Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@14:05:52 GMT

ضرورت انجام به موقع گفتاردرمانی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۳۳۸۷

ضرورت انجام به موقع گفتاردرمانی

به گزارش ایسکانیوز، زهرا آقارسولی در آستانه برگزاری هفدهمین همایش گفتاردرمانی ایران گفت: هدف از برگزاری این همایش تبادل اطلاعات علمی به روز در زمینه آسیب شناسی، ارزیابی و درمان اختلالات گفتار،زبان و بلع است و از آنجائی که زبان وابسته به فرهنگ است، تاکید برارائه پژوهش هایی است که برروی زبان های بومی موجود در کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شرکت در این همایش برای آسیب شناسان گفتار زبان بسیار حائز اهمیت است افزود: از آنجائی که رویکرد این همایش مبتنی بر "درمان تیمی و تعاملات بین رشته ایی" است پنل هایی با حضور متخصصان دیگر رشته های توانبخشی(کاردرمانی، شنوایی شناسی، فیزیوتراپی)، متخصصین گروه پزشکی ( مغز و اعصاب، روانپزشکی اطفال، جراحی ترمیمی، طب فیزیکی و توانبخشی )، گروه روانشناسی( کودکان، کودکان استثنایی، روانشناسی سلامت)، علوم اعصاب، علوم ارتباطات،در نظر گرفته شده است که می تواند مورد استفاده دانش آموختگان رشته های فوق بخصوص در عرصه بالین قرار بگیرد.
آقارسولی با اشاره به اینکه این همایش از ۱۱ الی ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار می‌شود گفت: رشته گفتار درمانی در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر در 12 دانشگاه دانشجوی کارشناسی، در 5 دانشگاه دانشجوی کارشناسی ارشد و در سه دانشگاه دانشجوی دوره دکترا آموزش داده می شوند.
مسئول کمیته آموزش انجمن علمی گفتاردرمانی ایران افزود: شناسایی به هنگام اختلالات ارتباطی، زبانی، گفتاری و بلع در کودکان می تواند ازبروز مشکلات بعدی در زمینه های رفتاری، تحصیلی، شغلی و اجتماعی پیشگیری و در بزرگسالان و سالمندان سبب بهبود کیفیت زندگی آنها شود. بنابراین ارجاع به موقع فرد دارای اختلال به مراکز گفتاردرمانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به آموزش همگانی و آگاهی هایی که در سطح جامعه به وجود آمده است، اکنون نسبت به گذشته ارجاع به موقع به گفتاردرمانی به مراتب بیشتر شده است. با توجه به اینکه دسترسی به مراکز گفتاردرمانی برای همه میسر و آسان نیست، تصمیم گرفته شد در این همایش مبحث توانبخشی از راه دور( telerehabilitation) در نظر گرفته شود تا در آینده نزدیک بتوانیم با برنامه ریزی مناسب افراد نیازمند به خدمات گفتاردرمانی را تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/

20 / 20 مسئول کمیته آموزش انجمن علمی گفتاردرمانی ایران گفتاردرمانی زهرا آقارسولی اختلالات ارتباطی گفتار درمانی برای کودکان، بزرگسالان و سالمندان هفدهمین همایش گفتاردرمانی ایران درمان تیمی و تعاملات بین رشته ا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گفتاردرمانی اختلالات ارتباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد گفت: در حوزه تولید و رتبه بندی و توزیع نان هم با مدیریت درستی که انجام شد خوشبختانه مشکلی در حال حاضر در زمینه نان و آرد  نداریم و امسال در زمینه خرید گندم بهتر از گذشته عمل خواهد کرد .   الماسی گفت: یکی از اهداف برگزاری این‌مراسم ارتقاء امنیت غذا،نحوه مبارزه صحیح و به موقع با آفات غلات و همچنین انجام بیمه محصولات کشاورزی است.   وی گفت: در سال زراعی جاری حدود شش هزار هکتار گندم و حدودا پنج هزار هکتار جو در شهرستان نظرآباد کاشه شده است. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • فیلم| کارشناسان عرب‌زبان: حب و بغض را در مورد ایران کنار بگذاریم،راهبرد منطقه‌ای ایران باید در دانشگاه‌ها تدریس شود
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی