Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود رفع برخی نواقص ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان و آماده شدن طبقه دوم، هنوز اجاره‌نامه این ورزشگاه به دست باشگاه سپاهان و شرکت فولادمبارکه نرسیده است. ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بازگشایی طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان در بازی روز جمعه تیم‌های سپاهان و استقلال تهران شاید بهترین خبر آغازین روزهای سال 98 برای هواداران سپاهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبقه دوم این ورزشگاه پرقدمت که حالا دقیقاً 30 سال از کلنگ‌زنی آن توسط مدیر وقتِ موسسه ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان می‌گذرد، تا امروز پذیرای هیچ تماشاگری نبوده و وجود برخی نواقص فنی مانند عدم مقاوم‌سازی سازه فلزی، کامل نبودن حفاظ‌ها، عدم نصب نیم‌‌پله‌ها و درب‌های ورودی و خروجی تماشاگران باعث شده با وجود صندلی‌گذاری طبقه دوم، تا امروز چیزی به جز خاک روی صندلی‌های این طبقه ننشیند.

این مشکل زمانی بیشتر نمود پیدا کرد که سپاهان در این فصل از لیگ برتر در کورس قهرمانی قرار گرفت و در جام حذفی به مراحل بالاتر صعود کرد. استقبال بالای تماشاگران در دیدار رفت 2 تیم سپاهان و پرسپولیس و چند بازی دیگر که منجر به ازدحام شدید جمعیت، تماشای بازی به صورت ایستاده و ناایمن از سوی برخی تماشاگران و بازگشت چند هزار نفر از درب ورزشگاه شد بار دیگر لزوم رفع نواقص، ایمن‌سازی و بازگشایی طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان را به مسئولان گوشزد کرد.

آن‌طور که مدیرعامل باشگاه سپاهان در پایان جلسه روز یکشنبه هفته جاری در ورزشگاه نقش‌جهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد، مجوز ورود تماشاگران به طبقه دوم این ورزشگاه در بازی حساس روز جمعه با استقلال تهران صادر شده است.

در این نشست معاونت سیاسی امنیتی استانداری اصفهان و رئیس کمیسیون ورزش استان به همراه مدیران باشگاه سپاهان، نمایندگان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، شرکت فولاد مبارکه، یگان ویژه، هیئت فوتبال استان، سپاه پاسداران، دفتر فنی استانداری اصفهان و غیره به بررسی آخرین وضعیت ورزشگاه نقش‌جهان پرداخته و حضور تماشاگران در طبقه دوم آن را بلامانع اعلام کردند.

هرچند این پایان ماجرا نیست و ورزشگاه بزرگ اصفهان با وجود همه تلاش‌ها هنوز از برخی نواقص فنی رنج می‌برد، اما علامت سوال بزرگ درباره نقش‌جهان مربوط به عدم ارسال اجاره‌نامه این ورزشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای شرکت فولادمبارکه است.

وقتی آذرماه 93 مدیرعامل وقت این شرکت، استاندار وقت اصفهان و مدیرعامل پیشین شرکت فولادمبارکه در ورزشگاه نقش‌جهان که چند سالی به حال خود رها شده بود، دور هم نشستند و این ورزشگاه را برای تکمیل به شرکت فولادمبارکه اصفهان واگذار کردند، شاید مدیران این شرکت فکر نمی‌کردند که با گذشت چند سال از این توافق، هنوز مجوز ترک تشریفات و اجاره‌نامه ورزشگاه نقش‌جهان به دست مدیران اصفهانی نرسیده باشد.

موضوعی که مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان و رئیس کمیسیون ورزش استان آخرین شخصی است که در استان درباره آن لب به انتقاد گشوده است.

از شرکت توسعه و تجهیز گله‌مندیم

سیدمجتبی ایزدی در جلسه‌ای که روز یکشنبه گذشته در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های قبلی انجام شده، امروز از ورزشگاه نقش‌جهان بازدید شد و اشکالات فنی، ایمنی و امنیتی که قبلاً وجود داشت با سعی و تلاشی که مسئولین اجرایی در سازمان‌های مختلف داشتند برطرف شده است؛ کاستی‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در مراحل بعدی، این کاستی‌ها برطرف شود ولی در کل، مجموعه نقش‌جهان آمادگی برگزاری مسابقات در سطح ملی و بین‌المللی را دارد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی ضمن گلایه از شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی بابت تأخیر در انعقاد قرارداد با شرکت فولادمبارکه گفت: از شرکت توسعه و تجهیز درخواست داریم تعهدات خود را هر چه سریع‌تر عملی سازد تا بتوانیم بهره‌مندی بیشتری از این ورزشگاه داشته باشیم. اگر به تاریخچه عملیات ساختمانی این استادیوم نگاه کنید، متوجه می‌شوید که مدت زیادی طول کشیده تا این ورزشگاه به بهره برداری برسد؛ همین موضوع هم برای انعقاد قرارداد فی‌مابین شرکت توسعه و تجهیز، باشگاه سپاهان و مجموعه فولادمبارکه رخ داده و باز طولانی شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان افزود: قرار بوده این قرارداد سریع‌تر عملیاتی شود ولی تا امروز این قرارداد منعقد نشده و در این جلسه از نماینده شرکت توسعه و تجهیز خواستیم که موضوع را پیگیری کنند.

اصفهان| شرکت توسعه اجازه ندهد طبقه دوم نقش‌جهان بازگشایی نمی‌شود؛ ورزشگاه بیمه نداردورزشگاه نقش‌جهان اصفهان؛ عطش 12 میلیاردی تا وعده "خرداد" برای تکمیلمدیرعامل سپاهان: از طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان در بازی با استقلال استفاده می‌شود

ایزدی ادامه داد: مجموعه استانداری اصفهان و خصوصاً شخص استاندار، معاونت عمرانی استانداری و دیگر مسئولین که در این زمینه تلاش دارند، پیگیر این موضوع هستند که سریع‌تر این قرارداد منعقد شود.

وی درباره مشکلات تردد هواداران در ورود و خروج از ورزشگاه نقش‌جهان تصریح کرد: قرار است جلسه مشترکی با حضور مسئولین راه و شهرسازی، شهرداری اصفهان، دست‌اندرکاران شرکت فولادمبارکه و باشگاه سپاهان و دیگر مبادی ذی‌ربط برگزار و در آن جلسه راهکارها و طرح‌های مناسبی را بررسی و اجرایی کنیم.

پیش‌تر نیز مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره اینکه چرا وزارت ورزش ورزشگاه نقش‌جهان را تحویل باشگاه سپاهان نمی‌دهد، اظهار داشت: باید تشریفات حقوقی و قانونی طی شده و وزارت ورزش باید ورزشگاه را تحویل باشگاه بدهد. ورزشگاه باید به ما تحویل داده شود تا بتوانیم همه کار در آن انجام دهیم.

مسعود تابش افزود: چون ورزشگاه تحویل نشده‌ ما کارهایی به صورت سردستی و نیم‌بند در آن انجام می‌دهیم و هزینه‌هایی چند میلیاردی که در ورزشگاه نقش‌جهان انجام می‌شود نه به چشم می‌آید و نه کسی از ما قبول می‌کند. مسئولان پیگیر تحویل ورزشگاه هستند و امیدوارم این کار زودتر صورت گیرد و نواقص ورزشگاه نیز رفع شود.

همچنین معاون پروژه‌های شرکت فولادمبارکه آذرماه سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، عدم ارسال اجاره‌نامه ورزشگاه نقش‌جهان را مانعی بر سر راه این شرکت برای بیمه کردن این ورزشگاه دانسته بود.

احمد سعیدبخش با انتقاد از عدم ارسال اجاره‌نامه ورزشگاه نقش‌جهان از طرف شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: متأسفانه هنوز قرارداد به دست ما نرسیده است. می‌گویند درباره هزینه انجام شده توسط شرکت فولادمبارکه اختلاف نظر وجود دارد، در صورتی که هم ما و هم شرکت توسعه تمام هزینه‌های انجام شد را به صورت مستند و مکتوب داریم. تنها ممکن است هزینه آسفالت محوطه دور جایگاه‌ها را نداشته باشند که تمام آن را فولادمبارکه انجام داد.

وی ادامه داد: نزدیک به 40 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و بحث اجاره‌نامه باید تعیین تکلیف شود چون ورزشگاه بیمه ندارد. باشگاه سپاهان به دنبال بیمه ورزشگاه رفته اما می‌گویند چون قرارداد ندارید نمی‌توان ورزشگاه را بیمه کرد.

هرچند وی در مصاحبه‌های بعدی خود از برگزاری جلسه با وزیر ورزش و جوانان و مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و قول مساعد آنها برای رفع این مشکل خبر داد، اما این اجاره‌نامه هنوز به دست اصفهانی‌ها نرسیده است.

از طرف دیگر باید این نکته را هم در نظر گرفت که طبق ادعای مسئولان شرکت فولادمبارکه، این شرکت بیش از رقم مورد توافق در ورزشگاه نقش‌جهان هزینه کرده است و با این شرایط باید به میزان سال‌هایی که ورزشگاه نقش‌جهان قرار است در اختیار شرکت فولادمبارکه قرار داشته باشد، افزوده شود.

هرچند صبر اصفهانی‌ها و هواداران سپاهان درباره ورزشگاه نقش‌جهان با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که این ورزشگاه در سال‌های اخیر با آن روبه‌رو بوده، زیاد شده است، اما اجاره‌نامه ورزشگاه نقش‌جهان به خصوص در شرایطی که به این اجاره‌نامه برای بیمه کردن ورزشگاه نیاز است مسئله کم‌اهمیتی نیست.

گزارش از مریم سادات سجادی

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان - ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در چارچوب دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، فردا _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف یکدیگر می‌روند.

این دیدار بصورت زنده از شبکه ورزش و شبکه اصفهان پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم
  • هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم
  • شهرآورد همیشه شرایط و جذابیت‌های خاص خودش را دارد
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • استقبال نه‌چندان خوب هواداران اصفهانی از بازی سپاهان و ذوب‌آهن +فیلم
  • تساوی بدون گل در نیمه اول دربی اصفهان
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می‌شود
  • سپاهان - ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه
  • لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان