Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مجید تخت روانچی به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب ریاست جمهوری به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد.

به گزارش قدس آنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که مجید تخت روانچی به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب ریاست جمهوری به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: تخت روانچی در حال حاضر مسئولیت معاونت سیاسی دفتر رئیس جمهور را عهده دار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تخت روانچی در کارنامه فعالیت‌های خود در دوران خدمت در وزارت امور خارجه سمت‌هایی چون سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برن، معاون اروپا آمریکای وزارت امور خارجه و دستیار ویژه وزیر امور خارجه را عهده دار بود.

قاسمی تصریح کرد: تخت روانچی همچنین در جریان مذاکرات حساس و مهم هسته‌ای که در نهایت منجر به توافق برجام شد، عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استاندارد‌های دوگانه و استفاده ابزاری از نهاد‌های بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشور‌های مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران