Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:54:00 GMT

جمعیت شهر جدید گلبهار رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۶۹۶۳

جمعیت شهر جدید گلبهار رو به افزایش است

وحید قربانی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار قدیم و جدید شهر گلبهار افزود: خوشبختانه با توسعه زیرساختها و رونق اقتصادی در این شهر، جمعیت آن همچنان افزایش خواهد داشت.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال 'رونق تولید' توسط مقام معظم رهبری اضافه کرد: اگر به نامگذاری سالهای گذشته توجه شود متوجه می شویم که در این نامگذاریها رویکرد اصلی توجه به اقتصاد و حل معضلات و کاستیهای این عرصه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: پرداختن به وضعیت معیشت مردم و توسعه اشتغال، افزایش سطح درآمد عمومی و ارتقاء سطح اقتصاد ملی باید مبتنی بر داشته های داخلی باشد.
قربانی با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: انسجام و هماهنگی اضلاع این مثلث اقتصادی که شامل معین اقتصادی و کارآفرین، دولت و حاکمیت و نمایندگان مجلس است موجب تحرک در تولید و اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد.
وی با بیان این که دولت به تنهایی فقط می تواند زمینه ساز فعالیتهای اقتصادی باشد ادامه داد: در اجرای طرح مثلث اقتصادی باید هم افزایی در تمام بخشها به خصوص بین کارآفرینان وجود داشته باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیتها و برنامه ریزیها در حوزه های زیرساختی و اداری باید طوری تنظیم شود که شاهد نتیجه مطلوب در خروجیهای اقتصادی و بخش درآمدی باشیم و در نهایت همه این فعالیتها به رونق تولید منجر شود.
قربانی افزود: منشا تولید، کار و اشتغال و ایجاد فرصتهای اقتصادی است که زمینه آن در بین افراد خوش فکر و صاحب نظر وجود دارد لذا باید حمایت از این افراد انجام شود تا در شهرهای کوچک نیز تحرک و پویایی در زمینه اشتغال و رونق تولید ایجاد شود.
وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان شهر گلبهار نیز به حمایت از کارآفرینان توجه ویژه ای کنند تا از ظرفیت این افراد استفاده مطلوب شود.
در این مراسم ابوالفضل فاضلی حق پناه به عنوان شهردار جدید گلبهار معرفی شد.
لازم به ذکر است براتعلی خاکپور شهردار سابق گلبهار بهمن ماه سال گذشته به دلیل اختلاف با شورای این شهر از سمت خود استعفا کرد.
شهر جدید گلبهار با وسعت چهار هزار هکتار در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد و در امتداد جاده مشهد - قوچان واقع است.
1922/7489
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اشتغال خراسان رضوی درآمد مراسم تودیع و معارفه مقام معظم رهبری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال

ایسنا/خوزستان یک این کنشگر حقوق بشر و شهروندی بااشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: امنیت اقتصادی اهمیت زیادی در ایجاد زمینه‌های مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی دارد.

مسعد سلیتی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص علت نام گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با موضوع جهش تولید با مشارکت مردم با اشاره به اینکه جهش تولید با مشارکت مردم یک رویکرد اقتصادی است، اظهارکرد: این ایده با تکیه بر مشارکت فعال مردم در فرآیندهای تولیدی و توسعه اقتصادی می‌تواند به بهبود عملکرد اقتصادی و افزایش بهره‌وری کمک کند. این رویکرد معمولاً شامل ایجاد فرصت‌های مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، ترویج کارآفرینی و نوآوری، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی محلی و النهایه تولید، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و نوآوری است.

وی ادامه داد: دعوت رهبری از مردم برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید می‌تواند نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف اقتصادی و جهش تولید ایفا کند. وقتی‌که رهبران اقتصادی و سیاسی به مردم اعتماد کنند و آن‌ها را به‌ عنوان شریکان اصلی در فرآیند توسعه ملی مورد توجه قرار دهند، باعث ایجاد یک محیط مطمئن و پایدار برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی خواهد شد.

این کنشگر حقوق بشر و شهروندی گفت: مقام معظم رهبری با برقراری ارتباط مثبت با مردم و گوش دادن به نیازها و مشکلات آن‌ها، به شکل فعال تشویق‌کننده و خواهان مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی شدند. این امر می‌تواند به ایجاد فرصت‌های مشارکت مردمی، ارتقاء اعتمادبه‌نفس و اعتماد اجتماعی، تشویق به مشارکت فعال و ایجاد ارتباط مثبت با مردم کمک کند. درخواست رهبر انقلاب از مردم برای مشارکت در تولید به‌ منظور، ایجاد شرایط اقتصادی بهتر، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، تحقق رشد اقتصادی، افزایش توانمندی‌های ملی و ارتقاء رفاه اجتماعی است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که تحقق جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند ایجاد شرایط و الزاماتی است که شهروندان را ترغیب به مشارکت در فرآیندهای تولیدی و اقتصادی خواهد کرد. تصویب مقررات مناسب و ارتقاء سیاست‌ها و قوانین حمایتی از کارآفرینی و نوآوری و قانونمندی و رعایت آن‌ها به‌منظور تشویق فعالیت‌های اقتصادی مشارکتی عاملی تأثیرگذار در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و ترغیب شهروندان به مشارکت در فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی است، مقررات باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که ارتقاء تولید و مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی را تشویق کنند.

سلیتی عنوان کرد: امنیت اقتصادی اهمیت زیادی در ایجاد زمینه‌های مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی دارد که با حفظ زیرساخت‌های مهم اقتصادی و منابع طبیعی و فناوری‌های حیاتی، مقابله با تهدیدات امنیتی ازجمله سایبری، اقتصادی و سیاسی و حفظ فضایی امن برای تحقق جهش تولید، ایجاد اطمینان و پایداری اقتصادی جهت اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران و حفظ حقوق مالکیت معنوی و مادی به وجود می‌آید.


وی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در مشارکت مردم در تولید داشته باشد؛ زیرا فساد ارتقاء اقتصادی و اجتماعی را مختل کرده و افراد را از مشارکت در فعالیت‌های تولیدی منع می‌کند. مبارزه با فساد منجر به افزایش اعتماد عمومی به‌نظام اقتصادی و دولت و ترغیب افراد به مشارکت در فعالیت‌های تولیدی، افزایش شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی و دولتی و تضمین عدالت در فرآیندهای تصمیم‌گیری اقتصادی، افزایش امکان دسترسی به منابع و ارتقاء روحیه کارآفرینی منجر شود، مواردی که به افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های تولیدی کمک می‌کند.

این کنشگر حقوق بشر و شهروندی گفت: دادرسی عادلانه از اهمیت بسزایی برخوردار است و تأثیر مثبت گسترده‌ای برجهش تولید با مشارکت مردم خواهد داشت، این موضوع اعتماد عمومی را تقویت کرده، انگیزه مردم برای مشارکت در فعالیت‌های تولیدی را افزایش داده و به بهبود عملکرد اقتصادی کشور منجر می‌شود. دادرسی عادلانه منجر به افزایش اعتماد عمومی به سیستم قضایی و دولت، ترغیب شهروندان به مشارکت در فعالیت‌های تولیدی، تضمین حقوق مالکیت و قراردادها، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و حفظ نظم اقتصادی و جهش تولید می‌شود.

وی بیان کرد: دسترسی به اینترنت پرسرعت تأثیر مهمی برجهش تولید دارد، اینترنت، به‌عنوان یک ابزار قدرتمند، منجر به اشتراک‌گذاری دانش و منابع اطلاعاتی، ارتباطات تجاری و بازاریابی و بهبود دسترسی به بازارهای جهانی و توسعه کسب‌وکارها، ترویج کارآفرینی و نوآوری و توسعه فناوری و ارتقاء صنایع خواهد شد.

سلیتی گفت: همچنین ارائه آموزش‌های مرتبط با فرآیندهای تولید و کسب‌وکار به مردم به‌منظور افزایش دانش و توانمندی‌های آن‌ها، تشویق به فرهنگ کارآفرینی و نوآوری به‌منظور افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی، فراهم کردن فرصت‌های مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با توسعه صنایع و فرآیندهای تولیدی، ارائه پلتفرم‌ها و فضاهایی برای مشارکت مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری و ایجاد ایده‌های نوآورانه، تسهیل و آسان‌تر کردن فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به‌منظور تشویق مردم به فعالیت‌های تولیدی، ارائه تسهیلات مالی و کاهش مالیات برای کسب‌وکارهای فعال در تحقق جهش تولید مشارکت، ارائه تشویق‌ها و پاداش‌های مرتبط با نوآوری و توسعه فناوری به‌منظور تحریک افراد به ایجاد راهکارهای نوآورانه در تولید، تشویق و حمایت از کسب‌وکارهای محلی و اقتصاد اشتراکی به‌منظور توسعه اقتصاد محلی و ارتقاء رفاه اجتماعی، سرمایه‌گذاری در ارتقاء زیرساخت‌های تولیدی و اقتصادی مانند حمل‌ونقل، انرژی و فناوری به‌منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و نیز بهره‌برداری از منابع محلی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی محلی به‌منظور ایجاد فرصت‌های توسعه محلی، ارائه فرصت‌های آموزش حرفه‌ای و توسعه مهارت‌های فنی برای افراد به‌منظور افزایش توانایی‌های تولیدی، استفاده از فناوری‌های نوین به‌منظور تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد فرصت‌های نوآوری بخشی از اقداماتی است که برای تحقق جهش تولید الزامی است.

او افزود: ضمناً دعوت از ایرانیان خارج از کشور و اعطای فرصت به آن‌ها که می‌توانند با داشتن تجربیات بین‌المللی، دانش فنی و مدیریتی، سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ارتباطات بین‌المللی نقش مهمی در جهش تولید و توسعه صنایع مختلف و ارتقاء فناوری در ایران داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش مشارکت‌های مردمی است
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال
  • وظیفه مجلس برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» چیست؟
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد
  • ضرورت و اهمیت هدف‌گذاری شعب بانک مسکن به منظور جلب سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در جهت رونق تولید مسکن و تحقق شعار سال
  • گسترش شهرنشینی چه پیامد‌هایی برای محیط زیست دارد؟