Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@12:17:44 GMT

ترامپ برنده نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۱۷۴۰

مساله قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا از ابعاد مختلفی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. برخی از منظر حقوق بین‌الملل و مسائل اقتصادی آن را مورد توجه قرار دادند، برخی دیگر از این بعد که آیا احتمال درگیری بین ایران و آمریکا را افزایش می‌دهد، پرداختند. همچنین با توجه به واکنش‌ها این سوال پیش آمد که آیا این موضوع موجب یک وحدت ملی در کشور و میان مردم و جریانات سیاسی می‌شود؟ پس از اعلام اقدام دولت آمریکا علیه سپاه، شماری از اصلاح‌طلبان در حمایت از این نهاد نظامی بیان کردند ما سپاهی هستیم و به ترامپ این پیام را دادند که اگر می‌پندارد تنها با سپاه طرف شده سخت در اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد ابعاد ذکر شده بسیار سخن گفته شد، اما باید دید این تصمیم چه تاثیری در دموکراسی و آزادی دارد. شاید بتوان اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین هدفی که در تعاملات سیاسی و اجتماعی مطرح است را وضعیت دموکراسی دانست. باید سوال کرد تحریم سپاه و برخوردی که آمریکا با سپاه می‌کند چه اثری در حوزه‌های داخلی و جامعه مدنی خواهد داشت؟ هدفی که آقای ترامپ به دنبال آن است به هیچ وجه بهبود آزادی و دموکراسی در ایران نیست. همه ما می‌دانیم که ترامپ هیچ باور و اعتقادی به مفاهیمی مانند آزادی و دموکراسی ندارد. اگر بر آزادی باور داشت قطعا نمی‌توانست با نتانیاهو و بن‌سلمان و دیکتاتورها و نظام‌های خودکامه مراوده‌ای داشته باشد. همگان می‌دانند که دموکراسی و آزادی و انتخابات آزاد و آزادی بیان کوچک‌ترین ارزشی برای ترامپ ندارد. قطعا تحریم سپاه به هیچ وجه به نفع آمریکا تمام نخواهد شد. با این حال از سوی دیگر تردیدی نیست که تصمیم اخیر، نابخردانه و دور از عقلانیت و منطق وی، وحدت و انسجام ملی را به دنبال خواهد داشت. چیزی که برای عبور از بحران‌ها و شرایط سخت بسیار بدان نیازمندیم. لذا ترامپ با این کار سپاه را تحریم نکرده بلکه عزم و اراده ایرانیان را در اتحاد و همدلی راسخ‌تر نموده است.

* استاد دانشگاه

 

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند