Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@08:44:35 GMT

پوتین: شکاف سیاسی در آمریکا به یک بحران جدی تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۱۸۳۸

پوتین: شکاف سیاسی در آمریکا به یک بحران جدی تبدیل شده است

رئیس جمهوری روسیه گفت، نظام سیاسی در آمریکا دچار یک بحران بی سابقه شده و منافع حزبی بالاتر از منافع ملی قرار گرفته و این اختلافات داخلی مانع از همکاری‌های واشنگتن و مسکو در عرصه بین المللی، از جمله در زمینه خلع سلاح شده است. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در هفتمین اجلاس بین المللی «قطب شمال-سرزمین گفت‌وگو» در سن‌پترزبورگ اعلام کرد، شکاف سیاسی در ایالات متحده ادامه داشته و منافع حزبی بالاتر از منافع ملی این کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «اوضاع سیاسی داخلی در ایالات متحده همچنان وضعیت پیچیده‌ای دارد و هر کسی تلاش می کند تا بهانه جدیدی برای حمله به "دونالد ترامپ" پیدا کند که به عقیده من، به عاملی برای بحران در سیستم سیاسی آمریکا تبدیل شده است. نگاه کنید در آنجا چه می گذرد: گروه‌هایی که به رئیس جمهوری قانونی حمله می کنند با انتخاب مردم آمریکا موافق نیستند. این یک بحران در نظام سیاسی ایالات متحده است که تا پیش از این در تاریخ این کشور سابقه نداشته است. بله، مبارزات انتخاباتی شدید است، ولی وقتی نامزدی به پیروزی می رسد، همه باید با این مسئله کنار بیایند و تلاش‌های خود را پیرامون رئیس دولت برای تحقق وظایف ملی مشترک متحد کنند، ولی چنین چیزی در ایالات متحده دیده نمی شود و برعکس شکاف سیاسی در این کشور همچنان ادامه دارد.»

پوتین تاکید کرد که روسیه حاضر است با هر رئیس جمهوری که در سال 2020 مردم آمریکا انتخاب کنند،همکاری داشته باشد. وی افزود: «این مسئله به ما بستگی ندارد و ما به انتخاب ملت آمریکا احترام می گذاریم و حاضر به همکاری با رئیس جمهوری منتخب آنها هستیم.»

رئیس جمهوری روسیه افزود: «مسائلی مانند مبارزه با تروریسم، محیط زیست، مشکلات مربوط به کنترل تسلیحات و بسیاری عرصه‌های دیگر، دورنمای روشنی برای همکاری‌های دوجانبه دو کشور دارند. البته آنها در صورتی ممکن خواهد بود، اگر تصمیمات با توجه به اعمال فشارهای ناشی از وضعیت سیاست داخلی آمریکا اتخاذ نشوند.»

روسیه حاضر به ازسرگیری مذاکرات با آمریکا در زمینه خلع سلاح است

ولادیمیر پوتین گفت: «اگر گفت‌وگوهای کامل و برابر بین آمریکا و روسیه از سر گرفته شوند، از جمله در زمینه مسئله خلع سلاح که مورد علاقه هر دو طرف است، ما از این مذاکرات استقبال کرده و برای انجام آن آمادگی کامل داریم.»

وی همچنین یادآور شد، روسیه و آمریکا می توانند برغم اختلاف نظرات موجود در عرصه‌های دیگر بین المللی، از جمله در حل و فصل مشکلات در سوریه نیز با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه واشنگتن ممکن است اروپا را مجبور به تفاوت قیمت گاز روسیه و آمریکا را پرداخت کند، افزود: «من نمی دانم چه کار دیگری برای اعمال فشار بر کشورهای اروپایی باید صورت بگیرد. آنها را مجبور کرده‌اند تا تفاوت قیمت بین گاز ما و گاز طبیعی مایع آمریکا را از بودجه‌های ملی خود بپردازند. برای اینکه در شرایط بازاری اجبار به خرید کالاها به قیمت 30 درصد گرانتر، غیرممکن است. این کار را به این سادگی نمی توان انجام داد، ولی آنها خریداری خواهند کرد.

پوتین با اشاره به اینکه اروپا دوبرابر بیشتر از روسیه از رژیم تحریم‌ها آسیب دیده است، گفت: «بر اساس ارزیابی خود کمیسیون اروپایی، آسیب وارده به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقریبا 50 میلیارد یورو بوده، در حالیکه ضرر روسیه از اعمال تحریم‌ها 25 الی 26 میلیارد دلار است. بدین ترتیب مشخص است که اتحادیه اروپا متحمل ضرر اقتصادی بیشتری نسبت به ما شده است.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآور شد که ایالات متحده با ساخت خط لوله گاز "جریان شمالی-2" بشدت مقابله می‌کند، در حالیکه این طرح به نفع کشورهای اروپایی است. دوستان آمریکایی ما دائماً می گویند، این خط لوله نباید ساخه شود. در چنین شرایطی کار کردن با اتحادیه اروپا بسیار سخت است، برای اینکه اصل همبستگی در این اتحادیه بسیار مهم است. ما با همکاری ترکیه در حال ساخت خط لوله گاز "جریان ترکیه" در قعر دریای سیاه هستیم که در پایان همین سال جاری به بهره برداری می رسد، ولی با اروپایی‌ها رسیدن به توافق به خاطر اعمال فشارهای آمریکا بسیار سخت است. وضعیت ساخت خط لوله گاز "جریان شمالی-1" نیز به همین ترتیب بود. ولی من به شما می گویم، اگر این خط لوله نبود، اکنون قیمت گاز در اروپا به مراتب گرانتر از قیمت کنونی بود.»

پوتین: ادعای تبانی ترامپ با روسیه نشان‌دهنده بحران سیاسی آمریکاستتأکید پوتین بر لزوم تقویت همکاری‌ها بین کشورهای منطقه قطب شمال

اجلاس بین المللی «قطب شمال-سرزمین گفت‌وگو» که در روزهای 11-10 آوریل (21-20 فروردین) در سن‌پترزبورگ در حال برگزاری است، یکی از عرصه‌های کلیدی در سطح جهان برای بررسی مسائل و مشکلات و دورنمای روابط کشورهای منطقه قطب شمال است.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار آمریکا اخبار روسیه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که مسکو در صورت شکست دادن کی‌یف در میدان جنگ متوقف نخواهد شد، تلاش کرده‌اند تا حمایت متحدان خود را نسبت به افزایش کمک‌ها به اوکراین جلب کنند.

رئیس‌جمهور روسیه خاطر نشان کرد: «این یک یاوه‌گویی است». پوتین همچنین با اشاره به اختلاف میان بودجه نظامی روسیه و بودجه‌های ارتش های ناتو بیان داشت: «این ادعا که ما قرار است بعد از اوکراین به اروپا حمله کنیم یاوه گویی محض و در راستای ترساندن مردمان خود با هدف بیرون کشیدن پول از جیب آن‌هاست.»

هدف از هیاهو درباره حمله روسیه به ناتو

پوتین در ادامه سخنرانی خود در پایگاه هوایی «تورژوک» خطاب به کشورهای دنباله‌روی آمریکا در شرق اروپا گفت که دلیلی برای نگرانی آن‌ها وجود ندارد. او ادامه داد صحبت‌ها درباره حمله بالقوه روسیه به لهستان، جمهوری چک یا کشورهای حوزه بالتیک تنها در راستای پروپاگاندای دولت‌ها با هدف ترساندن شهروندان و «بیرون کشیدن هزینه‌های بیشتر از جیب مردم برای آنکه فشار این کار را به دوش آنها بیندازند» مطرح می‌شوند.

پوتین با اشاره به این که ناتو همچنان به گسترش یافتن به سمت مرزهای روسیه و نه به هیچ سمت دیگری ادامه می دهد، بیان داشت آنچه که روسیه انجام می‌دهد صرفا «محافظت از مردم در سرزمین‌های تاریخی ماست.»

ناتو به مرزهای ما آمد، ما به سمت آن‌ها نرفتیم

او خاطر نشان کرد: «آن‌ها درست پشت مرزهای ما آمدند. آیا ما هم از اقیانوس گذشته و به پشت مرزهای ایالات متحده آمریکا رفتیم؟ خیر. آن‌ها دارند به ما نزدیک می‌شوند و خیلی به ما نزدیک شده‌اند.»

پایگاه هوایی تورژوک میزبان مرکز آموزشی ۳۴۴ برای تعلیم خلبان‌های جنگی روسیه بوده و در این پایگاه پرسنلی برای شرکت در جنگ اوکراین آموزش می‌بینند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه این سخنرانی هشدار داد چنانچه جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا به اوکراین راه پیدا کنند، روسیه آن‌ها را هم مثل دیگر تجهیزات غربی اعطا شده به ارتش اوکراین منهدم خواهد کرد.

به نوشته پایگاه «راشاتودی» تاکنون چند کشور عضو ناتو به کی‌یف قول اعطای جنگنده‌های اف-۱۶ خود را داده و خلبان‌های اوکراینی را برای به پرواز در آوردن آن‌ها آموزش داده‌اند اما هنوز هیچ یک از این جنگنده‌ها عملا تحویل اوکراین نشده است. روسیه به غرب هشدار داده وارد کردن این جنگنده های دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای به جنگ اوکراین منجر به تشدید غیرقابل قبول درگیری می‌شود.

اف-۱۶‌های اوکراین تاثیری در میدان ایجاد نمی‌کنند

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنرانی خود خاطر نشان کرد: «اگر  آن‌ها جنگنده‌های اف-۱۶ را تحویل دهند، فکر کنم بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که این کار تغییری در وضعیت در میدان نبرد نخواهد داد و ما این جنگنده‌ها را هم همچون تانک‌ها، خودروهای زرهی و تجهیزات دیگر و سامانه‌های راکت انداز منهدم خواهیم کرد.»

پوتین همچنین ادامه داد در صورتی که جنگنده‌های اف-۱۶ توسط خلبان‌های اوکراینی و از مبدا کشورهای ثالث به پرواز در بیایند هم از سوی روسیه به عنوان اهداف مشروع برای حمله در نظر گرفته خواهند شد.

او تاکید کرد: «البته اگر آن‌ها از مبدا پایگاه‌های هوایی در کشورهای ثالث مورد استفاده قرار بگیرند، هر جایی که باشند تبدیل به هدف مشروع برای حملات ما خواهند شد.»

پوتین متذکر شد روسیه به خوبی مطلع است که این جنگنده‌ها قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای دارند و این نکته در عملیات‌های رزمی در نظر گرفته خواهد شد.

کی‌یف در مدت بیش از ۲ سالی که از نبردش با روسیه می گذرد، بخش عمده نیروهای هوایی خود را شامل جنگنده‌هایی متعلق به دوران شوروی سابق که از سوی چند تن از اعضای ناتو دریافت کرده بود از دست داده است. دولت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین از مدت‌ها قبل بارها از متحدان غربی خود خواسته که به اوکراین جنگنده اف-۱۶ بدهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین
  • روسیه مسئولیت داعش در حمله مسکو را زیر سوال برد