Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزء استان های برتر کشور در مدیریت سیل های اخیر بود، اظهار کرد: علی رغم بارش های فراوان در این استان خوشبختانه شاد هیچگونه آمار فوتی نبودیم که به دلیل مدیریت به موقع این حوادث بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمد اسلامی»، شب گذشته(20 فروردین‌) در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور جمعی از مسئولین استان در سالن شهید جعفرزاده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه همه استان ها پیش از وقوع بارش ها از میزان بارش ها مطلع بودند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دادند، گفت: به غیر از حادثه شیراز ستادهای بحران استان ها برای این حجم از بارش ها آماده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر راه و شهرسازی با تشکر از اقدامات جهادی استاندار و ستاد بحران استان در مدیریت سیلاب های اخیر، افزود: موفقیت چهارمحال و بختیاری در مدیریت این واقعه باید ثبت شده و به عنوان یک الگو برای سایر استان ها مطرح گردد.

 

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزء استان های برتر کشور در مدیریت سیل های اخیر بود، اظهار کرد: علی رغم بارش های فراوان در این استان خوشبختانه شاهد هیچگونه آمار فوتی نبودیم که به دلیل مدیریت به موقع این حوادث بود.

 

اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین جلسات هیئت دولت در روزهای ابتدایی سال برای مدیریت و تعیین و تکلیف خسارات سیل در کشور، تصریح کرد: هیئت دولت در جلسات روزهای سوم و یازدهم فروردین ماه جاری خسارات وارد شده سیل به کشور را تأمین اعتبار کرد و سازمان ها را به مدیریت این حوادث موظف کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی خسارات وارده به زیرساخت ها و راه ها را در پی خشکسالی سال های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از زمین ها و خاک ها به دلیل خشکسالی پوک شده بودند و با وقوع این حجم از بارش شاهد ریزش و رانش زمین در نقاط بسیاری بودیم که خساراتی هم در پی داشت.

 

وی با تاکید بر عدم صدور مجوز برای ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها و مسیل ها، اضافه کرد: استان ها باید با مدیریت درست اجازه اینگونه ساخت و سازها را ندهند و مناطق در معرض خطر را جابه جا کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 

اسلامی با اشاره به اینکه حدود نیمی از واحدهای روستایی استان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارزیابی و مقاوم سازی شده اند، افزود: مابقی خانه ها نیز باید به سرعت مقاوم سازی گردد تا با مدیریت بهتری آماده حوادث این چنینی باشیم.

 

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه راه های اصلی و شریانی چهارمحال و بختیاری وضعیت مناسبی دارند، گفت: راه و شهرسازی استان باید سریعتر پروژه های ترمیم و بازسازی جاده ها را با پیمانکاران عقد قرارداد کرده تا خسارات وارده جبران شود.

 

پایان پیام/512

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل کمک به سیل زدگان سپاه پاسداران بارندگی و سیلاب سپاه خبرگزاری شبستان لرستان مناطق سیل زده خسارت سیلاب بارندگی و سیلاب خسارت سیلاب خسارت سیل چهارمحال و بختیاری وزیر راه و شهرسازی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۵ مرکز درمانی در چهارمحال و بختیاری از بهار امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تامین اجتماعی با بیان اینکه امسال برای چهارمحال و بختیاری سال تحول در بخش درمان است، گفت: عملیات اجرایی ساخت پنج مرکز درمانی تامین اجتماعی این استان با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار از بهار امسال آغاز می‌شود.
سید مرتضی حسینی افزود: این مراکز درمانی شامل پلی‌کلینیک بروجن، درمانگاه تخصصی شهرکرد و درمانگاه در شهر‌های اردل، شلمزار و سامان است که پارسال در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصویب شده بود.
وی گفت: این تعداد مجموعه درمانی با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با اعتباری حدود هفت هزار میلیارد ریال اجرایی می‌شود و تلاش داریم تمامی این مراکز درمانی تا پایان امسال بهره‌برداری شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تامین اجتماعی گفت: عملیات اجرایی سه طرح بیمه‌ای نیز در استان با ۱۰ هزار مترمربع در بهار امسال آغاز می‌شود.
حسینی با بیان اینکه بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر به یکی از بیمارستان‌های شاخص در منطقه غرب کشور تبدیل می‌شود، گفت: امسال تجهیزات و امکانات بیمارستان تکمیل می‌شود و تعداد تخت‌های آن افزایش می‌یابد.
وی گفت: برای افتتاح درمانگاه دندانپزشکی و درمانگاه تخصصی شهرکرد هم اعتبار خوبی درنظر گرفته شده است که امسال افتتاح می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تامین اجتماعی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی تامین اجتماعی در استان امسال تقویت می‌شود، افزود: با نشستی که ابتدای سال با استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد مقرر شد تا کارگروهی شکل گیرد و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را با دقت رصد و نتیجه را اعلام کند.
حسینی گفت: تامین اجتماعی آمادگی دارد تا در استان در بخش کشاورزی، دامپروری، فلزات، صنایع پتروشیمی و گردشگری طرح اقتصادی در استان اجرا کند و در این رابطه برنامه دارد.
وی یادآور شد: در ۲ شهرستان سامان و کیار نیز برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی و گردشگری برنامه داریم.

دیگر خبرها

  • حضور فوتبالیست چهارمحال و بختیاری در اردوی تیم ملی
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌های رگباری بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌های رگباری بهاری چهارمحال و بختیاری
  • کشاورزان مدیریت منابع آبی را جدی بگیرند
  • پیش بینی بارش تگرگ در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری میزبان سامانه بارشی جدید
  • چهارمحال‌ و بختیاری دومین استان خشک کشور/کمبود ۱۲۳ میلی‌متری بارش‌ها در بام ایران
  • آغاز ساخت ۵ مرکز درمانی در چهارمحال و بختیاری از بهار امسال
  • کاهش ۲۱ درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری