Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@19:27:29 GMT

حق اشتراک ماهانه جایگزین آبونمان تلفن ثابت ؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۲۴۰۱

حق اشتراک ماهانه جایگزین آبونمان تلفن ثابت ؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   بارها از سوی مسؤولان مخابراتی اعلام شده که در حوزه‌ی تعرفه‌گذاری تلفن ثابت، یک ظلم تاریخی و بی‌عدالتی رخ داده و هزینه‌ی ایجاد و نگه‌داری تلفن ثابت بسیار بیش‌تر از هزینه‌ای است که از مالکان تلفن ثابت دریافت می‌شود و در این راستا یکی از اقداماتی که موجب شده مخابرات بیش از پیش متضرر شود، دستور لغو آبونمان تلفن ثابت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیش از این دریافت آبونمان تلفن‌های ثابت در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حالی ابطال شد که این موضوع به اذعام مسؤولان مخابراتی، هزینه‌های زیادی را به این شرکت تحمیل کرد و از همان زمان هم برای جبران این خسارات، گزینه‌هایی از جمله تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت محتمل بود و حتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت، به‌دلیل جبران ضرر و زیان ناشی از لغو آبونمان، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌شود.

 

همچنین سیدمجید صدری - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - درباره ایجاد تغییراتی در تعرفه‌های مخابرات اظهار کرده بود: تعرفه‌های مخابرات چه در دیتا و چه تلفن ثابت، باید تغییراتی در جهت افزایش داشته باشد. البته ما تابع قانون هستیم اما کاهش تعرفه بیش از این در حوزه به صلاح ما نیست و با تعرفه‌های کنونی نمی‌توانیم توسعه داشته باشیم.

 

وی از تلاش در جهت مذاکره برای بازگرداندن رأی دیوان عدالت اداری سخن گفته و اظهار کرده بود: لغو دریافت آبونمان از مشترکان به ضرر مخابرات است و درآمد ۷۰۰ میلیارد تومانی سالانه ما را کاهش می‌دهد. به همین دلیل در تلاش برای بازگرداندن این حکم هستیم. البته ما موظف به اجرای قانون هستیم و اکنون هم در حال طراحی کردن سیستم‌ها هستیم که حکم دیوان عدالت را اجرایی کنیم، اما در عین حال تلاش می‌کنیم که با کمک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رگولاتوری و مذاکره با دیوان عدالت، رأی را بازگردانیم.

 

با وجود این با گذشت چندین ماه از رأی دیوان عدالت اداری، تغییری در این رأی داده نشد تا جایی که برای دریافت حق اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن ثابت تصمیم‌گیری شد. در این راستا، محمدرضا بیدخام درباره‌ی دریافت حق اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن ثابت، اظهار کرد: دیوان عدالت اداری از مردادماه سال گذشته رأی داد که دریافت آبونمان از طرف مخابرات غیرقانونی است. مصوبات تعرفه‌گذاری از طرف سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی انجام می‌شود و مخابرات خودش اما این موضوع برای مخابرات حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان در سال خسارت وارد می‌کرد.

 

وی ادامه داد: این موضوع قطعاً به ضرر صنعت مخابرات، توسعه و نگهداری شبکه مخابراتی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان و تمامی ذی نفعان و از این جهت که نمی‌توانیم سرویس جدیدی به مردم بدهیم، به ضرر مشتریان بود و همه را تحت تأثیر قرار داد. به همین دلیل مکاتبات متعددی با دیوان عدالت اداری صورت گرفت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم مذاکرات متعدد را با دیوان عدالت اداری انجام داد، اما متأسفانه به نتیجه کلی نرسیدیم.

 

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به این‌که پس از اعلام رأی دیوان عدالت، هزینه‌ی آبونمان علی‌الحساب از مشتریان دریافت می‌شد و دیوان عدالت هم در جریان بود، افزود: با توجه به ضرر و زیان شرکت مخابرات و بر اساس مصوبه ماده ۴ اساسنامه شرکت مخابرات اما مخابرات درنهایت مکلف شد مصوبه را اجرا کند.

 

اما در مجمع عادی به طور فوق‌العاده شرکت مخابرات که با حضور نمایندگان دولت و سهام عدالت و سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس تشکیل شد، پیشنهادی از طرف مخابرات مطرح و پس از موافقت بنا شد حق اشتراک از مشترکان دریافت شود.

 

بیدخام در تشریح چگونگی دریافت حق اشتراک ماهانه گفت: در این مجمع مقرر شد برای حق اشتراک ماهیانه بابت هر خط تلفن ثابت، از مشترکان در روستاها ۱۰۰ تومان، در شهرها ماهانه ۷۵۰ تومان، در شهرستان‌ها ۱۰۰۰ تومان، در مراکز استان‌ها غیر از کلانشهرها ۱۲۰۰ تومان، در کلانشهرها ۱,۵۰۰ تومان و در تهران ۲,۰۰۰ تومان دریافت شود.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا حق اشتراک دریافتی می‌تواند خسارت واردشده به مخابرات را جبران کند، گفت: با تعرفه گذاری فوق حدود ۴۰ تا ۳۵ درصد از خسارت وارده به شرکت مخابرات جبران می‌شود.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حق اشتراک تلفن ثابت آبونمان گوناگون جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی

وزارت مخابرات و تکنولوژی و معلوماتی طالبان گفته است برای اطمینان از بسته بودن شماری از سایت‌های اینترنتی از شرکت‌های مخابراتی در کابل نظارت کرده است.

عنایت‌الله الکوزی، سخنگوی وزارت مخابرات و تکنولوژی و معلوماتی طالبان با نشر پیامی در برگه ایکس نوشت این روند به منظور نظارت از سایت‌های اینترنتی غیراخلاقی و برنامه‌های غیرقانونی صورت گرفته است.

این وزارت افزوده است اپلیکیشن‌های تیک‌تاک و پابجی در کابل همچنان مسدود است.

این در حالی است که طالبان پیش از این استفاده از اپلیکیشن‌های تیک‌تاک و پابجی را غیرشرعی خوانده بودند.

وزارت مخابرات و تکنولوژی طالبان چندی پیش در نشستی برای بستن اپلیکیشن‌های تیک‌تاک و پابجی ضرب‌الاجل تعیین کرده‌ بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟
  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • رسیدگی به تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری چگونه انجام می شود؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟