Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@22:32:43 GMT

کاهش 45 درصدی سفرهای نوروزی ایرانیان به خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۷۴۱۵

کاهش 45 درصدی سفرهای نوروزی ایرانیان به خارج از کشور

رئیس کمیته دفاتر خدمات مسافرتی ستاد هماهنگی خدمات سفر از کاهش 45 درصدی مسافرت ایرانیان به خارج از کشور در نوروز 98 نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

حرمت الله رفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اعلام این خبر گفت: امسال با افزایش قیمت دلار با کاهش سفرهای خارجی مردم مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان سفر زمینی ایرانیان نیز امسال کاهش یافت ولی شاهد بودیم برخی از مردم با خودروهای شخصی همچون پراید به شهرهایی همچون آنتالیا و استانبول سفر کردند.

وی درباره سفرهای داخلی نیز گفت: وقوع سیل و شرایط ناپدار جوی سبب شد، میزان پروازهای داخلی و رزرو هتل های کشور نیز به نسبت به سال گذشته، کاهش 25 درصدی داشته باشد.

رفیعی افزود: تقریبا تمام استان ها با کاهش گردشگر مواجه بودند، البته تهران از این امر مستثنا بود و 15 درصد رشد گردشگر داشت؛ تهران با دارا بودن جاذبه های فرهنگی و تاریخی مانند موزه های سعدآباد، گلستان و ایران مال می تواند محلی مناسب برای جذب گردشگر باشد.

وی اخذ هزینه خروجی از کشور را نادرست ارزیابی کرد و افزود: کار نادرست تر این است که میزان خروجی ها همچون هوایی، زمینی و زیارتی نیز متفاوت است.

رفیعی درباره میزان شکایت مردم از آژانس های هوایی و ایرلاین ها گفت: به دلیل سازوکاری که امسال ایجاد شده بود، با کاهش 50 درصد شکایات مواجه شدیم و بیش از 90 درصد شکایت های انجام گرفته حل و فصل شدند.

رئیس کمیته دفاتر خدمات مسافرتی ستاد هماهنگی خدمات سفر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا بر اساس اطلاعیه سازمان میراث فرهنگی مسافرانی که به دلیل شرایط جوی در مناطق سیلزده نتوانستند به سفر بروند، توانستند پول هتل و هواپیمایی را پس بگیرند، گفت: هر فردی در این خصوص شکایتی داشت به آن رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: هر فردی که دچار این مشکل شده و هنوز موفق به دریافت پولش نشده نیز می تواند اقدام به بازگرداندن پولش کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سفرهای نوروزی کاهش سفرهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد سدهای کشور پر است

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا بیست‌وپنجم فروردین، حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۰.۰۸ میلیارد متر مکعب بوده و اکنون پُرشدگی سدها به ۶۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا بیست‌وچهارم فروردین، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۷۰.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۰۳.۱ میلیمتر) ۱۶ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۷۸.۱) چهار درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان هرمزگان بوده که در این بازه زمانی ۷۵.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۵۳ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۲۱.۱ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۶۲.۵ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۰ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا بیست‌وپنجم فروردین، ۱۴ میلیارد و ۵۵ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۴ میلیارد و ۶۱ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور ۱۰ درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۲ میلیارد و ۸۹ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۰.۰۸ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۰.۰۵ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۰ درصد رسیده است.

کد خبر 745032

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • ثنای ایرانیان مقیم خارج
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی
  • خراسان رضوی رتبه نخست سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد / رشد ۵ درصدی اقامت‎‌ها نسبت به سال گذشته
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • میزبانی اسکله‌های گلستان از ۷۵ هزار گردشگر دریایی