Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد استادی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد نگارخانه دو هدف را دنبال می کنند نمایش آثار هنری و دسترسی بدون واسطه مردم به آنها و ارتقای مصرف هنری جامعه و کمک به نگاه زیباشناسانه مردم.
وی اضافه کرد: نگارخانه فضای استانداردی است که هنرمندان می توانند بدون واسطه و مستقیم آثار متنوع هنری خود را در معرض دید مردم و فروش قرار دهند و از این طریق اقتصاد هنر شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: طی سالهای گذشته توسعه نگارخانه ها مورد غفلت قرار گرفت اما در دولت یازدهم و دوازدهم به این مهم توجه ویژه ای شد و شاهد رشد مناسبی در فروش آثار هنرهای تجسمی و توسعه نگارخانه ها بودیم.
استادی افزود: 23 نگارخانه در مشهد وجود دارد که از این تعداد سه نگارخانه در سال گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شد با این حال سرعت رشد نگارخانه ها و فروش آثار هنری در این شهر چندان رضایت بخش نبوده است.
وی علت کندی توسعه نگارخانه ها و فروش نامطلوب آثار هنری در مشهد را ضعف تبلیغات و فرهنگ سازی، هزینه بالای تبلیغات و غیرکاربردی بودن برخی آثار هنری مانند آثار تجسمی ذکر و بیان کرد: مردم از آثار هنری کاربردی مانند زیورآلات استقبال می کنند اما تمایل آنان نسبت به خرید آثار هنری غیرکاربردی کمتر است.
وی ادامه داد: گرایش مردم به سمت خرید آثار هنری مانند هنرهای تجسمی نیاز به آگاهی بخشی از طریق رسانه ها و دستگاه های اجرایی دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: هم اینک تبلیغات مناسبی در حوزه تئاتر و سینما در مشهد انجام می شود و مردم هم از این هنرها استقبال می کنند اما به دلیل ضعف تبلیغاتی در حوزه نگارخانه، مردم شناخت کافی از محصولات هنری که در این عرصه عرضه می شود ندارند.
استادی افزود: در صورتی که دستگاه های اجرایی دولتی یا عمومی نسبت به خریداری آثار هنری از نگارخانه ها و ارائه آنها به عنوان هدیه در مراسم خود اهتمام داشته باشند به این حوزه کمک شایانی خواهند داشت.
وی ادامه داد: امسال ایجاد نگارخانه جدید دیگر در مشهد را با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار داده ایم و تاکنون درخواست ها نیز در این حوزه رضایت بخش بوده به طوری که طی 48 ساعت گذشته سه درخواست برای تاسیس نگارخانه به این اداره ارائه شده است.
1922/7489
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش خصوصی تبلیغات رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرمایه گذاری بخش خصوصی مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.
منصور سلامات افزود: در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.
این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنر‌های نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

دیگر خبرها

  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • سومین «ماه دوم» به لاله رسید/ اختصاص فروش به کودکان غزه
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • ببینید | آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد