Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@18:09:06 GMT

فلفل قرمز روند پيشرفت سرطان ريه را کُند مي کند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۸۸۷۹

فلفل قرمز روند پيشرفت سرطان ريه را کُند مي کند

خبرگزاري آريا - نتايج يک مطالعه جديد نشان مي دهد ترکيب عامل تندي فلفل قرمز به کُندشدن روند پيشرفت سرطان ريه کمک مي کند و مي تواند درمان احتمالي براي سرطان ريه باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، به گفته محققان سرطان ريه آمادگي زيادي براي سرايت به ساير نقاط بدن نظير مغز، کبد يا استخوان دارد که در نهايت درمان بيماري را دشوار مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«جمي فريدمن»، سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه مارشال ويرجينياي غربي، در اين باره مي‌گويد: «مطالعه ما نشان مي‌دهد ماده طبيعي کپسايسين موجود در فلفل قرمز مي‌تواند نشاندهنده درمان جديدي براي مقابله با متاستاز (پيشروي) در بيماران مبتلا به سرطان ريه باشد.»
محققان مشاهده کردند کپسايسين مانع از تهاجم، اولين گام فرآيند متاستاز، در آزمايشات حاوي سه دسته از سلول‌هاي سرطان ريه انساني در محيط آزمايشگاه شد.
همچنين در موش‌هاي مبتلا به سرطان متاستازشده که کپسايسين مصرف کردند در مقايسه با موش‌هاي که درمان دريافت نکرده بودند، مناطق کوچک‌تري از سلول‌هاي سرطاني متاستازشده در ريه وجود داشت.
آنها دريافتند کپسايسين مي‌تواند مانع از فعاليت پروتئين موسوم به Src که در سيگنال دهي کنترل کننده تکثير، تفکيک، حرکت و چسبندگي سلول نقش دارد، شود.
فريدمن در ادامه مي‌افزايد: «ما اميدواريم بتوان روزي از کپسايسين در ترکيب با ساير شيمي درماني‌ها براي درمان انواع سرطان ريه استفاده کرد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید

عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس از بخش اورژانس و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان بازدید کرد.

سه واحد دانش‌بنیان و ۲ واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مستقر است و شمار واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی این استان در دولت سیزدهم از هشت به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ به ۳۰ رسید و اچ ایندکس (شاخصی عددی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی دانشمندان) این دانشگاه نیز ۱۹ درصد افزایش یافت.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان نیز از مطالبه‌های مردمی استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر با ۵۲ تخت بیمارستانی، ۶ هزار و ۸۸۰ مترمربع زیربنا دارد و در دست تجهیز است.

این مرکز با کمک خیران حوزه سلامت و نگاه ویژه دولت سیزدهم در دست تکمیل و راه‌اندازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!