Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل سابق روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه با خاتمه‌یافتن دوران خدمتش در دستگاه قضایی، نامه‌ای سرگشاده خطاب به اصحاب رسانه و اهالی قلم منتشر کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مدیرکل سابق روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه با خاتمه‌یافتن دوران خدمتش در دستگاه قضایی، نامه‌ای سرگشاده خطاب به اصحاب رسانه و اهالی قلم منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه حسن رحیمی، قاضی بازنشسته دادگستری به این شرح است:

به نام آنکه قلم را آفرید و به آن شأن و عزت سوگند بخشید

با درود به همه اهالی قلم و اصحاب رسانه و سلام بر مجاهدان عرصه آگاهی‌بخشی

اکنون که در پایان سومین دهه از عمر فعالیت خود در قوه قضاییه، بار سنگین اطلاع‌رسانی قضایی را از دوش برمی‌دارم، شایسته می‌دانم ضمن تقدیر از تلاش‌های همه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اصحاب قلم که در طول این سال‌ها در ایفای این وظیفه مهم و حساس، یاریگر اینجانب بودند، نکاتی را جهت یادآوری و ثبت در حافظه تاریخی مطبوعات بیان کنم.

از آنجا که سال‌ها به عنوان قاضی دادگاه مطبوعات با مشکلات و مصائب حرفه خطیر خبرنگاری از نزدیک آشنا هستم، نمی‌توانم کتمان کنم که عمده مطبوعات و خبرنگاران، در سخت‌ترین و حساس‌ترین برهه تاریخی انقلاب اسلامی و دستگاه قضایی خصوصا در کوران فتنه‌های داخلی، فشار‌های اقتصادی جبهه استکبار و مفسدان اقتصادی، جنگ نرم فرهنگی و رسانه‌ای و در اوج هجمه‌ها و با وجود همه تنگنا‌ها و نارسایی‌ها، شانه‌های خود را مجاهدانه زیر مسئولیت سنگین اطلاع‌رسانی قضایی با حفظ مصالح عمومی قرار دادند و انصافا در این میدان، خوش درخشیدند.

سه دهه فعالیت، تجربه‌اندوزی و خدمت در حوزه روابط عمومی و رسانه، آن هم در نهادی که با حوزه عدالت، قضاوت، احساسات و منافع گسترده مراجعان و مردم سر و کار دارد، به من و همه همکارانم ثابت کرد که تنها با بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند و متعهد و تعامل و هم‌افزایی با اصحاب صدیق رسانه است که می‌توان تحولات مثبت و نتایجی امیدبخش را رقم زد.

پیچیدگی، ظرافت و حساسیت اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در دستگاه قضایی را نسبت به بسیاری از نهاد‌ها بسیاربالاتر می‌دانم و با توجه به این وجه تمایز و تلاش‌های صورت‌گرفته در سال‌های گذشته در روابط عمومی قوه قضاییه با اطمینان اعلام می‌کنم که همه تلاش‌ها انجام شد تا هم حق جامعه در خصوص آگاهی از آخرین اخبار قضایی و حقوقی ادا شود و هم دستگاه قضایی بتواند در سخت‌ترین شرایط و با وجود همه تنگنا‌ها و حساسیت‌ها در انجام ماموریت‌های عدالت‌گسترانه خود موفق عمل کند.

گرچه هیچ کاری از ناحیه هیچ عقل و عمل بشری جز در مورد معصومین علیهم‌السلام خالی از نقص و اشکال نیست، اما مجموعه روابط عمومی قوه قضاییه در این مدت سعی کرد تمام توان خود را به کار بندد و با تکیه بر رصد روزآمد اخبار و اطلاعات، مشاوری امین برای قوه قضاییه باشد و واقعیات و توقعات عمومی و نتایج عملکرد دستگاه قضایی را به بدنه مدیریت اصلی این مجموعه عظیم منعکس کند تا در تصمیم‌گیری‌ها و اتخاذ مواضع رسمی موثر واقع شود.

این تجارب گران‌سنگ و همه فراز و فرود‌ها و چالش‌های مختلف در حوزه روابط عمومی دستگاه قضایی بعنوان نهادی متمایز و خاص را سرمایه‌ای نفیس می‌دانم که می‌تواند با اندکی اهتمام و توجه تقویت‌شده تا فراروی کارکرد‌های رسانه‌ای این دستگاه قرار گرفته و نتایجی مطلوب به بار آورد.

امروز، تقویت روابط عمومی، توجه به روش‌های نوین اطلاع‌رسانی، افزایش ظرفیت انتقادپذیری، حضور فعال در فضای مجازی به عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی و نهایتا اقناع افکار عمومی، تنها راه ارتقای کارآمدی، اعتماد و رضایت عمومی است و در کنار آن، حفظ و تقویت زیرساخت‌های سخت‌افزاری و داشته‌های نرم‌افزاری در حوزه روابط عمومی و رسانه‌ای دستگاه قضایی می‌تواند ماموریت‌های رسانه‌ای و ارتباطاتی قوه قضاییه را بیش از پیش ارتقاء بخشد.

در پایان، ضمن تقدیر و تشکر مجدد از زحمات همه همکاران و اصحاب رسانه که باعث کمک به ارتقای فرایند رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی دستگاه قضایی شدند، از همه عزیزان به خاطر برخی نارسایی‌ها که عمدتا ناشی از تنگنا‌های بودجه‌ای و امکاناتی یا عدم درک صحیح برخی اجزا از ضرورت اطلاع‌رسانی بوده و خدای ناکرده هرگونه غفلت، قصور و تقصیر، حلالیت می‌خواهم و با افتخار به عنوان عضوی از جامعه رسانه‌ای کشور، آرزوی توفیق بیشتر در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران را برای خود و همه اهالی شریف و نجیب مطبوعات دارم.

حسن رحیمی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روابط عمومی قوه قضاییه قوه قضاییه دستگاه قضا حسن رحیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی در گتوند بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب گتوند از بازداشت عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کامران رومیانی اظهار داشت: در یک مراسم عروسی در شهرستان گتوند بر اثر رسم غلط تیراندازی یک جوان به قتل رسید.

وی افزود: بر اساس گزارش اولیه، فردی که با سلاح شکاری تیراندازی کرده بود، عامل این حادثه تلخ بود که با پیگیری‌های قضایی و اقدام به موقع ضابطین قضایی، بازداشت و همچنین تالار عروسی محل وقوع جرم نیز پلمپ شد.

دادستان عمومی و انقلاب گتوند با تأکید بر جایگاه نظارت شیوخ، بزرگان، سادات و متنفذین بر عدم استفاده از سلاح‌ در مراسم‌ شادی و عزا، گفت: دستگاه قضایی با حاملان سلاح و کسانی که اقدام به تیراندازی در مراسم‌ مختلف می‌کنند و آسایش، جان و مال شهروندان را به خطر می‌اندازند، مماشاتی نخواهد کرد و اشد مجازات قانونی را برای آنان در نظر خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آندرتیکر، قهرمان سابق کشتی کچ دنیا به ایران می‌آید/ اخبار WWE
  • نوبت به تعطیلی ایران اینترنشنال رسید
  • عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی در گتوند بازداشت شد
  • پرونده بابک زنجانی در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پر شد
  • تداوم کم آبی سد‌های خراسان رضوی
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پُر شد
  • سیل جان ۲ نفر را تفت گرفت
  • اژه ای: انسداد بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد از اولویت‌های قوه قضاییه
  • جزییات تغییر ساعت کاری کرمانی‌ها در ماه رمضان