعبان ویژه برنامه هایی به مناسبت اعیاد این ماه در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه جشن های اعیاد شعبانیه در مساجد استان زنجان برگزار می شود، ادامه داد: برنامه های فرهنگی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه با هدف تبدیل این مراکز به قطب فرهنگی کشور و استفاده از ظرفیت فرهنگی برگزار می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه جشن اعیاد شعبانیه در 850 مسجد و 32 امامزاده برگزار می شود، ادامه داد: در حسینیه و زینبیه اعظم زنجان نیز به صورت ویژه جشن‌ های مناسبتی شعبان برگزار می‌ شود. 

 

*برگزاری جشن علمداران در زنجان

از سوی بنیاد شهید و با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و تیپ 216 زرهی زنجان جشن علمداران ایثار با هدف پاسداشت مقام جانبازان برگزار می‌شود. 

این جشن با حضور جانبازان و خانواده‌های آنها و جمعی از مسؤولان روز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه در سالن زیتون جهاد کشاورزی از ساعت 17 تا 19 عصر برگزار خواهد شد. 

سخنران ویژه این مراسم فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان است.

 لازم به ذکر است مولودی خوانی و تجلیل از برگزیدگان برتر قرآنی از دیگر برنامه‌های جانبی جشن علمداران ایثار خواهد بود.

گفتنی است، جشن های اعیاد شعبانیه در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان از دیشب آغاز شده و تا نیمه شعبان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۱۵۰۰ مسجد خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام احسان فرد آقایی گفت: همانند سال‌های گذشته در شب‌های پر برکت و با معنویت قدر، یک هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه در سراسر خوزستان به برپایی مراسم احیا در این شب‌ها می‌پردازند. 

معاون فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود : حدود ۳۰۰ مسجد از این تعداد در اهواز هستند 

وی گفت : در شب های گر برکت قدر ،  محفل انس با قرآن، قرائت قرآن، خواندن ادعیه وارده و مناجات، مراسم قرآن به سر و دیگر اعمال ویژه این شب‌ها انجام می‌شود.

آقایی افزود : با توجه به ضرورت حفظ ، یادگیری ، فهمیدن و استفاده از موهبت های قرآن کریم در زندگی مسلمانان ، یکی از برنامه های شاخص ماه مبارک رمضان امسال ، نهضت ملی زندگی با آیه ها است که محتوای همه برنامه ها و سخنرانی های مبلغان بر اساس این آیه ها در حال انجام است.

وی یادآور شد : امسال بیش از سه هزار مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی در ماه مبارک رمضان به سراسر استان اعزام شده اند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم مرکزی لیالی قدر در مصلی کیش
  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۱۵۰۰ مسجد خوزستان
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها
  • ­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • پایتخت معنوی ایران غرق در سرور و شادمانی است
  • سرور مردم خراسان جنوبی در ایام میلاد کریم اهل بیت (ع) + تصاویر