Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:43:23 GMT

نان و مرغ؛ در صدر شکایت از اصناف در اسفند گذشته

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۸۲۹۵

نان و مرغ؛ در صدر شکایت از اصناف در اسفند گذشته

سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در اسفندماه گذشته ۲۱هزار و ۵۲۹ فقره گزارش و شکایت مردمی دریافت کردند که بیشتر آنها در بخش کالا مربوط به نان و گوشت مرغ می شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از تارنمای وزارت‌ صنعت، معدن و تجارت، در آخرین ماه پارسال 18 هزار و 610 فقره شکایت (86 درصد) مربوط به کالا و 2 هزار و 910 فقره (14درصد) مربوط به خدمات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین شکایت‌های رسیده در بخش کالا پس از نان و گوشت مرغ به میوه و سبزی اختصاص داشت.


در بخش خدمات نیز رستوران های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک بیشترین سهم شکایت را از آن خود کرد.

گرانفروشی و تقلب؛ در صدر عناوین تخلف
گرانفروشی، تقلب و فقدان قیمت در صدر عناوین تخلف بود. از مجموع شکایت ها 12 هزار و 993 فقره (60 درصد) تلفنی، پنج هزار و 865 فقره (27 درصد) حضوری و 2 هزار و 671 فقره (13 درصد) کتبی دریافت شد. به 62 درصد شکایت های دریافتی در اسفندماه رسیدگی و پاسخگویی شده و 38 درصد به دلیل نیاز به اخذ استعلام حقوقی یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است.


از مجموع شکایت های رسیدگی شده، 6 هزار و 184 فقره (29 درصد) متخلف و هفت هزار و 115 فقره (33 درصد) غیرمتخلف شناخته شدند. هشت هزار و 230 فقره شکایت (38 درصد) در حال بررسی است.


از مجموع شکایت های رسیدگی شده که تخلف تشخیص داده شده است، 491 فقره (هشت درصد) با برآورد ارزش چهار میلیارد و 600 میلیون ریال در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجامید و از تشکیل و ارجاع پرونده به اداره های کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شد.

 

شهروندان می توانند با مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی و غیرصنفی از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، فقدان قیمت، خودداری از صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی، موارد را از طریق سامانه 124 گزارش کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب سپاه پاسداران کمک به سیل زدگان سپاه لرستان سیل خوزستان خسارت سیلاب خوزستان مرغ نان اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند