Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - مقام هاي آمريکايي در گفت و گو با رويترز درباره تصميم ترامپ براي تروريستي خواندن سپاه پاسداران به عنوان بخشي از نيروهاي مسلح ايران با بيان اينکه ارتش آمريکا دستور مستقيمي در اين زمينه دريافت نکرده است، گفتند اين تصميم مطلقا به معناي اعلان جنگ با ايران نيست .

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، خبرگزاري انگليسي رويترز در گزارشي با عنوان ` آمريکا در اقدامي بي سابقه سپاه را يک گروه تروريستي ناميد ` به نقل از مقام هاي آمريکايي که خواسته اند نامشان فاش نشود، نوشت: تروريستي ناميدن سپاه پاسداران، به منزله آغاز تغيير رفتار ارتش آمريکا با سپاه به شيوه رفتار با القاعده، داعش يا تروريست هاي ديگر نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام هاي آمريکايي همچنين به رويترز گفتند که فرماندهان ارشد ارتش آمريکا در نگراني هاي «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا در مورد ايران و سپاه سهيم هستند، اما از مدت ها قبل با ناميدن سپاه به عنوان سازماني تروريستي مخالفت کرده اند، از بيم آنکه اين اقدام، با واکنش بالقوه اي عليه نيروهاي آمريکايي در خاورميانه همراه باشد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، پنتاگون از ذکر تمهيدات ارتش آمريکا براي محافظت از نيروهاي آمريکايي از اقدام تلافي جويانه سپاه يا شبه نظاميان متحد ايران در کشورهايي چون عراق خودداري کرد.
مقام هاي آمريکايي اعلام کردند که تروريستي ناميدن ايران، مطلقا به منزله وارد جنگ شدن با ايران يا کشتن گروه هاي ايراني نيست و ارتش آمريکا دستور مستقيم براي تعقيب نيروهاي ايراني دريافت نکرده است.
رويترز در ادامه گزارش خود آورده است:`سه مقام ايراني گفتند که به رغم لفاظي هاي تند تهران، واکنش ايران به اين مساله، ديپلماتيک و آرام خواهد بود. `
**مقام سابق وزارت خارجه آمريکا: تروريستي ناميدن سپاه، جنبه نمادين دارد
«جيسون بلازاکيس» مقام سابق وزارت امور خارجه آمريکا که بر روند تروريستي ناميدن سازمان هاي خارجي نظارت داشته است، گفت که در نظر گرفتن سپاه به عنوان يک سازمان تروريستي، صرفا جنبه نمادين دارد و به دلايل سياسي داخلي انجام شده که ممکن است تبعات مرگباري براي نيروهاي آمريکايي داشته باشد.
وي در عين حال يادآور شد که اين اقدام ترامپ دست وزارت دادگستري آمريکا را براي پيگرد حاميان سپاه بازتر مي گذارد.
براساس اين گزارش، آمريکا قبلا دهها نهاد و فرد مرتبط با سپاه را در فهرست سياه قرار داده، اما تاکنون اين سازمان را تروريستي نخوانده بود. به گفته مقام هاي سابق آمريکايي، دولت هاي پيشين آمريکا ناميدن سپاه به عنوان يک سازمان تروريستي خارجي را مورد توجه قرار داده بودند، اما به اين نتيجه رسيدند که اين اقدام براي نيروهاي آمريکايي در کشورهاي ديگر، خطرات زيادي در بر دارد.
ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد دولتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را به عنوان سازمان تروريستي خارجي تعيين کرده است. به دنبال اين اقدام خصمانه آمريکا، شوراي عالي امنيت ملي ايران در اقدامي متقابل، دولت آمريکا را حامي تروريسم و فرماندهي مرکزي آمريکا موسوم به سنتکام را گروه تروريستي معرفي کرد.
اروپام**9109**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین عنوان کرد که آمریکا در راستای تداوم درگیری‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، آنتونوف روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

بایدن ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد