Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی-حبیب یزدانپناه گفت: ۳۳ اقامتگاه بومگردی استان پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی در سال جاری بودند.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به استقبال چشمگیر گردشگران و مسافران از اقامتگاه های بومگردی استان طی ایام نوروز، گفت: این اقامت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲۹ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی اظهار داشت: از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان ۱۶ فروردین ماه جاری، ۳ هزار و ۳۴ گردشگر و مسافر نوروزی، بومگردی های استان را برای اقامت انتخاب کردند. یزدان پناه با اشاره به اینکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۸۲ نفر بوده است، از افزایش ۵۲۹ درصدی اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در اقامتگاه های بومگردی خراسان شمالی خبر داد. وی با بیان اینکه طبیعت گردی امروز به یکی از رو به رشد ترین بخش ها در صنعت گردشگری تبدیل شده است، ابراز امیدواری کرد: اقامتگاه های بومگردی خراسان شمالی با ویژگی های فرهنگی و تنوع اقوام و اقلیمی که این استان دارا است، بتواند در آینده طرفداران بیشتری پیدا کند. وی با اشاره به استقبال ۳۳ اقامتگاه بومگردی خراسان شمالی از گردشگران و مسافران نوروزی، اظهار داشت: بوم گردی راهی برای احیای سنت ها و آئین های قدیمی است که این مهم در اقامتگاه های بومگردی استان به نمایش گذاشته شده است. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی افزود: گردشگران در این اقامتگاه ها می توانند از فرهنگ، آداب و رسوم و آیین های بکر و دست نخورده، غذاهای سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع دستی زنان و مردان روستا نشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه های گردشگری این مناطق بهره مند شوند. یزدان پناه با بیان اینکه  ایجاد خانه های بوم گردی در روستاها نقش بسیار مهمی در مهاجرت معکوس دارد، تصریح کرد: مدیریت بوم گردی در بسیاری از روستاها به صورت خانوادگی است و این امر سبب شده اشتغال در روستاها رونق پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اقامت بوم گردی خراسان شمالی مسافران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان

 ۱۳۰ زندانی جرائم غیر عمد با ۷۸ میلیارد تومان بدهی در انتظار رهایی هستند.
۲۴۰ زندانی جرایم غیرعمد استان پارسال با میزان بدهی هزار و ۲۳ میلیارد تومان از حبس رهایی یافتند.
سال گذشته شکات ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مجموع بدهی زندانیان خراسان شمالی را بخشیدند که کمک بسیار بزرگی بود.
با توجه به شاخص جمعیت زندانی، خراسان شمالی در آزادی زندانی‌های جرایم غیرعمد رتبه ۶ کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان ۲۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور
  • هزینه تفریحات دهک دهم، 40 برابر دهک اول / هشدار نسبت به حذف سفر از سبد هزینه ای خانوارها/ 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند / 77 درصد مسافران از خودروی شخصی استفاده می کنند