Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@10:24:14 GMT

مهلت به ژنرال برای پایان لشکرکشی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۵۶۵۲

مهلت به ژنرال برای پایان لشکرکشی

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، منابع دیپلماتیک اروپایی در قاهره به سایت العربی الجدید گفتند: هم‌پیمانان خلیفه حفتر، فرمانده "ارتش ملی لیبی" که برخی از آن‌ها از عملیات طرابلس استقبال کردند از او خواسته‌اند به خاطر فشارهای بین المللی و نگرانی درباره صدور قطعنامه علیه نیروهایش یا انجام حمله بین المللی علیه آن‌ها هرچه‌سریع‌تر عملیات نظامی طرابلس را به اتمام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک مصری اعلام کرده که حفتر از هم‌پیمانان خود و در رأس آن مصر خواسته سه روز به او مهلت دهند تا به "پیروزی بزرگ" و سیطره بر شهرها و مناطق استراتژیک دست یابد و کنترل طرابلس را در دست بگیرد. قاهره با این موضوع موافقت کرده و از گروه‌های منطقه‌ای نیز خواسته از این عملیات حمایت کنند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که مصر حمایت گسترده‌ای از نیروهای حفتر برای تحقق اهدافشان قبل از پایان ضرب الاجل به عمل آورد.

به گفته منابع نیروهای حفتر حملات خود را به مناطق اطراف پایتخت لیبی با آغاز مهلت تعیین شده از سوی هم‌پیمانانش افزایش داده است.

العربی الجدید به نقل از منابع دیپلماتیک مصری اعلام کرد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی که دو هم‌پیمان قوی حفتر هستند تماس گرفتند تا وی را به توقف عملیات نظامی ترغیب کنند. منابع نزدیک به نیروهای حفتر در شرق لیبی نیز از حضور فرماندهان نظامی ارشد مصری در اتاق عملیات مرکزی این نیروها خبر داده‌اند.

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ژنرال طرابلس لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از پاسخ رئیسی به احترام نیروهای نظامی پاکستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌دولت سیزدهم که در صدر هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم پاکستان شده، دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ از سوی شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور در اسلام آباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

ایسنا تصاویری از این استقبال را منتشر کرده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898232

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟
  • مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • عکسی از پاسخ رئیسی به احترام نیروهای نظامی پاکستان
  • استقبال لاپید از استعفای ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی