Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند روز گذشته سیل در چهارمحال و بختیاری خساراتی به حوزه کشاورزی و مسکن‌های شهری و روستایی وارد کرده است. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، جلسه شورای هماهنگی بحران چهارمحال و بختیاری شامگاه سه‌شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه، مدیران استانی و محلی در شهرکرد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخ پارسا در این جلسه با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه کشور تحت تأثیر سامانه بارشی مدیترانه‌ای قرار گرفت اظهار داشت: در ماه‌ جاری سه موج بارشی به استان وارد شده و میزان بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ در این مدت به ترتیب 283، 169 و 73 میلی‌متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری رتبه اول پربارش‌ترین منطقه کشور را داشته است، افزود: در 20 روز گذشته میانگین بارندگی در استان به 192 میلی‌متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره اینکه به در حال حاضر 46 سانتی‌متر برف در ایستگاه چلگرد وجود دارد، اضافه کرد: ارتفاع برف در میانگین بلند 24 سانتی‌متر است؛ از 29 اسفندماه سال گذشته تاکنون یک متر ذوب برف در این ایستگاه صورت گرفته است.

پارسا از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر و ادامه داد: در دو روز آینده آسمان استان ابری همراه با رگبار پراکنده خواهد بود؛ در اوایل هفته آینده نیز سامانه بارشی جنوب و شمال شرقی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد که فعالیت این سامانه موجب بارش پراکنده در استان می‌شود.

80 درصد اقدامات آماده‌سازی مسکن مهر منظریه انجام نشده است

داریوش حسینی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری 3 هزار و 734 کیلومتر راه وجود دارد، گفت: از این مقدار 2 هزار و 370 کیلومتر راه روستایی است که حدود یک هزار و 539 کیلومتر آسفالت و مابقی خاکی و شوسه است.

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات تکمیل، بهسازی و احداث راه‌های استان 400 درصد افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر 150 پروژه در این حوزه در نظر گرفته شده است.

روزانه 5000 پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان پلدختر توزیع می‌شودسیل بیش از 920 میلیارد ریال به زیرساخت‌های سرپل‌ذهاب خسارت وارد کردسیلاب در چهارمحال و بختیاری 599 میلیارد تومان خسارت به دنبال داشته است

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احداث مسیر چهارخطه شهرکرد به لردگان و آزادراه شهرکرد به خوزستان از مطالبات استان است، اضافه کرد: در حال حاضر طی مسیر شهرکرد به خوزستان 6 تا 7 ساعت به طول می‌انجامد که با احداث آزادراه این محور به طول 115 کیلومتر، 4 تا 5 ساعت در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر مشکلات آب‌گرفتگی و هدایت آب‌های سطحی در مسکن مهر منظریه به وجود آمده است، ادامه داد: مراسم اختتامیه مسکن مهر این منطقه در سال 97 برگزار شد اما تاکنون 80 درصد نصب تجهیزات آسانسور و اقدامات آماده‌سازی و زیربنایی در این منطقه انجام نشده است که به منظور تکمیل این پروژه باید دستوری از وزرات راه و شهرسازی صادر شود.

شناسایی 710 نقطه بحرانی در حوزه کشاورزی استان

ذبیح‌الله غریب در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر 710 نقطه بحرانی در حوزه کشاورزی استان شناسایی شده است، گفت: مزارع شیلات بخش کشاورزی عموماً در بستر و حریم رودخانه‌ها قرار دارند و در سیلاب اخیر 109 واحد از شیلات استان یا ظرفیت 3 تا 4 تن ماهی سردابی تخریب و دچار 20 میلیارد تومان خسارت شدند.

وی با بیان اینکه کم توجهی به منابع طبیعی و پوشش گیاهی از دلایل وقوع سیلاب است، افزود: اعتباراتی برای بهبود مراتع و پوشش گیاهی در زاگرس باید در نظر گرفته شود تا خطرات سیلاب در پایین دست کاهش یابد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نیز 106 میلیارد تومان خسارت به اراضی وارد شده است، اضافه کرد: سیلاب در باغات 25 میلیارد تومان تخریب، در زیرساخت‌ها 112 میلیارد تومان خسارت و 520 رأس تلفات دام برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه برای جبران خسارات باید تسهیلات بلاعوض و بخشودگی سود تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود، ادامه داد: صندوق بیمه در استان نیز برای جبران خسارات به 750 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

گفتنی است در این جلسه مطرح شد سیلاب به 37 واحد در شهر و 105 واحد در روستاهای چهارمحال و بختیاری آسیب وارد کرده است.

انتهای پیام/ح

R41350/P/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو

حسین پور رئیس فنی و حرفه‌ای کیار با اشاره به افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای از فعالیت ۱۰ حرفه در این آموزشگاه خبر داد.

بیشتر بخوانید

افتتاح چهارمین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان خانمیرزا

وی افزود: سیاه قلم و رنگ و روغن از جمله حرفه‌های آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو است.

هم اکنون شش دانشکده فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری فعال است که سه مجموعه پسرانه و سه مجموعه دخترانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • توجه به آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفظ محیط‌زیست و رونق کشاورزی
  • مادر شهید بهنام صحرانشین آسمانی شد
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو