Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:54:10 GMT

شهردار زنجان بر ساماندهی خطوط حمل و نقل شهری تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۲۵۶۸

شهردار زنجان بر ساماندهی خطوط حمل و نقل شهری تاکید کرد

زنجان - ایرنا - شهردار زنجان گفت: شهرداری برای اجرای کامل ساماندهی خطوط حمل و نقل شهری تاکید دارد و همه جوانب آن نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان افزود: تنها راه برون رفت معضل ترافیک شهر زنجان ساماندهای خطوط حمل و نقل شهری است و کرایه های دریافتی نیز کمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر این اساس و برای ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی بویژه 140 دستگاه اتوبوس شهری شهرداری در ایام نوروز 2 بار معاینه فنی شدند و این مهم در راستای خدمات رسانی بهینه بوده است.
معصومی ادامه داد: اجرای این طرح مهم شهری، انقلاب در حوزه ترافیک شهری زنجان خواهد بود، زیرا شورای اسلامی شهر و شهرداری بر به سرانجام رسیدن آن همدل و مصمم هستند.
وی خاطر نشان کرد: طی روزهای گذشته جلسات متعددی با حضور اهالی کسبه اجرای این طرح برگزار شده و تلاش می شود که روزهای آینده نیز نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام شود.
شهردار زنجان با اشاره به برنامه های مختلف شهری در سال جاری نیز گفت: تکمیل پل گلشهر، آغاز اجرای یک تقاطع جدید، انتقال بهشت هزار به محل جدید، شدت گرفتن اجرای طرح سبزه میدان و اصلاحات خطوط اتوبوسرانی، آغاز بکار شهرداری منطقه چهار، حل مشکل جدی آسفالت شهر ، انجام سرمایه گذاری های جدید و بحث جهانی شدن شهر زنجان لحاظ شده است.

** شهروندان از آسفالت شهری گله مند هستند
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: طی سال جاری سیلاب چند استان کشور را فرا گرفت و این در حالی است که کشورمان هر سال مخاطرات و حوادث متعددی را تجربه می کند.
اسماعیل دویران افزود: کور شدن مسیل‌های شهری مشکل اساسی است و به عنوان نمونه در شهر زنجان 12 مسیل وجود دارد که برای رفع انها بایید کارهای جدی و مهمی انجام گیرد.
وی خاطر نشان کرد: رهبری امسال را رونق تولید نامگذاری کرده و بنابراین شهرداری نیز باید به این مهم توجه کند و اقدامات اثر بخشی را لحاظ کند.
این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: یکی از معضلات اساسی شهر زنجان نامناسب بودن آسفالت خیابان ها و معابر شهری است و از طرفی عدم توانایی در خرید قیر در موعد مناسب و بارندگی های مشکلاتی را ایجاد کرد که تلاش می شود پس از بارندگی ها این رویه از سرگرفته شود.

** باور پذیری در بین مردم و مسئولان ایجاد شود
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به فعالیت های سال گذشته شهرداری زنجان نیز گفت: سال گذشته، سال رونق و موفقیت برای شهرداری زنجان بود که این مهم در سایه سیاست های ابلاغی شورا، همدلی، زحمات و تلاش های کل مجموعه انجام گرفت.
سجاد خدایی تحقق بودجه سال 97 را از جمله دستاوردهای سال گذشته شهرداری عنوان کرد و افزود: افزایش 50 درصدی بودجه در شرایط نابسامان اقتصادی و مجموعه مدیریت شهری این مهم محقق شد که تکیه بر توانمندی ها می تواند اقدامات دیگری را نیر رقم بزند.
وی اظهار داشت: طی دومین لایحه بودجه ارائه شده در طول فعالیت شورای پنجم و مدیریت شهری 2 برابر شدن بودجه شهر زنجان نسبت به سال 96، پیشنهاد شد که با وفاق و انسجام نیز این مهم در سال جاری مزین به رونق تولید در جهت توسعه، عمران و خدمت به مردم موفقیت دیگری را رقم خواهد زد.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: با اتخاذ تدابیر و اشرافیت کامل به نقاط احتمالی حادثه خیز و بحرانی عملکرد مسئولانه ای توسط شهرداری زنجان انجام گرفت.
وی اضافه کرد: اقدامات 24 ساعته ستاد مدیریت بحران در موج اول و دوم بارش ها، اسال پیام های اطلاع رسانی و هشدار درفضای مجازیف بازدید شبانه روزی از کانال ها و مسیل ها، لایروبی و جلوگیری از خطرات احتمالی و آماده باش لجستیکی و عوامل اجرایی واستانی و بهره گیری از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد نیز از جمله کارها بود.
خدایی افزود: برای جلوگیری از وقوع خسارات جانی و مالی از سیلاب باید با توجه به شرایط شهر زنجان مباحث خطرات طبیعی و انسان ساز اهتمام ویژه ای در باور پذیری بین مسئولان و مردم ایجاد شود.
وی یادآوری کرد: بر این مبنا تجدید نظری در بودجه اختصاصی به مبحث بحران، خرید تجهیزات و انجام مطالعات پژوهشی و توجه به اصلاح ساختار سازمانی و تقویت بدنه کارشناسی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ، پیگیری و عضویت در شهر های تاب اور جهان در خصوص مدیریت بحران از جمله کارهای مورد توجه است.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهردار حمل و نقل عمومي ساماندهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، سپاه را شجره طیبه دانست و گفت: امروز آثار و برکات بسیج مستضعفین و سپاه در تمام دنیا قابل مشاهده است و این برگرفته از ابتکار حضرت امام (ره) است.

نظری با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، گفت: این واقعه نشان می‌دهد که خدای ما مسلمانان از ناوها و جنگنده‌های آمریکایی قوی‌تر است چنانچه در عملیات وعده صادق نیز این دست برتر مؤمنین را دیدیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: امروز در دفاع، علم، سیل، زلزله و … منش بسیجی‌ها را می‌بینیم و به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات عدیده شهر بندرعباس در حوزه زیرساخت عنوان‌کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و از این بابت خطراتی مردم ساکن در این محلات را تهدید می‌کند.

نظری عنوان کرد: امروز هیچ اولویتی بالاتر از بازآفرینی شهری در بندرعباس وجود ندارد از این رو همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری اعم از دولت و سپاه به میدان بیاید.

رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از کار در بازآفرینی شهری بر عهده دولت است و باید با تأمین زمین به شهرداری در این حوزه وظایف خود را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان‌کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد ۳۰۰ هکتار زمین تأمین و به عنوان پشتیبان بازآفرینی در بندرعباس استفاده شود اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است که لازم است دولت در اجرای این مصوبه تسریع کند تا دست شورا و شهرداری برای بازآفرینی پر شود.

کد خبر 6086674

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه