Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@07:36:51 GMT

طرح همگانی بیمه حوادث در راه تصویب

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۴۲۲۹

طرح همگانی بیمه حوادث در راه تصویب

بیمه حوادث در تلاش است تا مانند بیمه شخص ثالث اجباری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ایران به عنوان یک کشور حادثه خیز است و تنها در زمان وقوع حادثه جای خالی بیمه حوادث احساس می شود. نبود بیمه حوادث منجر به پرداخت هزاران میلیارد از سوی دولت و بودجه عمومی کشور می شود. این معضل حالا قرار است با تصویب طرحی حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین رابطه، «غلامرضا سلیمانی» رئیس کل بیمه مرکزی روز گذشته گفت: لایحه تاسیس صندوق حوادث طبیعی اصلاح شده و از سوی وزیر اقتصاد و دارایی در اختیار هیات دولت قرار گرفته است.

 

افزود: اعتقاد من این است که صندوق حوادث طبیعی باید از نظام بیمه ای پیروی کند که البته در بررسی های نهایی، بندهایی از آن نیز که بار مالی داشت، اصلاح شده است.

 

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: راه اندازی این صندوق به رشد صنعت بیمه منتهی خواهد شد چرا که نمایندگان صنعت بیمه می توانند در بخش های مختلف آن سهم داشته باشند و نقش آفرینی کنند.

 

سلیمانی اظهار داشت: سیل اخیر هزینه های مادی و معنوی بسیاری را به مردم و مسئولان کشور تحمیل کرده که در این میان حضور دلگرم کننده، موثر و فعال شرکت های بیمه و شورای هماهنگی استان های صنعت بیمه، جای تحسین و قدردانی دارد.

 

رییس شورای عالی بیمه گفت: نیاز بیمه در هنگام وقوع حوادث ملموس تر می شود و حوادث این چنینی در کنار مشکلات عدیده ای که بر جای می گذارد، بستر فرهنگ سازی برای همگانی شدن خدمات صنعت بیمه را هم فراهم می آورد.

 

رییس کل بیمه مرکزی اعتماد عمومی به صنعت بیمه را در گرو پرداخت های به موقع و سریع خسارات ارزیابی شده دانست و خاطرنشان کرد: وفای به عهد در صنعت بیمه حرف اول را می زند و شرکت های بیمه باید با ایفای تمامی تعهدات خود در کوتاه ترین زمان ممکن در مسیر خوش نامی و جلب اعتماد عمومی، قدم بردارند.

 

این در حالی است که روز گذشته «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز ضمن انتقاد از نبود بیمه همگانی حوادث، گفت: در حوادث غیرمترقبه به دلیل نبود پوشش بیمه ای مسئولیت بخش عمده ای از پرداخت خسارت ها برعهده دولت و سازمان برنامه و بودجه قرار می گیرد. در حالی که در کشورهای حادثه خیز این امر برعهده بیمه ها است.

 

نوبخت در بخش دیگری از طرحی یاد کرد که با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه برای اجباری کردن بیمه حوادث در حال تهیه است.

 

به نظر می رسد لایحه یاد شده از سوی سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی همان طرحی باشد که نوبخت از آن یاد کرده است./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب کمک به سیل زدگان لرستان مناطق سیل زده خسارت سیلاب سپاه پاسداران سیل زدگان خبرگزاری شبستان بیمه حوادث طبیعی بیمه حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟

درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت ۴ همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از بازگشت این پیشنهاد در قالب جداول بودجه حکایت دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت 4 همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از بازگشت پیشنهاد برداشت از منابع صندوق در قالب جداول بودجه حکایت دارد.

این در حالی است که در هفته های گذشته، رئیس مجلس بارها تاکید کرده بود که در جریان بررسی جداول بودجه، پیشنهادات مغایر با احکام و تبصره های تصویب شده امکان بررسی و تصویب نخواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید صحن علنی مجلس چه واکنشی به این تصمیم مغایر آیین نامه مجلس خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • محورهای کمیته پزشکی قانونی کنگره سلامت اربعین تصویب شد
  • کروکی برخط به کمک شناسایی نقاط حادثه‌خیز می‌آید
  • ارائه بسته کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • آقای نماینده؛ پای ۶۰ میلیون سهامدار در میان است