Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:30:39 GMT

واردات کیت قاچاق از عراق/انتقاد از دستگاه دیپلماسی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۳۴۴۸

واردات کیت قاچاق از عراق/انتقاد از دستگاه دیپلماسی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صاحب الزمانی، روز سه شنبه در نشست خبری کنگره ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی، گفت: جامعه آزمایشگاهی کشور از مشکلات زیادی رنج می‌برد که بخشی از آنها مربوط به تحریم‌ها بوده و برخی دیگر ناشی از ناکارآمدی مسئولان مربوطه است.

وی با عنوان این مطلب که تحریم‌های ظالمانه باعث شده واردات کیت و تجهیزات آزمایشگاهی به سختی انجام شود، افزود: کیت‌های آزمایشگاهی را می‌توان با دلار ۱۴ هزار تومانی در مرز ارومیه تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کنگره ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی، با اشاره به اینکه کیت‌های قاچاق با اتوبوس از عراق وارد می‌شود، اظهارداشت: متأسفانه دستگاه دیپلماسی کشور کم کاری می‌کند، در حالی که می‌بایست راه‌های جایگزین برای تأمین نیازهای واردات تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی داشته باشیم.

صاحب الزمانی با انتقاد از بیمه‌ها که پول آزمایشگاه‌ها را با یک سال تأخیر پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: مگر یک سال قبل نرخ ارز به مانند امروز بوده که بتوان با آنها هزینه‌های آزمایشگاه‌ها را جبران کرد.

وی همچنین به بی کفایتی مسئولان اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خرده گرفت و افزود: متأسفانه برنامه ریزی در وزارت بهداشت وجود ندارد، برای همین نتوانسته ایم تجهیزات و کیت‌های لازم را برای آزمایشگاه‌ها تأمین کنیم.

صاحب الزمانی با اشاره به نرخ ۴۰ درصدی تورم که در زندگی عادی مردم ملموس است، گفت: این تورم، به هزینه‌های حوزه سلامت تحمیل می‌شود. در حالی که ما نمی‌توانیم تعرفه‌ها را که برای یک سال اعلام می‌شود، تغییر بدهیم و می‌بایست با همه مشکلات، خدمات با کیفیت به مردم ارائه داد.

وی با تاکید بر اینکه همچنان مدعی هستم کیفیت خدمات آزمایشگاهی در کشور مطلوب است، افزود: وقتی اعتراض می‌کنیم که با این تعرفه‌ها نمی‌توان خدمات ارائه داد، به ما می‌گویند آزمایشگاه را تعطیل کنید.

صاحب الزمانی ادامه داد: اگر ما آزمایشگاه‌ها را تعطیل کنیم، چه کسی می‌خواهد به مردم و بیماران خدمات ارائه بدهد.

وی گفت: ۶ سال است قیمت تمام شده خدمات آزمایشگاهی را اعلام می‌کنیم و همه قبول دارند، اما باز هم تعرفه‌ها را غیر واقعی تعیین می‌کنند.

کد خبر 4586025 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی

بنابر اعلام روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت) در بخش درمان مستقیم، دارای ۳۵۰ آزمایشگاه تشخیص‌طبی فعال با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی است که دراین آزمایشگاه‌ها ۲۵۰ متخصص پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی و سایر تخصص‌ها نظیر بیوشیمی، ایمنولوژی، میکروبیولوژی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی و ... به همراه تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

براساس این گزارش، آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص ملکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی و ... مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و بعضاً تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است، با این حال اگر به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

آزمایش‌های تشخیص طبی در مراکز سرپایی سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در مراکز بستری این سازمان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان با دارا بودن  ۷۹ بیمارستان و ۳۲۲ مرکز درمان سرپایی و همچنین ۱۱ هزار تخت بستری درحال  خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان این سازمان است.

گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین حاکی از آن  است که  این سازمان به‌عنوان نخستین خریدار خدمات درمانی کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز  طرف قرارداد  ۵ هزار آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی  است که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده است، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

براساس آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، آزمایشگاه‌های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور، طی سال گذشته خدمات تشخیصی مورد نیاز را به حدود ۲۸ میلیون بیمار بیمه‌شده این سازمان ارائه کرده‌اند.

همچنین این گزارش حاکی از آن است  که در بخش طرف‌قرارداد، سهم بیمه‌شدگان از هزینه انجام آزمایش‌های تشخیص‌طبی حسب مصوبات شورای عالی بیمه که نهاد ناظر و متولی حوزه بیمه درمان است، ۳۰ درصد به‌عنوان فرانشیز بر مبنای تعرفه دولتی می‌باشد.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
  • نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری‌های بی‌دلیل بیماران
  • ارائه رایگان بیش از ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی
  • نقش آزمایشگاه‌ها در پیشگیری از بستری‌ بی‌دلیل بیماران در بیمارستان موثر است
  • نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران
  • ارائه ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی رایگان به بیمه‌ شدگان
  • نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری های بی دلیل بیماران