Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی صالحی عصر امروز سه‌شنبه در آئین معارفه شهردار جدید شال اظهار داشت: با وجود محدودیت منابع مالی، مدیریت در شهرهای کوچک دشوار است بنابراین انتظار می‌رود شهرداران این گونه شهرها در مدیریت منابع و کاهش هزینه‌های اضافی دقت زیادی داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: هفته‌های اخیر موضوع سیل بسیاری از استان‌ها ازجمله قزوین را تحت تاثیر قرار داد اما خوشبختانه با مدیریت منطقی در استان از بروز خسارات قابل توجه جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین یادآور شد: متاسفانه بی‌توجهی به محیط زیست و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها موجب طغیان آنها شد و شاهد خسارات زیادی در استان‌های کشور بودیم بنابراین باید از این حوادث درس بگیریم و ضمن پیشگیری از این گونه حوادث از تخریب جنگل‌ها، بستر رودخانه‌ها و تغییر اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مسیل ها به شدت جلوگیری کنیم.

صالحی همچنین گفت: در کنار مشکلات ایجاد شده باید شکرگزار خداوند در نزول بارش‌ها باشیم که دشت‌ها و مزارع و باغات استان را سرسبز کرده و سال پرآبی را نوید می‌دهد و امیدواریم شاهد رونق کشاورزی نیز باشیم.

وی از توزیع قیر یارانه‌ای برای اجرای طرح‌های عمرانی در شهرها نیز خبر داد و گفت: با تامین اعتبارات مورد نیاز برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری نیز اقدام می شود.

صالحی در ادامه گفت: در سال گذشته بیش از 175 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان پرداخت شد تا در امور جاری و عمرانی خود هزینه کنند.

وی ادامه داد: پارسال در شهرداری شال بیش از 3 میلیارد تومان از اعتبارات ارزش افزوده پرداخت کردیم تا کارها معطل نماند.

صالحی با تاکید بر دقت در هزینه‌کرد منابع شهرداری ها، اظهار داشت: امیدواریم امسال هم از محل ارزش افزوده بتوانیم بخشی از نیازهای شهرداری‌های استان را حل کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است

ایسنا/بوشهر رئیس شورای شهر بوشهر بافت تاریخی بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری کشور دانست و گفت: این گنجینه تاریخی دارای ساختمان‌های منحصر به فردی است که می‌تواند باعث رونق گردشگری ایران شود.

وحیدنیک روش روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت در هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی ومعماری کشور در بوشهر افزود: بافت تاریخی بوشهر دارای ۳۸ هکتار مساحت است و در آن بیش از ۹۰ اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

وی از استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد:  بیش از ۹۵ درصد از زیرساخت‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر تکمیل شده  و در سال جاری طرح‌های کف‌سازی بافت تاریخی بوشهر به اتمام می‌رسد.

رئیس شورای شهر بوشهر به توسعه شبکه فاضلاب در همه نقاط شهر بوشهراشاره کرد و گفت: شبکه‌گذاری فاضلاب محلات جنوبی بوشهر آغاز شده و امیدواریم اعتبارات آن زودتر تأمین شود.

نیک روش به محدودیت‌های ایجاد شده برای ساکنان در حریم نیروگاه اتمی پرداخت و گفت: این نیروگاه باعث افتخار است اما برای مردمی که در حریم آن است مشکلاتی را به وجود آورده است و در حوزه شهرسازی مشکلات عمده در این مناطق وجود دارد.

وی یکی از مشکلات شهر بوشهر را نبود خروجی دوم عنوان و تأکید کرد: بوشهر شبه جزیره‌ای است و در عرصه پدافند غیرعامل آن دچار مشکل است، باید برای خروجی دوم آن طراحی و برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

شهردار بوشهر نیز بازآفرینی شهری را  یکی از رویکردها و راه‌یافته در موضوع شهری دانست و با بیان اینکه دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است، گفت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضاها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

حسین حیدری افزود: اگر با منطق بازآفرینی به این فضاها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر منجر نمی‌رسد، اظهار کرد: مردم بهره‌بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

شهردار بوشهر، مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری را عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی‌مدخل در کشور دانست و اضافه کرد: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

حیدری با بیان اینکه این ناهماهنگی به اعتماد مردم آسیب می‌زند و آنها را نگران می‌کند، خاطرنشان کرد: این مهم باعث عدم همراهی و مشارکت مردم و در نتیجه به پاشنه آشیل طرح‌های بازآفرینی شهری تبدیل و سبب آسیب به جلب مشارکت مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر بوشهر بافت‌های فرسوده حدود ۳۰۰ هکتار است، گفت: مساحت بافت تاریخی بوشهر تقریباً ۳۸ هکتار است و باید با نگاه بازآفرینی به این مجموعه‌ها نگاه کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور