Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس اعتماد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود به مناسبت روز هنر اسلامی و قشر بسیج هنرمندان با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز با اشاره به ۲۰ فروردین ماه شهادت شهید آوینی و نامگذاری روز هنر اسلامی و قشر بسیج هنرمندان اظهار کرد: پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای تحقق هنر انقلابی در مقابل هنر وارداتی باید هم دل و هم پیمان شویم و با تقویت بنیاد‌های ارتباطی و با همت والا تفکر بسیجی را فراگیر نمود.
مسئول بسیج هنرمندان شاهرود خاطر نشان کرد: حضرت امام راحل به هنر متعهد، دردمند و جهت‏دارى معتقد بود که انسان‏ها را به ‏سوى کمال‏جویى و تعهد گرایی سوق مى‌‏دهد و هنرى مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدى (ص) اسلام ائمه هدى‏ (ع)، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخ تلخ و شرم‏ آور محرومیت‏‌ها باشد.
وی اضافه کرد: هنر در مدرسه عشق نشان ‏دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سیاسى، نظامى است، هنر در عرفان اسلامى ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسم تلخ‌کامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است.
اعتماد اضافه کرد: در واقع هنر در جایگاه واقعى خود میدان‏ و صحنه پیکار حق و باطل است، در عرصه فرهنگى نیز مجاهدان و مؤمنان باید با تمام قوا به مصاف دشمنان بروند و راه‌‏هاى نفوذ آنان را ببندند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه هنرمندان این است که پیام‌های مذهبی و عقیدتی را با زبانى گویا و در نهایت جاذبه و روانى از طریق انواع هنر‌ها بیان کنند افزود: تقارن ایام میلاد امام حسین (ع) و روز بسیج هنرمندان برکت وسیعی به دایره هنر و فرهنگ فاخر اسلامی می‌دهد و همه باید بکوشیم تا برای حسینی شدن هنر، خود را به نور آگاهی ولایت مداری بصیر نماییم و البته همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در راستای ترویج هنر متعهد اسلامی در جامعه باید تلاش کنند.
اعتماد گفت: هنر و هنرمندی دیده بان بیدار جامعه و بیدارگر اجتماع در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی مقواساز عصر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره مدرسه عشق در رشت اظهار کرد: رشت و گیلان میزبان شایسته ای برای جشنواره ملی مردمی مدرسه عشق بود.

معاون فرهنگی بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم توجه و اعتماد به جوانان و نوجوانان بیان کرد: شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان و نوجوانان شکل گرفته است.

سردار مقواساز با اشاره به دستاوردهای جشنواره ملی مدرسه عشق اضافه کرد: بروز خلاقیت‌ها، کشف استعدادها، گستردگی و مشارکت مردم از نقاط مختلف از شاخصه‌های مهم جشنواره مدرسه عشق است.

وی با بیان اینکه کیفیت آثار جشنواره مدرسه عشق بسیار مطلوب بوده است، افزود: جشنواره مدرسه عشق آغاز حرکت برای بالندگی نبوغ و استعدادهای فرهنگی و هنری است.

کد خبر 6081256

دیگر خبرها

  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است
  • رستمی: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده چرخش قدرت در جهان معاصر است
  • عملیات وعده صادق نشان‌دهنده چرخش قدرت و تمدن است
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در یاسوج
  • وعده صادق نشان دهنده گوشه‌ای از اقتدار جمهوری اسلامی در مقابل زورگویان
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید