Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@15:41:09 GMT

هدایت آب‌های غرب استان به سمت اصفهان الزامی است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۳۱۳۲

هدایت آب‌های غرب استان به سمت اصفهان الزامی است

نماینده فریدن در شورای استان اصفهان گفت: اگر در بارش‌های اخیر سیلاب‌های سرشاخه‌های غرب استان و به ویژه بارش‌های فریدونشهر به جای حرکت به سمت خلیج فارس به سمت استان اصفهان هدایت می‌شد، بار خسارتی این سیل به شدت کاهش می‌یافت، همچنین نیاز آبی استان اصفهان تا سال آینده برطرف می‌شد.

عباس محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل در استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام در حال حاضر توجه دولتمردان و به ویژه وزارت نیرو و استاندار اصفهان را می‌طلبد که بحث خشکسالی فلات مرکزی به خصوص استان اصفهان را مورد توجه ویژه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم توجه به سرشاخه‌ها و هدایت آب به سمت اصفهان افزود: اگر در بارش‌های اخیر سیلاب‌های سرشاخه‌های غرب استان و به ویژه بارش‌های فریدونشهر به جای حرکت به سمت خلیج فارس به سمت استان اصفهان هدایت می‌شد، بار خسارتی این سیل به شدت کاهش می‌یافت، همچنین نیاز آبی استان اصفهان تا سال آینده برطرف می‌شد.

نماینده فریدن در شورای استان اصفهان با ابراز تاسف از پافشاری نمایندگان استان خوزستان و کوتاهی دولت در هر گونه اقدام در این زمینه، تصریح کرد: با توجه به این اتفاقات، موقعیت کنونی فرصتی طلایی برای همفکری در این زمینه است و نمایندگان مجلس و دولت هم به این امر مجاب شده‌اند که باید این موضوع مدیریت شود و سرشاخه‌های اصفهان که سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب را از استان به سمت خوزستان خارج می‌کند، می‌تواند خشکسالی فلات مرکزی را برطرف ‌کند.

پنج میلیارد متر مکعب آب به خلیج فارس ریخت

وی با بیان اینکه می توان از طریق سد کوهرنگ و سد چشمه‌لنگان این آبها را به سمت استان هدایت کرد، اظهار کرد: در دو بارندگی اخیر حدود پنج میلیارد مترمکعب آب از دسترس خارج و از سمت خوزستان به خلیج فارس وارد شد که مقداری از آن به عراق و مابقی وارد دریا شد ، در حال حاضر ۲۲۰۰ مترمکعب در ثانیه از سد کرخه و دوهزار و صد مترمکعب از سد دز خارج و به دریا می‌ریزد و تقریبا در ثانیه ۴۳۰۰ مترمکعب آب به دریا می‌رود که این رقم بالایی است که با احتساب همه بارندگی‌ها رقمی حدود پنج میلیاردمترمکعب آب از دسترس خارج شد در صورتی که ظرفیت زاینده‌رود تنها حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است و ظرفیت موجود کنونی زاینده رود ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب است که اگر یک میلیارد آب کسری به استان برمی‌گشت قطعا بهای سنگین سیل و خالی بودن سد زاینده‌رود را نداشتیم.

نماینده فریدن در شورای استان در خصوص خسارات بارندگی‌ها در فریدن گفت: عمده خسارت سیل به منطقه فریدونشهر بوده اما در فریدن هم بارندگی‌های اخیر در روستاها و بافت فرسوده آنها خساراتی ایجاد کرد اما به هیچ‌وجه خسارات در سطح استان‌های جنوبی کشور نبوده است.

افزایش مسافران نوروزی فریدن

وی با اشاره به افزایش مسافران نوروزی در فریدن اظهار کرد: ستاد نوروزی و شورای شهر شهرستان فریدن بسیار فعال بود و اقامتگاه آموزش وپرورش و اقامت‌گاه‌های نوروزی در شهرستان فعالیت خوبی داشتند و امسال آمار بازدیدکنندگان از فریدن حتی با وجود بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر بود.

محمدصالحی با بیان اینکه شهرستان‌های غرب استان با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند، افزود: تعداد بسیاری از روستاهای غرب استان با تانکر آبرسانی می‌شوند و امیدواریم امسال شاهد تصمیمات خوبی در زمینه کاهش موضوعات خشکسالی باشیم.

وی در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس در غرب استان گفت: با توجه به سرانه جمعیت چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت که رقمی حدود ۱۵۳ هزار نفر است متاسفانه امکان افزایش تعداد نماینده مجلس غرب استان به دو نماینده امکانپذیر نیست چرا که قانون مقرر داشته که هر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس داشته باشند که میزان جمعیت این چهار شهرستان برای انجام این امر هنوز به حد لازم نرسیده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارش باران خلیج فارس سد زاینده رود سیل شورای اسلامی استان اصفهان عباس محمد صالحی فریدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل گفت: مدیران باشگاه‌ها و مدارس والیبال نسبت به دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، پیمان مدرس ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ با تاکید بر الزام باشگاه‌ها و مدارس والیبال در استان به اخذ مجوز فعالیت از هیئت والیبال استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل ثبت نام و شروع فعالیت باشگاه‌ها و مدارس والیبال در سطح استان، موسسین این مدارس مجوز لازم جهت فعالیت در مدرسه والیبال را از هیأت والیبال استان اردبیل اخذ کنند.

وی افزود: از رؤسای محترم هیأت‌های والیبال شهرستان‌های استان اردبیل نیز در خصوص همکاری با صدور مجوزهای مورد نیاز برای مدارس والیبال و نظارت کامل بر عملکرد آنها دعوت بعمل می‌آید.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل از آغاز بازدید از مدارس و باشگاه‌های والیبال استان از نیمه دوم تیرماه خبر داد افزود: اعضای هیأت والیبال استان اردبیل در راستای ساماندهی باشگاه‌ها و مدارس والیبال استان و ایجاد محیطی سالم و امن برای علاقمندان به این رشته ورزشی از کلیه باشگاه‌های والیبال استان بازدید خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز این بازرسی‌ها از نیمه دوم تیرماه سالجاری اظهار کرد: از فعالیت باشگاه‌ها و مدارس فاقد مجوز از اداره ورزش و جوانان و تاییدیه فنی از هیأت استان جلوگیری خواهد شد بنابراین مدارس والیبال با ارائه درخواست کتبی و تاییدیه از هیأت والیبال شهرستان مربوطه نسبت به اخذ مجوز فعالیت از هیأت والیبال استان اقدام فرمایند.

کد خبر 745226

دیگر خبرها

  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • محمد ربیعی: این مدل بازی باب میل من نیست؛ دربی اصفهان باید جذاب‌تر باشد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان
  • مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است