Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود بیات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تویسرکان با اشار به بارش‌های شدید باران طی هفته گذشته بیان داشت: تعدادی از دانش‌آموزان تویسرکانی به مسئولیت بسیج دانش آموزی پای کار آمدند تا در یک اردوی جهادی به همشهریان خود در ترمیم و مرمت خانه‌هایشان که در مناطق محروم به علت بارش‌های شدید باران دچار آسیب شده‌اند، خدمت‌ر‌سانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری اردوی جهادی 7 روزه دانش‌آموزان به همت بسیج دانش‌آموزی تویسرکان گفت: دانش‌آموزان جهادگر ما برای نخستین اردوی جهادی در سال جدید، کمک به مناطق محروم را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با تأکید بر آن که اولویت در سال جاری کمک به بازسازی و بهسازی خانه‌های روستایی در معرض تخریب است، اظهار کرد: به همین علت گروه جهادی شهید «حبیبی» کار خود را در سال جاری در شهر فرسفج و روستاهای کریم آباد و قلی لاله آغاز کرده است.

مسئول بسیج دانش آموزی برادران شهرستان تویسرکان همچنین از بهسازی، زیباسازی، مرمت تعدادی از خانه‌ها و یا مدارس روستایی در چهار روستای محروم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این زمینه سال 97 ، 160 دانش‌آموز جهادگر پای کار بودند و از تعطیلات خود برای خدمت‌رسانی بهره بردند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: اردوی جهادی بسیج دانش آموزی تویسرکان شهید حبیبی روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • اردوی فرهنگی وتربیتی آب رنگ در اصفهان
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • اجرای اردوی عملی دانش آموزان
  • برگزاری اردوی عملی دانش آموزان