Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@13:13:44 GMT

میزگردهای همایش ملی موسیقی ۴۰ سال انقلاب برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۳۰۵۳

میزگردهای همایش ملی موسیقی ۴۰ سال انقلاب برگزار می‌شود

موسیقی سنتی، موسیقی سیاسی و اجتماعی و وضعیت سرود در چهار دهه نخست انقلاب اسلامی موضوعات میزگردهای دومین روز از همایش ملی موسیقی ۴۰ سال انقلاب اسلامی را تشکیل می دهد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، در دومین روز از سلسله نشست های تخصصی همایش ملی 40 سال موسیقی انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 21 فروردین از ساعت 10 تا 12 موسیقی سنتی در چهار دهه انقلاب اسلامی بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میزگرد مظفر شفیعی، هادی منتظری، هوشنگ جاوید و رضا مهدوی به سخنرانی می‌پردازند.

محسن کرامتی: شاگردان برومند فرهیختگان را به موسیقی ایرانی علاقه‌مند کردند/ شهرام ناظری هرگز شاگرد شجریان نبود

 

همچنین در همین روز از ساعت 13:30 الی 15:30 هادی آرزم، نعمت الله سعیدی، محمدمهدی سیار و محسن صفایی فرد موسیقی اجتماعی و سیاسی در چهار دهه نخست انقلاب اسلامی را ارزیابی خواهند کرد.
در ادامه نشست های همایش ملی 40 سال موسیقی انقلاب اسلامی در روز چهارشنبه 21 فروردین از ساعت 16 الی 18 حسین دی پیر، شهروز حقی، بهنام صبوحی و محسن جلیلی درباره وضعیت سرود در چهار دهه انقلاب اسلامی صحبت می کنند.

پنجمین هفته هنر انقلاب اسلامی با معرفی چهره هنر انقلاب در سال 97، 20 تا 26 فروردین ماه در حوزه هنری و سراسر کشور برگزار می شود. این رویداد شعار «هنر متعهد به حقیقت» را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام /

R33357/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حوزه هنری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه هنری حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر شعر آئینی وعده صادق در کرج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شعر آئینی وعده صادق عصر سه شنبه همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری و مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز برگزار شد، جمعی از شعرای جوان و پیشکسوت به شعرخوانی با موضوع وعده صادق پرداختند.

محمد مهرابی، رئیس حوزه هنری استان البرز در این مراسم ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی از نماینده ولی فقیه در استان البرز بابت فراهم کردن فرصتی برای اجرای این برنامه قدردانی کرد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با شعرا تاکید داشتند که اشعار فارسی به سایر زبان‌ها از جمله عربی ترجمه شود تا مخاطبان در سراسر جهان بتوانند از آنها بهره مند شوند.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز در این مراسم گفت: عملیات وعده صادق در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه انجام شد.

وی عنوان کرد: این عملیات حکم تنبیه متجاوز را داشت وگرنه مردم غزه و حماس همواره در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی و با آن مقابله می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه تا زمانی که خارج از استانی فکر نکنیم، رشدی صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: زبان شعرا زبان شمشیر است و شاعران با اشعار خود به سمت دشمن تیر پرتاب می‌کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به وظایف شاعران در این مقطع خاطرنشان کرد: شما شاعران باید به روز باشید، به مشکلات روز توجه کنید، امیدآفرین بوده و نگاه تمدنی داشته باشید.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه اشعار شما باید تمدنی باشد و در مسیر گام دوم انقلاب کار کنید، عنوان کرد: همانگونه که در اشعار خود از حاج قاسم سلیمانی می‌گوئید، ابومهدی المهندس را نیز تکریم کنید.

کد خبر 6080299

دیگر خبرها

  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در هرمزگان برگزار شد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • رضا مهدوی: دنبال دانلود غیرقانونی هستیم، نماز هم می‌خوانیم!
  • «دزد شدیم؛ دنبال دانلود غیرقانونی هستیم، نماز هم می‌خوانیم!»
  • دزد شدیم؛ دنبال دانلود غیر قانونی هستیم، نماز هم می‌خوانیم!
  • به جایی در موسیقی رسیدیم که بعضی‌ها با زیر ابرو برداشتن و شلوار پاره درآمد میلیاردی دارند...| مدیران ما برده ستاره‌ها شده‌اند!
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰
  • عصر شعر آئینی وعده صادق در کرج برگزار شد