Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۹۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به زیرساخت‌های سرپل‌ذهاب در اثر بارش باران و سیلاب وارد شد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

محبت جمالی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: خسارت زیادی به علت سیل با برآورد کارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان به زیرساخت‌های شهرستان سرپ ذهاب در بخش‌های کشاورزی، اراضی زراعی، باغات، موتورخانه‌ها و شبکه‌های آبرسانی، جاده های مواصلاتی، پلها، شیلات، تأسیسات آبفای روستایی و شهری، گردشگری، زیرساختهای شهری، آسفالت، معابر شهری و عشایری وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه خسارتهای که به منازل مسکونی وارد شده است در حال ارزیابی است و به محض اتمام اطلاع رسانی می شود گفت: در زمان سیلاب بیش از 300 خانوار حاشیه رودخانه به مکان امن منتقل شدند.

وی با بیان اینکه بازدیدها از روستاهای مسیر سیلاب انجام شد و کانکس‌های حریم رودخانه‌ها با توجه به ادامه بارش‌ها جابه‌جا شد بیان کرد: تیم‌های امداد و نجات، و اورژانس در شهر سرپل ذهاب و مراکز دهستان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند.

جمالی‌نیا افزود: ستاد مدیریت بحران در آمادگی کامل قرار داشت و با یک برنامه‌ریزی مناسب مشکلات را ساماندهی کردند.

لرستان| 12 محموله اقلام کمکی به مناطق سیل‌زده کوهدشت ارسال شداحتمال تأخیر در برگزاری کنکور 98 و امتحانات نهایی مناطق سیل‌زدهچالش‌های وقوع سیل در قم مستندسازی ش

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با بیان اینکه اکنون از لحاظ خدمات آب، برق و گاز این شهرستان با مشکلی روبه‌رو نیست عنوان کرد: اکثر محورهای مواصلاتی شهرستان باز است.

وی با اشاره به اینکه در جریان بارشهای هفته نخست تأسیسات آب بیش از 35 روستا مشکل پیدا کرد گفت: آبرسانی به این روستاها به صورت سیار انجام شد و در کمتر از پنج روز در اکثر روستاها روند اتصال آب انجام شد.

جمالی‌نیا با اشاره به اینکه اکنون در جاده‌های مواصلاتی اصلی شهرستان مشکل تردد نداریم عنوان کرد: در جاده‌های روستایی هنوز مشکلاتی وجود دارد و اکنون راه ارتباطی دو روستا در شهرستان قطع شده که مشکل آنها با ایجاد راه جایگزین برطرف کردیم.

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: سازمان‌های امدادرسان نظیر؛ سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد. امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیش‌گیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم و وزیر کشور اخیراً در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع تامین شود.

وی از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود.

بهرام‌نیا تاکید کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآورشد: ۱۰ هزار و ۸۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 6088403

دیگر خبرها

  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب