Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، روهای آمریکایی مستقر در عراق تدابیر امنیتی در اطراف مراکز استقرارشان را افزایش داده اند.


روزنامه اردنی «الدستور» به نقل از منابع امنیتی عراق در این باره گزارش داد که نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور تدابیر امنیتی در اطراف پایگاه‌های خود به ویژه در الانبار، بغداد و صلاح‌الدین را تشدید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این منابع  این اقدام  به دنبال تهدیدات علنی مقامات ایرانی در واکنش به اعلامیه کاخ سفید مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران، انجام می شود.

این گزارش می افزاید گرچه تدابیر امنیتی در اطراف پایگاه‌های نظامی آمریکا از جمله مقرهای استقرار بالگردها و تجهیزات نظامی این کشور و نیز پایگاه‌های نظامیان افزایش یافته اما بعید است که خطر خاصی نظامی آمریکایی را تهدید کند.

 

 

این منابع عراقی گفته است که هواپیماهای شناسایی آمریکایی نظارت بر مناطقی که نیروهای نظامی آمریکا در آنجا حضور دارند را افزایش داده‌اند که نمی‌توان آن را توجیه کرد جز اینکه این افزایش سطح امنیتی را با اقدام جدید ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی مرتبط دانست.

این منبع امنیتی همچنین بعید دانست که خطری نیروهای آمریکایی را در عراق تهدید کند چراکه به گفته او چنین اقدامی باعث درگیری میان ایران و آمریکا در خاک عراق خواهد شد.

۲۵ مارس گذشته نیز منابع امنیتی در عراق از افزایش تدابیر امنیتی در اطراف پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق خبر داده بودند و گفته شده بود که این پایگاه‌ها هشدار جدی صادر کرده‌اند که از نزدیک شدن به پایگاه‌های آمریکایی به جد خودداری شود.

پس از آنکه ترامپ روز دوشنبه نام سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی آمریکا گنجاند، شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در واکنش به این اقدام و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این فرماندهی موسوم به "سنتکام" را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شورای امنیت ملی نیروهای آمریکایی سپاه تدابیر امنیتی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای تصویری اعلام کرد: برای اعلام حمایت از فلسطین و قدردانی از ۱۰ سال مقاومت ملت یمن در مقابل تجاوز آمریکا و انگلیس، نیروهای ما طی سه روز گذشته شش عملیات را با تعداد زیادی از موشکها و پهپادها علیه مواضع دشمن انجام دادند که به شرح زیر است:

نیروی دریایی و نیروی موشکی یمن چهار عملیات مشترک علیه چهار کشتی انجام دادند که شامل کشتی آمریکایی MAERSK SARATOGA در خلیج عدن، کشتی آمریکایی APL DETROIT در دریای سرخ، کشتی انگلیسی HUANG PU در دریای سرخ و کشتی PRETTY LADY که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود.

نیروی هوایی یمن با استعانت از خداوند متعال یک عملیات نظامی استثنایی را با هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد.

یگان موشکی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال در عملیات نظامی تعدادی از اهداف اسرائیلی را در منطقه ام الرشراش در جنوب فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

کد خبر 6062983

دیگر خبرها

  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد