Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام شد و هیچکدام از احزاب موفق به کسب اکثریت پارلمان نشد؛ در صورت پیروزی هر دسته و تفاوت شیوه سیاست‌ورزی آن‌ها، استراتژی متفاوتی از محور مقاومت می‌طلبد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو- سیدمهدی حاجی‌آبادی؛ با شمارش 97 درصد از آرای انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب راست‌گرای لیکود ۳۷ کرسی و حزب «آبی-سفید» نیز ۳۶ کرسی را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است تنها چند ساعت پس از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، ۲ حزب سیاسی در این رژیم به دلیل بروز تخلفات متعدد در جریان برگزاری انتخابات به صورت رسمی از روند برگزاری این انتخابات شکایت کردند.

با توجه به نتیجه اولیه شمارش آرا، ۲ حزب به‌شدت ارتودکس «شاس» و «اتحاد یهودیت توراتی» هر یک ۸ کرسی را از آن خود خواهد کرد حال آنکه جنبش عربی برای تغییر و حزب کارگر هر کدام از ۶ کرسی برخوردار می‌شوند. در این میان، اسرائیل بیتنا و اتحاد احزاب دست راستی ۵ کرسی و احزاب کولانو (همه ما) و میرتس ۴ کرسی را از آن خود خواهند کرد. حزب عربی رام بلد نیز با کسب ۳.۲۵ درصد آرا، ۴ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

این نتایج به احزاب مذهبی و راستگرا ۶۵ کرسی و به احزاب عرب و چپگرا ۵۵ کرسی در انتخابات جاری فلسطین اشغالی می‌دهد.

اگرچه هیچ حزبی موفق به کسب اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی با ۱۲۰ کرسی نخواهد شد؛ اما با توجه به قدرت جناح دست راستی، نتانیاهو از برتری در تشکیل دولت ائتلافی آینده برخوردار است. اما در صورت پیروزی مخالفین وی سناریوی متفاوتی جریان خواهد یافت.

اسرائیل را باید درست شناخت

جامعه‌ اسرائیل قالیچه‌ای هزار رنگ از قومیت‌های مختلف است که با یکدیگر اختلافات اساسی دارند. علاوه بر این، تعدادی از جنبش‌ها و سازمان‌ها وجود دارند که نمی‌توان در مورد آن‌ها واژۀ حزب سیاسی به کار برد. احزاب اصلی اسرائیل و از جمله دو حزب بزرگ (کار، لیکود) عمدتاً احزاب قدیمی هستند که ریشۀ آن‌ها به مرحلۀ یشوف (نامی است که به تجمع یهودیان وطن‌گریز در فلسطین پیش از اعلام موجودیت اسرائیل اطلاق می‌شد) باز می‌گردد. این احزاب به گونه‌ای مستقیم و غیرمستقیم نقش مهمی در تکوین تجمع وطن‌گزینان یهود ایفا کردند.

به طور کلی برخی از ویژگی‌های نظام حزبی در رژیم صهیونیستی برجسته‌‌اند که شناخت آن‌ها به شناخت پدیده‌های حزبی و سیاسی اسرائیل کمک می‌کند.

ملاحظات عقیدتی در دسته‌بندی احزاب اسرائیل از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که در حال حاضر احزاب به استناد موضع‌گیری در برابر سرزمین‌های اشغالی و رابطه‌ی مذهب با حکومت به ۴ اردوگاه زیر تقسیم شده‌اند:

الف) اردوگاه چپ‌گرایان

در این اردوگاه آن دسته از احزاب سیاسی قرار دارند که دارای ویژگی‌هایی از قبیل اعتقاد به اصول سوسیالیستی، پیروی از نظام لائیک و غیردینی و خواهان صلح با فلسطینیان و کشورهای عربی در قبال عقب‌نشینی از تمام یا بخشی از سرزمین‌های اشغالی‌اند. البته این احزاب در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر اختلاف نظر اساسی دارند. از جمله احزاب مطرح اردوگاه چپ‌گرایان می‌توان به احزاب کارگر، میرتس، مبام، راتس و شینوی اشاره کرد.

ب) اردوگاه راست‌گرایان یا افراط‌گراها

معتقد به اصول سرمایه‌داری و دارا بودن گرایشات یهودی قوی‌تر نسبت به جناح چپ. این اردوگاه شامل کلیه‌ی احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی است که با هر نوع عقب‌نشینی از مناطق اشغالی مخالف و خواهان الحاق زود یا دیرهنگام این مناطق به اسرائیل هستند. از احزاب مطرح این اردوگاه نیز می‌توان به احزاب لیکود، هتحیا، تسومت، یعود، مولیدت و کاخ اشاره کرد. نتانیاهو شاخص‌ترین فرد کنونی این جریان است.

ج) اردوگاه مذهب‌گرایان

اعضای این جناح گرایشات شدید دینی دارند. در اسرائیل مذهب‌گرایان به دو بخش عمده تقسیم می‌شوند: مذهب‌گرایان صهیونیستی و مذهب‌گرایان افراطی. هر دوی این گروه‌ها به جناح ارتدوکسی یهودیت وابسته‌اند. در صحنه‌ی سیاسی اسرائیل، حزب مفدال نماینده‌ی مذهب‌گرایان صهیونیستی و احزاب اعوادات اسرائیل، دیغل هتوراه و شاس نماینده‌ی مذهب‌گرایان افراطی‌اند. مذهب‌گرایان اصلاح طلب و محافظه‌کار که گروه اندکی هستند، فعالیت سازمان‌یافته‌ای در صحنه‌ی سیاسی ندارند.

پ) احزاب عرب

 فلسفه‌ وجودی این احزاب بیشتر برای حضور اعراب در صحنه‌ی انتخابات و قانونی برای گردآوری اعراب اسرائیل است (اعراب ساکن در مناطق اشغالی ۱۹۴۸) تا بدین طریق رژیم صهیونیستی از خود چهره‌ای دمکراتیک در جهان به نمایش بگذارد. مهم‌ترین احزاب عرب عبارت‌اند از حزب دمکراتیک عرب، تجمع دمکراتیک ملی و جنبش تحول‌خواه عرب.

تروریست خواندن سپاه هدیه ترامپ به نتانیاهو

عوامل زیادی، مرحله پیش روی نتانیاهو را رقم زده زیرا وی با پرونده های فسادی روبروست که تهدیدی برای آینده سیاسی وی است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت امریکا به قدس، به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر منطقه اشغالی جولان سوریه و تحویل جسد زخریا بومل سرباز ارتش صهیونیستی به رژیم صهیونیستی با نظارت روسیه هدایای آمریکا به این رژیم بود.

این هدایا به نتانیاهو قدرت داد تا خود را به عنوان نخستین و قدرتمندترین حافظ منافع شهرک‌نشنیان به ویژه منافع گره خورده با امنیت و حفاظت شهرک‌نشینان از حملات دشمنان، نشان دهد که نتانیاهو به خوبی از پس بازی با ابزارهای امنیتی برمی‌آید و طی سالیان گذشته نیز در انتصاب وی به عنوان نخست‌وزیری نقش مهمی داشت.

آخرین هدیه آمریکا نیز وارد کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست‌ها بود که می‌توان آن را به عنوان بزرگترین هدیه برای نتانیاهو پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی دانست.

معامله قرن، شهرک‌سازی، مذاکرات سازش در انتظار انتخابات

گرچه در نگاه کلان سیاستمداران رژیم صهیونیستی اشغالگر بوده و به تعبیری « سگ زرد برادر شغال است»؛ اما با توجه به تفاوت شیوه سیاست‌ورزی احزاب رژیم اشغالگر در صورت پیروزی هر کدام نیاز به استراتژی متفاوتی از سوی محور مقاومت می‌طلبد.

در ساختار رژیم صهیونیستی ائتلاف آبی سفید چپ‌گراست و در صورت پیروزی برای تشکیل دولت مجبور است با احزاب کاملا چپ‌گرا چون میرتس و اعراب اسرائیلی ائتلاف کند و در این صورت ممکن است فشار روزافزون به فلسطینی‌ها کاهش یابد.

برخی کارشناسان معتقدند در صورت پیروزی ائتلاف آبی-سفید مولود نامشروع «معامله قرن» منحل یا به تعویق خواهد افتاد.

از سویی به علت ارتباط مخدوش دونالد ترامپ با گانتز و لاپید ممکن است منافع هواداران ترامپ در رژیم صهیونیستی به خطر افتد.
دیگر اینکه سوابق چپگراهای اشغالگر نشان می‌دهد هر زمان دولت و اکثریت پارلمان در دست آنها بوده محور مقاومت امتیازات فراوانی کسب کرده است؛ تحلیلگران معتقدند در صورت پیروزی اپوزوسیون لیکود، مذاکرات برای رفع کامل محاصره غزه آغاز شده و شهرک‌سازی‌های کرانه باختری و روند انتقال پایتخت از تل آویو به قدس به علت نگاه محافظه‌کارانه‌تر این اشغالگران متوقف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نتانیاهو لیکود رژیم صهیونیستی انتخابات اسرائیل اسرائیل یهود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرنگار سرشناس اسرائیلی گفته است که ما آنگونه که نتانیاهو ادعا می‌کند به پیروزی نزدیک نیستیم!

«الموگ بوکر»، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این ارتبا تاکید کرد: داستان حقیقی این روزهای نوار غزه این است که ما آنگونه که نتانیاهو می‌خواهد ادعا کند، به پیروزی نزدیک نیستیم.

با وجود گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی عملیات‌های مقاومت فلسطین علیه نظامیان، جنگ‌افزارها و شهرک‌های صهیونیستی ادامه دارد.

گردان‌های «ابو علی مصطفی» اعلام کرد که مبارزان این گردان‌های در پاسخ به جنایت‌های اشغالگران علیه ملت فلسطین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق «جبالیا» و اطراف «نتساریم» با خمپاره سنگین هدف قرار داده‌اند.

گردان‌های «شهدا الاقصی» نیز تاکید کرد که مبارزان این گردان‌ها جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق گورستان شرقی واقع در شمال نوار غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده‌اند.

نیروهای «شهید عمر القاسم» نیز اعلام کرد که ظهر امروز شهرک صهیونیستی «نیر عام» واقع در اطراف نوار غزه را با موشک‌های سنگین هدف قرار داده است.

علاوه بر این ظهر امروز گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین سدیروت و نیرعام و چند شهرک دیگر را در مجاورت نوار غزه در پاسخ به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین، موشک‌باران کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک اشغالی سدیروت در مجاورت نوار غزه خبر دادند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که سدیروت و مناطق اطراف آن هدف حمله‌های موشکی از شمال نوار غزه قرار گرفته و پس از این حملات صدای دست‌کم سه انفجار شنیده شده است.

در جبهه شمال نیز، حزب الله لبنان اعلام کرد شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داده است.

در همین ارتباط مقاومت اسلامی حزب الله اعلام کرد که در واکنش به کشتار حنین، شهرک «مارگلیوت» با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی حزب الله همچنین اعلام کرد که سربازان دشمن اسرائیلی در شهرک المناره در ساختمانی که در آن مستقر بودند، هدف گرفته شدند.

رسانه‌های نظامی در مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده‌اند که تا کنون ۱۹۹۸ عملیات در جبهه‌های پشتیبانی لبنان، یمن و عراق طی ۲۰۰ روز انجام شده است.

پیشتر نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

کد خبر 6087110

دیگر خبرها

  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه/استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است