Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت خوزستان اظهار داشت: چنین آبگرفتگی در استان خوزستان بی‌سابقه است چراکه خروجی تمام سدها هم‌زمان با هم افزایش یافته است. با توجه به نزدیک بودن رودهای دز، کرخه و کارون به هم، یکدیگر را پوشش می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آب از بستر رودخانه‌ها بیرون زده است، گفت: دریچه تمام سدها به صورت همزمان با یکدیگر باز و مخازن تمام سدها پُر شده است. به دلیل بارندگی‌ها سطح رودخانه افزایش یافته است و در برخی از مناطق آب رودخانه‌ها در مسیر جاده‌ها سرازیر شده است.   

معاون وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه به مسیرهای جاده‌ای، واحدهای مسکونی و به ویژه مناطق کشاورزی خسارت‌های بسیار زیادی وارد شده است، گفت: 270 روستا در استان خوزستان درگیر سیل هستند و راه ارتباطی 120 روستا کاملا قطع شده است.

خادمی ادامه داد: بخشی از این روستاها کاملا تخلیه شداند و برخی از این روستاها هم با احداث سیل بندها ر برابر نفوذ آب محافظت شده‌اند. البته هنوز شهرهای سوسنگرد، حمیدیه و، اهواز در معرض این خطر هستند.

وی تاکید کرد: واقعا شرایط سوسنگرد مانند شرایط روزهای جنگ است و نیروها به صورت شبانه روزی اقدامات شجاعانه جهادی انجام می‌دهند تا جلوی نفوذ آب را بگیرند.  

نماینده وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان گفت: حفاظت از مسیر شهر سوسنگرد به عهده اداره راه و شهرسازی استان خوزستان و حفاظت از آبادان و خرمشهر و شادگان به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شده است. نیروها علاوه بر خدمات رسانی فعالیت‌های دیگری انجام می‌دهند و هر دستگاهی با تمام امکانات موجود در حال حفاظت از شهرها در برابر نفوذ آب است.  

خادمی درباره آخرین وضعیت جاده‌های استان خوزستان اظهار داشت: آب‌های رود کرخه و دز وارد جاده اهواز- اندیشمک شده که این محور شمالی جنوبی استان خوزستان و محور ترانزیتی به سمت لرستان و مرکز کشورمان محسوب می‌شود.  25 کیلومتر از این جاده کاملا به زیر آب رفته و تردد در این جاده فعلا امکان پذیر نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:  این جاده اهمیت بسیار زیادی دارد و انسداد آن ارتباط با استان خوزستان را مختل کرده است. البته جاده اهواز- شوشتر- دزفول-اندیمشک به عنوان جاده جایگزین معرفی شده است اما 42 هزار وسیله نقلیه جاده اهواز- اندیمشک که 8500  دستگاه از آن ماشین‌های سنگین هستند که از بندر امام می آیند، وارد این جاده دو خطه شده اند و ترافیک زیادی ایجاد شده است.  

وی درباره میزان خسارت به این جاده گفت: در حال حاضر آب، سطح این جاده را فرا گرفته است تا زمانی که سطح آب پایین نیامده نمی توان گفت که  میزان تخریب چقدر است اما پیش بینی می شود خسارت زیادی وارد نیامده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به مجموع خسارت های وارد آمده به شبکه راهی اظهار داشت: میزان خسارت در استان لرستان چیزی حدود 1200 میلیارد تومان است. در مجموع میزان خسارت در 5 استان سیل زده تا کنون 2600  میلیارد تومان پیش بینی می‌شود که احتمالا با احتساب خسارت راه‌های استان خوزستان این رقم به 3000هزار میلیارد تومان هم می‌رسد.

وی همچنین درباره انسداد مسیر ریلی در استان خوزستان گفت: بخشی از مسیر ریلی اهواز به سمت اندیمشک مسدود است و مسیر ریلی در محدوده بام دژ به طول 20 کیلومتر دچار آبگرفتگی شده است و تردد ریلی در 20 کیلومتری اهواز قطع شده است و مسافران در ایستگاه اندیمشک پیاده می‌شوند و باقی مسیر تا اهواز را با اتوبوس طی می‌کنند. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خسارت سیل سیل خوزستان سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پس از مشورت با متخصصان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه‌ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست، گفت: امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌کنیم، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیین اعطای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات موسوم به UNSP به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت با هدف توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها برگزار شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها را یکی از مهمترین پروژه‌های ارتباطی دولت سیزدهم دانست و گفت: پیش از این در حوزه ارتباطات ثابت شاهد یک عقب ماندگی جدی بودیم و همواره در ۱۰ سال گذشته کشورمان در این حوزه در رنگینک‌های جهانی در انتهای لیست قرار داشت که این اصلا شایسته مردم ایران نبود.


وی افزود: ما از ابتدای دولت پس از مشورت با متخصصان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه‌ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست.


زارع پور با بیان اینکه پروژه فیبرنوری هم می‌تواند هم ارتباطات ثابت و هم ارتباطات سیار و همراه را توسعه دهد، تصریح کرد: این پروژه به شکل اساسی و ریشه‌ای می‌تواند مشکلات و اختلالاتی که باعث نارضایتی مردم و کاربران می‌شود را به شکل ریشه‌ای حل و ارتباطات کشور را تا دهه‌های آینده بیمه کند.


وزیر ارتباطات با بیان اینکه این کار سخت را از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آغاز کردیم و برای تسریع آن قوانین و مقررات لازم تصویب و منابع آن تامین شد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده است که تا پایان دولت کل شهر‌های کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.


وی افزود: در این پروژه بر اساس داشبوردی که به منظور ارایه گزارش آنلاین در معرض دید و قضاوت عمومی قرار گرفته (iranfttx.ir) تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و به کاربران سرعت‌های هزار مگابیتی ارایه شده است.


زارع پور با بیان اینکه اینکه تلاش می‌کنیم که عدد کنونی پوشش را تا پایان سال دو برابر کنیم، گفت: یک اتفاق خوب دیگر در راستای تصویب قوانین توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها این بود که براساس قانون برنامه هفتم توسعه باید سالی ۴ میلیون خانوار را به فیبرنوری متصل کنیم.


وی افزود: بنابراین امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌کنیم، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.


وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حتما برای این کار بزرگ از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد: تا ملحق شدن این سه اپراتور به پروژه و افزایش تعداد اپراتور‌ها به ۱۰ اپراتور بتوانیم بهترین سرویس‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم.


در پایان این مراسم، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها شوند.


پیش از سخنان وزیر ارتباطات نیز مدیران سه اپراتور ابراز امیدواری کردند تا با عمل به تعهدات خود، سرویس‌هایی شایسته مردم کشورمان را تامین کنند.

دیگر خبرها

  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد
  • خسارت بيش از ۹۵ ميليارد تومانی سيل به شبكه توزيع برق / تنها برق سه روستا ناپایدار است
  • ترافیک داخلی کشور سه برابر شده است